Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Pompoendief!

Featured Replies

Geplaatst:

Ik moet toch even mijn ei kwijt.

Mijn moestuinseizoen was vrij dramatisch te noemen. Eerst 30 dagen lang regen nadat ik net een stuk nieuw had ingezaaid. Zo goed als alles weggespoeld. Bijna alle zorgvuldig opgekweekte zaailingen zijn ten prooi gevallen aan die rotslakken... ik heb bv geen enkele boon op dit jaar uit eigen tuin.

Zucht. Van de uiteindelijk zon 50 of 60 pompoen- en courgette stekjes heb ik er 5 ongeschonden de zomer door weten te helpen.

Dat bleek overigens alleen pompoen te zijn. Dus ook geen courgetten op uit de tuin, maar ach. Je gaat er niet dood van.

Ik had een paar prachtige gele pompoenen eraan hangen. Ik woon aan open vaarwater en heb een stukje moestuin die daar aan grenst. Kom ik thuis na een weekje Veluwe; pompoenen gejat! Ik was echt met stomheid geslagen. Het is zo absurd! Wie jat er nou pompoenen?

De laatste komkommer en en ook nog wat tomaten hebben ze meegenomen. Zó schaamteloos!

Nu heb ik zonder die 2 pompoenen nog genoeg om de winter door te komen, maar ik vind het gewoon zo gek dat iemand besluit zijn bootje aan te meren, mijn tuin in te gaan, over de moestuinomheinong te stappen (tegen loslopend wild in de vorm van mijn eigen kinderen) en dan eventjes te oogsten naar hartelust. Of gewoon baldadig aan het zijn en de boel vervolgens in de sloot dumpen...

Stomme mensen ook

Geplaatst:

Oh, dat is wel heel asociaal zeg! Je hoort het regelmatig dat er op moestuincomplexen flink wordt gejat. Helemaal voorkomen kun je het niet, maar ik zou het wel aankaarten bij het bestuur.

Geplaatst:

Balen zeg! Helaas moet je bij het water kunnen denk ik, want anders zou ik er een fruithaag neerzetten langs de kant van b.v. Japanse Dwergkwee (ook wel Sierkwee) genaamd. Heerlijk veel stekels, geurige mooie bloemen en vruchten die het prima doen in de gelei of de limonade. In Polen (verzending 10 euro) zijn er plantjes voor iets van 2,40 euro verkrijgbaar. Maar stekken ruilen op de Amsterdamse moestuindag (AMD) die jij gaat organiseren is natuurlijk ook een optie.

Bij mij in Gouda wordt ook regelmatig ingebroken maar dat is meer een half centerparcs geworden met 90 percelen met daarop huisjes van 30m2 die bijna het hele jaar bewoond worden. De dieven hebben zo veel keus dat ze gelukkig niet op het idee komen om b.v. mijn waterpomp op benzine te jatten.

Geplaatst:
  • Auteur

Geen bestuur, gewoon mijn achtertuin. Heb wel melding gemaakt bij de politie. Er waren geen andere meldingen geweest. Is al de tweede x dit jaar. Ze hebben in het voorjaar ook al een pruimenboom uitgegraven wn vervolgens weggegooid....

Geplaatst:

Helemaal uitgegraven? Het moet niet heel veel gekker worden.

Hier op het volkstuincomplex zijn laatst ook pompoenen gejat.

Verstuurd vanaf mijn HTC One mini 2 met Tapatalk

aangepast door Gast

Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.

Geplaatst:

Dat is wel heel brutaal. Misschien een bordje aan de waterkant met daarop "Cameratoezicht" en een camera (nep of echt) ophangen in je tuin?

Geplaatst:
  • Auteur

We wonen op dit soort incidenten na, in een heel gemoedelijk dorp. Nou ja. Een dorp waar het op de meeste dagen van het jaar er gemoedelijk aan toe gaat....

Geplaatst:

Bij ons op de complex zijn er ook fruitdieven. Meestal hebben op de peren gemunt. Ik ben van plan om heel veel fruitbomen te planten. Dus ik probeer een goedkoop "wildcamera" te hangen..

Geplaatst:
  • Auteur

Het is toch echt te erg voor woorden he?!

Ik loop dagelijks langs een appelboom die volhangt met zo op het oog verrukkelijke appels. Zwanger als dat ik ben, wil ik er elke dag van plukken. Toch doe ik het niet, want de boom is immers niet van mij. (Geloof me, dat kost me elke dag zooooo ontzettend veel kracht!)

