Erny Geplaatst: 12 oktober 2017 Geplaatst: 12 oktober 2017 Vijf potjes met Tom Tom Chutney.tomatillo-wat-moet-ik-ermee-t18666.htmlVanwege ietwat veel Tomatillo's.Recept natuurlijk wat aangepast. Verse gember en verse hete chili's gebruikt. Beduidend minder suiker en een appeltje toegevoegd en limoensap. En aan het eind nog weer verse Tomatillo's in stukjes erdoor want anders was het wel een erg bruin prutje. Geen idee of ik het ga gebruiken, dit kunnen van die potjes zijn die over 10 jaar hier nog staan. Hoewel het wel lekker is.Kan de tomatillo's in het geheel erg slecht terugvinden dus dat vind ik wel zonde. Doe ik dus niet weer. Quote
RobO Geplaatst: 13 oktober 2017 Geplaatst: 13 oktober 2017 stoofpeer, veul, begonnen al te rimpelenpronkbonen, droog Quote
speets Geplaatst: 19 oktober 2017 Geplaatst: 19 oktober 2017 Hier ook stoofperen. Met wijn, kaneel, kruidnagel, gember en citroenschil. En een beetje suiker. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Charly Geplaatst: 19 oktober 2017 Geplaatst: 19 oktober 2017 Wauw! Zien er lekker uit Speets. Smakelijk! Quote wees bevriend met kleine dingen
Nasuada Geplaatst: 19 oktober 2017 Geplaatst: 19 oktober 2017 Ziet er smakelijk uit Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Mellie Geplaatst: 19 oktober 2017 Geplaatst: 19 oktober 2017 Mmmm ik krijg trek. Mooie foto weer zeg Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 Groene tomatensambal Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Exact 800 Gr rozenbottels geplukt bij het parkeerterrein van de tandarts. Thuis gewassen en opgezet. 6 u later getracht te zeven. Nog steeds hard... toen even geproefd en vies.... Zó bitter, niet normaal. Mijn hemel, wat een deceptie! Ik dacht alleen maar, 6 u gas misbruikt voor niets! Gruwel gruwel gruwel... alles de kliko in. Quote
Charly Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Mellie wat zonde! Wat raar dat het niet gelukt is joh. Wat voor een rozenbottels waren het. Die dikke, of die smalletjes? Ik heb de vorige keer de botteltjes maar heel even moeten koken. Max 10 minuten denk ik. Vet raar en jammer van je werk Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Het waren die smalle maar de vorige heb jk ook lang moeten koken voor ze zacht waren. Denk wel 4 u uiteindelijk. Maar die smaakten ten minste nog lekker. Baal als een stekker. Quote
speets Geplaatst: 24 oktober 2017 Geplaatst: 24 oktober 2017 Ook zonde van de tijd jòh! Wat een teleurstelling Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Anna3 Geplaatst: 25 oktober 2017 Geplaatst: 25 oktober 2017 Paar weken terug de laatste komkommers: Paar dagen terug jam van 4kg kersen en bosvruchtenmix van de Lidl , stuk of 18 potten. Toen had ik nog 1kg kersen over, die zijn gisteren samen met kweepeertjes van Jorieke en nog wat rabarber ook tot 4 potjes jam verworden. Heb ook nog twee potjes weikaramel gemaakt: Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2017 Wat is weikaramel? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 25 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2017 Ja maar hoe wat waar en waarom? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 5 november 2017 Geplaatst: 5 november 2017 Vandaag de laatste (bijna) 2 kilo frambozen uit de vriezer gejamd. Dat ruimt op Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Mellie Geplaatst: 5 november 2017 Geplaatst: 5 november 2017 2 kilo nog?! Dat ruimt zeker op! Jij houdt wel van frambozenjam he?! Quote
speets Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 Nou, niet speciaal hoor... Maar die frambozen blíjven maar vruchten geven Volgend jaar moet de helft van de struiken er maar weer uit. Nou ja, altijd leuk om jam weg te geven Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 Gezien ik nog geen goede bewaarplek heb voor de Yakon en deze allengs begonnen te krimpen/rimpelen/schimmelen heb ik besloten deze in te vriezen voor later gebruik. Aangeraden werd om ze eerst te blancheren om structuurverandering te voorkomen. Dus geschild (gelijk in water tegen verkleuren) en daarna in stukjes gesneden en geblancheerd en daarna gelijk in koud water gekoeld. Ben benieuwd of dit bevalt want ben voornemens om komend jaar veel meer Yakon te zetten. Rauw gegeten vind ik ze nu trouwens echt heerlijk. Quote
Erny Geplaatst: 18 november 2017 Geplaatst: 18 november 2017 Oeps... ik had laatst pepertjes geoogst (kruising van Lemon Drop met Cheyenne lijkt het) en die een beetje uit het zicht verloren... Dus die begonnen wat te vergammelen, niet goed meer voor een mooi sausje. Dus dacht er maar peperolie van te moeten maken. Heb daarvoor de (zonnebloem)olie verwarmd en de pepers in stukjes geknipt en lang laten trekken.Kon het niet laten en heb ook nog een handvol knoflookbulbines erbij gemikt evenals wat zwaar ingedroogde olifantenknoflook in stukjes (ingedroogd geeft het een heel ander aroma af blijkt).Dat weer een tijd laten trekken op een heeeeeel zacht pitje en uiteindelijk door een zeef gedaan.En nu heb ik me toch een flesje lekkere olie!!! Ruikt heerlijk door die knoflook en heeft een hele aardse smaak met veel pit. Dát gaan we vaker doen. (En ondertussen staan er wat blikken ananas en perzik in huis voor de jaarlijkse gele hotsauce.) Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 november 2017 Geplaatst: 18 november 2017 Mmm klinkt heerlijk Erny. Ik ben ook pepers aan t drogen voor de Chinese peperolie.Hier heb ik vandaag crosnes ingelegd op ciderazijn met paarse basilicumblaadjes. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 18 november 2017 Geplaatst: 18 november 2017 Dát klinkt dan ook weer heel spannend. Ben erg benieuwd hoe die crosnes gaan smaken na een tijdje. Is dan ook vast wel toe te passen met andere aanverwante knolletjes. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 december 2017 Auteur Geplaatst: 12 december 2017 Ik heb rode kool geweckt, 10 potten. Ik heb wat van het vocht aangevuld met druivensap, bij gebrek aan appelsap wat ik de vorige keer heb gebruikt (in 2011... ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Spitskool Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 Mellie, zoek op het forum eens op: fruitleer.... Dank Jootje! Edit: foto met resultaat. Mag ik dat fruitleerrecept van jou (of je moeder)? Ik heb passievruchtenpulp over waar ik volgens mij nog wel wat lekkers van kan maken. (Met op de achtergrond de laatste mini-avocado’s. Niet echt geschikt voor fruitleer.) Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
appelvrouw Geplaatst: 19 december 2017 Geplaatst: 19 december 2017 5 beker rillette gemaakt van eend en ingevroren.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.