Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Ben dus weer thuis. Geen operatie wegens te gevaarlijk. Wel zware bloedverdunners en alhoewel ik hoegenaamd geen cholesterol had moet ik nu de zwaarste medicijnen daar voor nemen. Blijkbaar zou mijn probleem daar kunnen door genezen.

Heb dus weer hoop.

Maar de tuin! Dat is ondertussen een ramp.

Voor ik opgenomen werd was ik al te ziek om de tuin goed te verzorgen en nu is het nog niet veel beter

Tomaten en pepers staan in de kas, zonder verwarming, en nu is het gevroren. Alles zit onder de rijp. Hoe zien die er straks uit?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Uw gezondheid is het belangrijkste Willy.

Misschien gewoon wat de tuin betreft grotendeels een jaar overslaan en veel (laten) weghalen.

Het lijkt me uw lust en leven, maar er zijn tijden dat je bepaalde dingen een hogere prioriteit moet geven.

Van deze kant in ieder geval beterschap toegewenst.

Geplaatst:

Sterkte Willy!

Gisteren terug gekomen van de MTFD..als ik reis drink ik toch altijd minder dus wel een liter water gedronken met vanmorgen mee. Komt de buuf net vragen of wij al water hebben gehad van de burgemeester, blijkt er plots iets in het water te zitten dat het ondrinkbaar maakt en als je het kookt minstens 5 minuten. Pff ik voel me nog ok gelukkig

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Sterkte Willy!

hier een klacht over de zon

of ja eigenlijk over mezelf, de zon is heerlijk. alleen was ik blijkbaar vergeten om de kap weer over de zaailingen te zetten dus die stonden in de brandende zon en lagen op apegapen. denk niet dat ze het gaan redden dus een aantal dingen snel opnieuw gezaaid.

Geplaatst:

Haha ik moet lachen om de reactie van Loes ná het treurige bericht van Appelvrouw.

Sterkte Willy!

Pardon?

Sterkte Jet!

Geplaatst:

Dank je Huub...we zijn toch nog even langs onze burgervader gereden voor wat meer info..normaliter kunnen we het water weer drinken vanaf morgen..en ik voel me nog steeds ok

Geplaatst:

weet je ook wat er met het water was?

Haha ik moet lachen om de reactie van Loes ná het treurige bericht van Appelvrouw.

Sterkte Willy!

Pardon?

Sterkte Jet!

Bericht van jet had ik dus niet eens gelezen, tegelijk gepost.

maarja fijn dat er nog iemand kan lachen om de dooie peper en tomatenplantjes.

Geplaatst:

Tja het is erg vervelend voor Willy, het is zijn lust en leven en nu kan hij er niet verder mee. Dat vind ik niet iets om te lachen.

Het bericht van Jet las ik wel en daarna las de reactie van Loes, dat vond ik wel grappig.

Voor Jet eind goed al goed en voor meneer Willy hopen we op beterschap.

Geplaatst:
weet je ook wat er met het water was?

Er was iets gebeurd met de bleekwater druppelaar ( wij hebben bronwater, maar soms als het lang niet meer regent moet er wat bleek bij tegen de bacterien )

Die was stuk gegaan en dus het bacteriegehalte te hoog. Wel schattig dat de burgemeester dan iedereen (294) langs gaat met zijn auto vol flessen water

Geplaatst:

als er verkeerde bacteriën bij zaten dat zou je inmiddels wel gemerkt hebben denk ik?

Wel fijn zo'n burgemeester die goed voor zijn burgers zorgt.

Tja het is erg vervelend voor Willy, het is zijn lust en leven en nu kan hij er niet verder mee. Dat vind ik niet iets om te lachen.

Het bericht van Jet las ik wel en daarna las de reactie van Loes, dat vond ik wel grappig.

Voor Jet eind goed al goed en voor meneer Willy hopen we op beterschap.

ik snap je post niet helemaal denk ik. ik had het namelijk over mijn dooie peper en tomatenplanten niet die van willy. alleen de courgette heb ik nog net kunnen redden.

aangezien het te laat is om de pepers opnieuw te zaaien mag ik daar toch best van balen? of is dat ook om te lachen?

Geplaatst:
aangezien het te laat is om de pepers opnieuw te zaaien

dat het aan de late kant is om pepers te zaaien ben ik met je eens, maar dat het te laat is....

als het mij zou overkomen had ik zeker de gok gewaagd en toch een (beperkte) hoeveelheid zaden geprobeerd

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Loes het is al niet meer uit te leggen waarom ik moest lachen. Maar neem van mij aan dat het niet was om jouw plantjes of die van Willy, ik vind dat erg genoeg en echt niet iets om te lachen. Ik hoop dat je nog opnieuw gaat zaaien, het is m.i. nog vroeg genoeg om nog wat redelijke planten te krijgen. Je weet niet hoelang het seizoen gaat duren en tevens kun je komende winter enkele van je planten laten overwinteren in huis.