Ik begrijp die losse handjes nooit zo. Laatst was ik een zak uien onder in de kinderwagen vergeten af te rekenen... ben de dag erop naar de supermarkt gegaan om het als of af te rekenen. Zo schuldig voelde ik me! En dan zijn er mensen die dat gewoon voor de lol doen. Bizar. Noodzaak is wat anders. Maar als je een boot hebt, lijkt het me stug dat je in armoede leeft.

Geplaatst:

Nou ja zeg... wat een brutaliteit! Echt heel vervelend voor je. Bericht totaal geschikt bevonden voor onze Klaagbaak.

Maar wel raar verhaal van de boom. Wie gaat er nou eerst moeite doen om een hele boom uit te graven om 'm vervolgens te dumpen? Zelfs baldadigheid verklaart dat niet... Heel vreemd.

En ook helemaal niet fijn dat ze even voor je hebben geoogst. Hopelijk wordt het dan nog wél opgegeten en is het niet in het water gemikt.

Was het toevallig geen vakantie in die periode en zijn het dan toch verveelde kids geweest met een bootje tot hun beschikking?

Als jullie in een klein dorp wonen zou ik gewoon briefjes (met foto van pompoen) bij de supermarkt ophangen. Wie weet valt het een moeder op dat de periode waarin jouw pompoenen gejat zijn overeenkomt met de tijd dat haar zoontje/dochtertje heel trots met een pompoen thuiskwam.

Enne... over die appels... gewoon een keer aanbellen of je wat appels mag plukken. Een zwangere vrouw kunnen ze dat toch niet weigeren.

Geplaatst:
  • Auteur

Whahaha, ik ben juist zo bang dat ze dan als of nee zeggen! Zwanger of niet!

Geplaatst:
  • Auteur

*Als of is alsnog...

Geplaatst:

Mellie, je kunt je bericht bewerken dmv het potloodje in de rechter bovenhoek van je bericht.

Enne... Nederlands gezegde luidt: Nee heb je, Ja kun je krijgen.

Geplaatst:
  • Auteur

Ah, dank je, wist ik niet dat dat kon. Scheelt weer onzinnige posts..!

Ben gewoon te mieterig om te vragen. (En blijkbaar minder overmand dan ik denk door zwangerschapscravings! Maar oooooo ooooohh, wat zien die knalrode appels er heerlijk uit!!! Waarom plukken ze die dingen ook niet gewoon en halen de verleiding eindelijk weg?!)

Geplaatst:

De wildcamera is weer in de aanbieding bij de Aldi.

Is dat (g)een idee?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor de tip!

• 7 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur
Balen zeg! Helaas moet je bij het water kunnen denk ik, want anders zou ik er een fruithaag neerzetten langs de kant van b.v. Japanse Dwergkwee (ook wel Sierkwee) genaamd. Heerlijk veel stekels, geurige mooie bloemen en vruchten die het prima doen in de gelei of de limonade. In Polen (verzending 10 euro) zijn er plantjes voor iets van 2,40 euro verkrijgbaar. Maar stekken ruilen op de Amsterdamse moestuindag (AMD) die jij gaat organiseren is natuurlijk ook een optie.

Bij mij in Gouda wordt ook regelmatig ingebroken maar dat is meer een half centerparcs geworden met 90 percelen met daarop huisjes van 30m2 die bijna het hele jaar bewoond worden. De dieven hebben zo veel keus dat ze gelukkig niet op het idee komen om b.v. mijn waterpomp op benzine te jatten.

Hi goldfish,

Via welke site in polen bestel jij planten? Bv die Japanse dwergkee die je noemde.

Groene groetjes Mellie

Geplaatst:

Ik heb nog een heel stel jonge japanse dwergkwee van Angela in de opkweek. Heb er op dit moment 44.... ik ga er denk ik een 15 tal zelf gebruiken, de rest mag weg. Kleur is alleen wel onbekend. Zijn nu een 10 cm hoog.

Geplaatst:
  • Auteur

Dan heb ik zeker wel interesse wortel! Leuk!

Geplaatst:

Leuk, hebben die ook weer een bestemming. PB maar even over hoe we ze bij jou krijgen

Geplaatst:

Ik heb er zelf ook nog een boel.

Ik ga ze opkweken om de omheining van de vereniging af te schermen. Duurt alleen nog even denk ik die witte gaan hard deze iets minder.

Geplaatst:

Offtopic: ik vind ze nog redelijk snel groeien. Moet ze alleen nodig weer ompotten... Ben echt benieuwd wat voor kleur het wordt

Geplaatst:

Die van mij staan nog in een te klein potje allemaal bij elkaar.

En na de MTFD was ik er nog tegen gekomen dus heb nog 2 potjes staan

Geplaatst:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die Poolse website..

Geplaatst:
  • Auteur

Yep ik ook!

Kun je ons uit de brand helpen goldfish?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.