Geplaatst: 28 juli 20169 j Soms kom je spulletjes tegen en weet niet meer waarvoor of hoe het gebruikt word. Ik zit met zo'n erfenis; weet iemand raad?? Dat je ermee kunt stomen is duidelijk....maar weet iemand hoe het heet of heeft iemand dezelfde en een beschrijving voor me?? Er staat nergens een merknaam op helaas. .
Geplaatst: 28 juli 20169 j Zou het niet een dehydrator zijn? Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 30 juli 20169 j Misschien is het bedoeld als een rechaud om bijvoorbeeld groente of rijst warm te houden (met heet water onderin), Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 30 juli 20169 j Om iets te koken, stoven of steriliseren in een magnetron? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 juli 20169 j Voor kiemgroenten? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 30 juli 20169 j Kun je met de knop op de deksel de ventilatiegaatjes in de deksel afsluiten?
Geplaatst: 30 juli 20169 j Misschien voor stomen heet water onderin eten op roosters met gaatjes deksel erop?
Geplaatst: 30 juli 20169 j Wat een leuk vraagstuk, ik heb ook geen idee... iets met stomen lijkt me het meest voor handen liggen.Maar zit er metaal aan het ding of is alles van plastic? Edit: heb ondertussen honderden afbeeldingen van Microwave Steamcookers bekeken, zoveel verschillende uitvoeringen... maar die van jou zit er natuurlijk niet bij... 30 juli 20169 j aangepast door Gast
Geplaatst: 30 juli 20169 j Yep dat vroeg ik me ook af..want als het metaal is dan is de magno-oplossing niet de juiste We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 juli 20169 j Het is gewoon een Pokémon opsluitdoos waarvan ik hoop dat ze er nooit meer uitkunnen!
Geplaatst: 30 juli 20169 j Het is gewoon een Pokémon opsluitdoos waarvan ik hoop dat ze er nooit meer uitkunnen!
Geplaatst: 30 juli 20169 j want als het metaal is dan is de magno-oplossing niet de juisteToch wel. Sommige metalen dingen kun je wel in de mag zetten. Bijvoorbeeld deze: "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 30 juli 20169 j Ik denk dat het een voorloper is van de moderne dehydrator.Onderin kun je een droogmiddel leggen zoals calciumchloride (uit vochtvreter) of silicagel.Bovenop kun je bv. bloemen drogen (voor potpourrie) en voor versnelling van het droogproces het hele zwikkie bij 60°C zetten.Je kunt hierin ook voedingsmiddelen drogen.
Geplaatst: 31 juli 20169 j Dat was dus precies mijn eerste gedachte Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 31 juli 20169 j Auteur @ Appelvrouw Die kant was ik ook op aan het denken alleen omdat het metaal bevat, heb ik mn twijfels om hem met microgolven te gebruiken. Ik heb ook al op plaatjes internet gezocht, Erny, maar heb waarschijnlijk niet de juiste benaming gebruikt want ik kom 'm als plaatje nergens tegen. Kiemgroenten kan ik m inderdaad ook wel voor gaan gebruiken: leuke tip! Toch n dehydrator?? ik ga eens verder googlen dan; misschien vind ik een beschrijving.... maar die plastic kan tegen oventemperaturen? Arme Pokémons..... waarschijnlijk is het dus een voorloper va de "pokemon go"....gotta catch them all.... Ik heb dat ding dus open laten staan voor de foto.....komen ze daar ineens allemaal vandaan? Speets mn frans is niet zo heeeeel erg goed...is dat een rijstkoker en krijg je rijst zonder stroom met gewoon kokend water onderin zo'n ding dan gaar?? (nooit geprobeerd....) Mochten we er toch niet uitkomen, dan neem ik m mee naar de MTFD voor op een nieuwe tafeltje...het "raad eens wat dit is" tafeltje. .
Geplaatst: 31 juli 20169 j O sorry, ik dacht dat Jet de vraag stelde Het is een stoompan (water onderin doen) voor in de magnetron, ook al is het ding grotendeels van metaal. Handig hoor "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 1 augustus 20169 j ik denk meer aan een sterilisator toch, voor babyspul, voor in de ovenmicrowave zou ik toch mee oppassen
Geplaatst: 1 augustus 20169 j Het is een stoompanDit slaat op 'mijn' Bosch-pan hè "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 4 augustus 20169 j Ik las net toevallig op mooiemoestuin over het steraliseren van je inmaak potten en dat je dat ook met een magnetronsteralisator kan doen. Gegoogled en vond ik dit:Lijkt op je plaatje vind ik...http://www.hema.nl/winkel/baby/babyverzorging/babyvoeding/magnetron-sterilisator-(33523036)?gclid=CjwKEAjwrIa9BRD5_dvqqazMrFESJACdv27GbGFAVcVHQ7gygvsPbo22yAevIccwAoNFnKV-1WHX6hoCZpjw_wcB
Geplaatst: 1 september 20169 j Ik heb exact zo'n ding gehad, 100% hetzelfde. Was bij de combioven-magnetron geleverd. Nooit gebruikt en stond alleen maar in de weg, dus uiteindelijk maar weggedaan. Als ik me goed herinner was het om snel etenswaar warm of gaar te stomen. Ik heb nu een andere ovenmagnetron en de oude handleiding weggegooid, kan het dus niet meer voor je nakijken. Ik vond wel een vergelijkbaar iets op internet wat dezelfde werking lijkt te hebben en ook bij een oven geleverd wordt: http://www.samsung.com/nl/consumer/home-appliances/cooking-appliances/microwave-ovens/CE118PE-X1/XENEr staat o.a.: "Of het nu groenten zijn of visfilets, met de Pro Steamer stoomt u een perfect sappig eindresultaat. Het roestvrijstalen deksel blokkeert op een veilige manier de microgolfstraling zodat uw gerecht niet rechtstreeks wordt gegaard. Wel wordt het water onderin aan de kook gebracht en ontstaat er stoom, zodat uw gerechten altijd sappig en smaakvol blijven." Andere foto: https://www.popscreen.com/prod/MTY0MjQxNjc1/Samsung-CP1395ECP1395EST-Dampf-Gar-Beh%C3%A4lter-ProSteamer-Microwelle
Geplaatst: 25 november 20169 j Zullen we hier een algemeen topic van maken? Want ik wil graag weten wat dit is: Ene kant: Metalen ring in de bovenste horizontale balk: Close-up van 1 van de verticale staanders (tenzij we hem totaal verkeerdop houden natuurlijk ) En de andere kant: We kregen hem bij aankoop van een hele oude appelpers, via een veiling van een drankstokerij. Allemaal via via, dus we konden het niet navragen. Dit ding hoorde bij het kavel. Tja... het kan er net zo goed totaal niets mee te maken hebben. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 november 20169 j Weet je zeker dat het zo op de juiste kant staat. Het lijkt stabieler moest je het omdraaien.Maar sorry, geen idee wat het zou kunnen zijn.
Geplaatst: 26 november 20169 j Ja, omdraaien. Aan de uitsparingen kun je zien dat er nog meer onderdelen geweest moeten zijn, maar wat het dan wordt?? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.