Geplaatst:
aangezien het te laat is om de pepers opnieuw te zaaien

dat het aan de late kant is om pepers te zaaien ben ik met je eens, maar dat het te laat is....

als het mij zou overkomen had ik zeker de gok gewaagd en toch een (beperkte) hoeveelheid zaden geprobeerd

vorig jaar waren de eerste pepers aan het einde van het seizoen maar net rijp, zou ik nu nog zaaien dan ben ik nog later...

als ik een verwarmde kweekbak en een kas had dan had ik er misschien nog op gegokt.

maar ik ontkiem de pepers op de verwarming en die staat inmiddels al niet meer aan dus snelle ontkieming lukt niet. het seizoen verlengen met een kas ook niet. overwinteren is tot nog toe ook geen succes geweest.

ik zaai in plaats daarvan maar wat extra tomaten en hoop op een goed tomatenjaar.

Geplaatst:

Mag ik even klagen over het gebrek aan regen? Mijn regentonnen zijn leeg. om de planten in de kas water te geven haal ik water met een emmer uit de sloot en ik durf nou niks te zaaien op de volkstuin tot er weer wat regen is gevallen. En in de achtertuin sleep ik me het ongans met gieters om de zaailingen water te geven.

Morgenavond gaat het volgens de buienradar hier 3 druppels regenen, en dan zaterdag pas weer. Dat schiet ook niet op.

Geplaatst:
Mag ik even klagen over het gebrek aan regen?

als je het maar lekker in Zuid Holland houd

kan nu echt geen regen gebruiken

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Je zal mij ook niet snel horen vragen om regen hoor, maar volgens mij is het weken geleden dat er hier een flinke bui is gevallen. Ik ben wel heel blij met mijn laag compost en mulch op de volkstuin, ik denk dat ik anders een betongrond zou hebben nu.

Geplaatst:
Mag ik even klagen over het gebrek aan regen?

als je het maar lekker in Zuid Holland houd

kan nu echt geen regen gebruiken

Zuidelijker mag ook. Heb de blauwe bessen met kalkrijk kraantjeswater moeten gieten want de put is leeg.

Vorig jaar net zo. Dan kloeg ik eind mei over de droogte. En dan heeft het een dikke maand non stop geregend. Dat hoeft nu niet.

Geplaatst:

Het enige voordeel van de droogte wat ik zie is dat je op zandgrond naar hartelust kunt spitten zonder het risico te lopen ook maar een enkele worm letsel toe te dienen; die zijn allemaal gevlucht naar diepere, vochtiger grondlagen!

Nou ja, voor de broedvogels lijkt me dit ook wel fijn; die hebben een paar zeer slechte jaren gehad voor het grootbrengen van jongen. Een buitje mag, maar ik hoop toch zeker niet op een omslag in het zeer negatieve.

Voor de tuin maak ik me over tuinbonen en erwten geen zorgen, voor de rest houd ik met een verminderde opkomst rekening want ik kan niet altijd op de tuin zijn, en waar heb ik dat vliesdoek nou toch weer gelaten?

Geplaatst:

Ann, het hoeft van mij ook geen maandlang te regenen, alsjeblieft.

Roeier, je moet helemaal niet spitten.

Geplaatst:

je mag wel wat regen van hier hebben, ik heb de ton vol

Geplaatst:
Ann, het hoeft van mij ook geen maandlang te regenen, alsjeblieft.

Nee hoor, ik bestel overdag stralende zon en 's nachts zware regenval.

Geplaatst:

nee niet spitten nee .. ben ik ook mee gestopt.

ik ploeg en frees de tuin eens per jaar ( frees wat vaker )

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

Het zou hier vanmiddag regenen, tot nu toe 2x 3 druppels gehad.... zo raakt mijn ibc en regenton nooit vol

Geplaatst:

Ik klaag wel even mee over de droogte. Sla en wortelen komen niet meer op of tot groei of zijn weer verdwenen. Het is hier erg droog. Gelukkig hebben we nog de beek maar ik ga geen worteltjes ed gieten..gieten verhard de grond hier te veel. Ik heb nog steeds geen erwten en peulen gezaaid en wacht er ook nog even mee. Verder iedere morgen vorst..wel heerlijk weer overdag als ik geen tuinier was zou ik blij zijn...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.