angela († maart 2025) Geplaatst: 28 juni 2016 Geplaatst: 28 juni 2016 (aangepast) 1 Oktober is de dag die je niet vergeten mag! Vergeet niet je aan te melden!aanmeldtopic Moestuinforum dag najaar 2016 wie brengt wat mee? Voor de nieuwelingen onder ons: De moestuin dag is bij Jorieke en Joep thuis (zie topic hier bovenin, iedereen welkom ) om hun te bedanken voor hun gastvrijheid nemen de meeste iets mee om de voorraadkast van Jorieke te vullen. Jorieke en Joep proberen zelfvoorzienend te zijn dus meestal gaat het om producten waarin zij zelf niet kunnen voorzien zoals suiker, zout, toilet papier enz. Maar het is zeker geen verplichting om iets voor hun mee te brengen. Dit moet iedereen naar eigen geweten doen. En omdat we ook aan de inwendige mens moeten denken is het leuk als iedereen iets meebrengt wat we op die dag kunnen nuttigen.Dit mag dus iets te eten zijn of te drinken maar we hebben natuurlijk ook dingen nodig om van te eten en uit te drinken. Wat iedereen meebrengt staat hier in het eerste bericht zodat je kunt kijken wat er al allemaal is zodat er diversiteit in komt en we niet allemaal het zelfde mee gaan brengen. Het is natuurlijk zo dat als iedereen blijft eten maar niet iedereen iets mee brengt het een karige lunch zal worden. Of je besluit een pak appelsap bij de supermarkt te kopen of uren in de keuken te staan is eigen keus Graag hier melden wat je meebrengt! Dus liever niet per PB? Wie graag zaadjes wil ruilen is welkom om ze mee te nemen.Vermeld wel:1. het ras,2. je naam (mochten er vragen zijn dan weten we met wie we contact op kunnen nemen),3. en wanneer het zaad geoogst is of tot wanneer het houdbaar is.(Neem zelf gripzakjes mee, sommige zaden zitten wat groter verpakt en dan hebben er meerdere mensen plezier van!) We hebben weer een oogst tafel, dus heb je iets te veel wil je iets delen, breng het mee! Alles mag! En alles is welkom. Misschien is het ook weer leuk om een proeverij te doen? Eigengemaakte kaasjes, jam, chili saus, iets zuurs enz.Nasuada: bananenjam en appel/gemberdipje Voor diegene die iets meebrengen:*Willen jullie vermelden wat het is wat je meebrengt? Vlees, vis, vegetarisch? En ook graag de naam van de maker op het gerecht.*Tevens willen jullie er rekening mee houden dat je iets meebrengt voor een redelijk grote groep! Dus het is misschien beter om 1 ding mee te brengen voor meerdere mensen dan om meerdere dingen mee te brengen in een kleine hoeveelheid. *Heb je iets dat opgewarmd moet worden dat kan maar dan wel het verzoek dat je dit zelf in de gaten houd!*En nog een kleine tip verpak wat je meebrengt in iets wat niet mee terug naar huis hoeft er word meestal wel een schaal, bakblik of iets anders vergeten. Hartig Eten:Jorieke: eigen producten, kaas, worst, hamAngela: zalmsalade, groente taart/pizza/quiche achtig ding, snack tomaten eigen oogstCherryCharlie: pork & apple pastries Nasuada: Pittige gehaktballetjes in tomatensausCiska: bladerdeeg hapjes, quicheHenkG: Wraps gerookte zalm met roomkaas en dilleWeknow:?Anna3: broodLoes: hummus Zoet Eten:Wortel: chocolademousseStan: vegan worteltaart en hot-toppingGeedee: cakeCiska: appeltaartLoes: courgette brownie Angela: pot kweeperen Drinken (graag aangeven hoeveel (flessen/pakken) je meebrengt):Angela: thee, ijsthee?Geedee: 3 pakken vruchtensapCiska: 1x cola, 1x limonadeGoldfish: 2liter cola Div. :Angela: plastic tafelkleed Geedee: tafellakenCiska: plastic bordjes Wat brengen we mee voor Jorieke haar voorraad kast?:(zij vraagt: bruine suiker, zout, keukenrol, toiletpapier, koffie, paddenstoelen ( en meestal word ze ook blij van hagelslag, choco pasta, of snoepgoed)Angela: doos met...CherryCharlie: suikerWortel: zoutLoes: chocopasta/hagelslagStan: paddenstoelenNasuada: toiletpapier Ciska: 1x bruine suiker, 1x zoutGoldfish: 2x suikerAnna3: stremselHenkG: 3x suikerKibas: choco koekjes-------------------------Totaal:6x suiker2x zout Waar eten we van en drinken we uit?Er staat nog een krat met mokken bij Jorieke.Jorieke heeft aangegeven nog heel veel servetten te hebben liggen zo ook koffie roerstokjes en tandenstokers dus het vriendelijke verzoek deze niet mee te brengen. Nog nodig: Div: plastic bordjes, plastic tafelkleed dat bij Jorieke mag blijven (Angela niet vergeten!). Als er nog iemand wat vorken/gebaksvorkjes heeft liggen die niet meer worden gebruikt hoeven we niet iedere keer plastic bestek mee te brengen? Het gaat dan bij de mokken die we ook iedere keer her gebruiken.Eten: cake, wraps, salade, makkelijke hapklare dingen gaan het beste.Drinken: cola, limonade, vruchtensap, koffieZie ook eventueel even de vorige lijst voor ideeën. 30 september 2016 aangepast door Gast Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 juni 2016 Auteur Geplaatst: 28 juni 2016 Ja ik weet het maar beter te vroeg dan te laat! Quote
CherryCharlie Geplaatst: 28 juni 2016 Geplaatst: 28 juni 2016 AWWWYESSS staat in de agenda! Ik zal pork & apple pastries meenemen Voor Jorieke wil ik wel een paar pakken suiker meenemen, dat lukt wel met OV Mocht iets anders gewenst zijn dan hoor ik het graag! Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Wortel Geplaatst: 30 juni 2016 Geplaatst: 30 juni 2016 Lijkt me heel erg gezellig dus genoteerd in de agenda Ik zal chocolademousse maken als toetje Quote
weknow Geplaatst: 30 juni 2016 Geplaatst: 30 juni 2016 Wortel schreef: Ik zal chocolademousse maken als toetje Dat is natuurlijk errug lekker en wordt vast ook gewaardeerd en opgepeuzeld Maar het idee van vooraf - hoofdgerecht - toetje...zo loopt het niet op een MTFD......(kan wel voor wie er aan hecht ) Het gaat meer zo van dat alles op grote tafels staat en iedereen de hele dag door daarvan neemt als hij/zij zin heeft. Het is dus niet uitgesloten dat de lekkerste toetjes al voor de middag zijn "verdwenen" ....Je moet je het dus meer voorstellen als een gezellig en sociaal ongeregeld gebeuren waar ieder vogeltje kan zingen (en graantjes pikken ook) zoals hij/zij gebekt is Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Ciska Geplaatst: 30 juni 2016 Geplaatst: 30 juni 2016 Pcies......ik als chocoholic ga dan al meteen beginnen met het toetje natuurlijk Moet dan niet vergeten een bus met slagroom mee te nemen Quote
Wortel Geplaatst: 5 juli 2016 Geplaatst: 5 juli 2016 Och, ik heb er niet bij gezegt dat je toetjes als laatste moet eten he Ik zal voor de gastvrouw een pak zout meenemen. Quote
Aoverstep Geplaatst: 6 juli 2016 Geplaatst: 6 juli 2016 Moestuin dag? Kan iemand mij vertellen wat dat inhoud ?Is dat voor iedereen?Ideeën en verhalen delen of is het in een tuin? Ben heel benieuwd! Ben nog nieuw hier op het forum dus ik weet nog niet veel. haha. Quote
weknow Geplaatst: 6 juli 2016 Geplaatst: 6 juli 2016 @Aoverstep Dit is de aankondiging van de Moestuinforumdag van april j.l. Zo krijg je al een goed idee van deze traditie. Er staan wat links in waar je nog wat verder kunt lezen over het wat en hoe. https://www.moestuinforum.nl/voor-iedereen-welkom-op-de-moestuin-forum-dag-16-april-2016-t12285.html Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aoverstep Geplaatst: 6 juli 2016 Geplaatst: 6 juli 2016 Klinkt wel leuk maar ben inderdaad ook niet zo iemand die overal zo gauw heen gaat.Het is bij Jorieke in Zelhem? Bij de varkentjes? Is wel dichtbij mocht het daar zijn.. Ik denk erover na...... Quote
jootje Geplaatst: 6 juli 2016 Geplaatst: 6 juli 2016 Aoverstep: Ja. Het is bij Jorieke ( en Joep) in Zelhem. En bij de varkentjes! En de kippen, eenden en honden. Aan het puntje van mijn neus kun je het niet zien, maar ik ben dus ook zo iemand die moeite heeft om naar iets nieuws/ of naar een groep vreemde mensen te gaan. De eerste keer ben ik ook niet gegaan. Daar baalde ik zo van, dat ik de keer erna gewoon gegaan ben. En indien mogelijk ga ik nu elke keer. Het is gewoon altijd leuk! Een groep mensen met dezelfde hobby, jong, ouder, leuke planten of zaden ruilen, lekker eten, kletsen, en als je dat wil de beestenbende bekijken! Ik zou zeggen: DOEN! Zeker als je er in de buurt woont! Quote
Wortel Geplaatst: 7 juli 2016 Geplaatst: 7 juli 2016 Voor mij wordt het ook de eerste keer. Maar hoe kan het nou niet gezellig zijn met allemaal mensen met dezelfde intresse? En van iedereen kan je wat leren/opsteken/krijgen Quote
Stan Geplaatst: 14 juli 2016 Geplaatst: 14 juli 2016 Ik ga mijn best doen er ook weer eens bij te zijn. Wat ik dan mee zal brengen is wss iets met paddenstoelen of heel heet. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
angela († maart 2025) Geplaatst: 14 juli 2016 Auteur Geplaatst: 14 juli 2016 Je hebt nog tijd om na te denken laat tegen die tijd maar weten. Quote
loes Geplaatst: 25 juli 2016 Geplaatst: 25 juli 2016 ik zocht eigenlijk het aanmeldtopic maar die is er nog niet zie ik nu. nog even bedenken wat ik meeneem voor de tafel. waarschijnlijk weer een baksel want dat is makkelijk meenemen. en als het weer ernaar is dan neem ik thee mee (en t-sac want ik heb alleen losse thee). voor jorieke chocopasta/hagelslag Quote
CherryCharlie Geplaatst: 26 juli 2016 Geplaatst: 26 juli 2016 Honden? Ik ben daar best bang voor... Is het mogelijk om die een beetje uit de buurt te houden? Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Ciska Geplaatst: 26 juli 2016 Geplaatst: 26 juli 2016 Die twee hondjes van Jorieke? Daar heb je geen last van, die zijn helemaal niet opdringerig en vinden eten veeeel belangrijker, een van hun is veel te vinden bij de tafel met lekkernijen. Lijken mijn teckels wel......op dat niet opdringerig zijn na dan.. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 juli 2016 Auteur Geplaatst: 27 juli 2016 ik zocht eigenlijk het aanmeldtopic maar die is er nog niet zie ik nu. nog even bedenken wat ik meeneem voor de tafel. waarschijnlijk weer een baksel want dat is makkelijk meenemen. en als het weer ernaar is dan neem ik thee mee (en t-sac want ik heb alleen losse thee). voor jorieke chocopasta/hagelslag Aanmeld topic is er nog niet maar komt goed.Ik zal je noteren voor chocopaste/hagelslag de rest wacht ik nog even mee tot je weet wat ok? Quote
Stan Geplaatst: 15 augustus 2016 Geplaatst: 15 augustus 2016 Ik neem mee: vegan worteltaart en hot-topping. Voor Jorieke en Joep zal ik eens kijken wat ik aan paddenstoelen heb vers, gedroogd of kweekbaal. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
angela († maart 2025) Geplaatst: 3 september 2016 Auteur Geplaatst: 3 september 2016 Ik schop hem omhoog! Quote
geedee Geplaatst: 5 september 2016 Geplaatst: 5 september 2016 Ik neem cake en 3 pakken vruchtensap mee en een tafellaken......ik ben er wel pas rond 13 uur. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 5 september 2016 Auteur Geplaatst: 5 september 2016 Word genoteerd. Quote
Nasuada Geplaatst: 5 september 2016 Geplaatst: 5 september 2016 Ik neem een tapa gerecht mee. Pittige gehaktballetjes in tomatensaus. Voor Joep en Jorieke neem ik WC papier mee. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.