Geplaatst: 12 december 20196 j Auteur Mijn Hema leesbrilletje gaat tegenwoordig (als ik er aan denk) mee naar de supermarkt anders moet ik het jongere volk om mij heen vragen om de etiketten te lezen... (Volgens mij ben jij jong genoeg om dit wél te kunnen lezen?) Websites (bloggers/receptenpagina's) die hun teksten in het lichtgrijs op wit laten bestaan. Je zou toch denken dat ze willen dat je die letters kunt lezen en dat maken ze wel erg lastig om het lichtgrijze op het witte te doen. Leuk dat ze het mooi vinden maar niet echt functioneel dus. Flessen wasmiddel en wasverzachter waar ergens heel klein op staat wat het is. Tegenwoordig schrijf ik er dus met stift groot op WASMIDDEL en WASVERZACHTER. Want wassen met je wasverzachter en dan na spoelen met wasmiddel werkt ook niet echt. En toen werd ik van de week wakker van het geluid van het doorflexen van metaal... Huh?Buiten kijken, want heb daar een fietskar aan de fietsensteun staan met lang slot enzo.Heeft daar een milieudienst man net een slot doorgeflext en steekt nog net vanuit zn wagentje zijn duim op. Ik kijk hem aan en mijn duim gaat naar beneden en kijk niet blij dus hij stapt weer uit. Wat is nou het geval: er staat een fietstenstandaard bij mij voor de deur (daar zit dus ook het kabelslot van de fietskar aan vast). Ik zet mij fiets binnen dus moet wel met fiets en al de voordeur uitkunnen en dat gaat niet als daar een fiets in die standaard staat. En laat het nou zo zijn dat buren daar dan wel hun fiets in zetten en vooral ook erg lang laten staan. Dus voor mij geworstel om de deur uit te komen. Ergernis.Oplossing: fietswiel met slot aan de fietsensteun vastgemaakt. Hoera, staan geen fietsen meer voor de deur. Werkt dus nu al jaren heel erg goed, geen klachten over gehad, geen gezeur. Hoera.Tot drie dagen geleden dus.... Weggeflext mijn goede slot. Wiel weggemikt in de bladerkar evenals het slot (ook vreemd dat hij afval gooit bij de blaadjes....gaat ie er daarna vast niet uit sorteren? Heel milieubewust die milieudienst. ) Dus ik uitleggen aan de milieudienstman wat de functie van dat wiel was. En dat het erg effectief was. Hij vertellen dat er veel over gebeld was... (dat geloof ik niet, wie zou daar nou over bellen?). En waarom ik mijn fiets niet gewoon buiten in de standaard zette ipv in mijn gang. NOU OMDAT IE ANDERS GEJAT WORDT !!! Ik vond dat ze dan wel even contact met MIJ op hadden kunnen nemen voordat ze tot actie over gingen gezien ik de bewoner ben van het huis waar de fietsenstandaard voor staat. Briefje door de brievenbus om mij op de hoogte te brengen van hun snode plannen, of briefje aan het wiel zelf zoals ze doen met zwerffietsen....Maakte ook even de fout om het MIJN standaard te noemen, in vergelijk met de twee standaards VAN de buren. Oef.... dat triggerde een hele verhandeling over dat het niet MIJN standaard is maar van de gemeente etc etc. Zucht... erg onnodig om op zijn streepjes te gaan staan.Uiteindelijk heeft hij het wiel weer uit de bladerbak gevist en teruggezet. Ik zei dat dat weinig zin had omdat die op deze manier toch snel weg zou zijn gezien hij mijn slot had vernield. Tja.... Communicatie is ook een moeilijk ding blijkt.
Geplaatst: 12 december 20196 j Ik klaag dan weer over mijzelf dat ik eerst het plastic bakje vlees open snij/scheur/rop/trek, en dan pas op de onderkant de bereidingswijze wil gaan lezen. Dan moet ik het bakje omdraaien en dan valt het vlees eruit. Telkens neem ik me voor dat de volgende keer anders te doen.
Geplaatst: 17 december 20196 j Sterkte achter de coulissen! https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 20 december 20196 j heb ik m'n koelkast lekker gereorganiseerd en mijn ganzenvet in een andere bak overgedaan verleden week is er kennelijk wat vocht bij gekomen: beschimmeld..... daar baal ik nou echt van moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 30 december 20196 j had me voorgenomen wat minder alcohol te drinken....al drie nieuwjaarsborrels hehad, nog 6 te gaan, hik
Geplaatst: 30 december 20196 j Proost. *neemt slok bockbier* had me voorgenomen wat minder alcohol te drinken....al drie nieuwjaarsborrels hehad, nog 6 te gaan, hikNa die volgende zes blijft er helemaal niets meer van je Nederlands over vrees ik...
Geplaatst: 30 december 20196 j 9 kerstborrels neem ik aan dan. Of houd je een nieuwjaarsborrel nog in het oude jaar? Klinkt als iets dat je in t nieuwe jaar doet toch? Maar goed, ik ben sociaal erg pover onderlegd. Hoe dan ook: wat gezellig joh. Ben je überhaupt nuchter deze dagen? Succes met de houten-kop-tot-de-negende-macht. Of iets in die strekking toch! Hier dus een klaag over dat stomme vuurwerk. Hond is al dagen over de flos en wijkt niet van mijn zijde. Ik heb de hele dag de radio aan staan voor haar, waar ik dan zelf weer licht het heen en weer van krijg na een uur of 12. Idiote geknal. Kost super veel geld, is gevaarlijk (en milieubelastend trouwens ook) en ontzettend sneu voor vrijwel alle beesten. Zal blij zijn als het weer voorbij is. Ah. Los daarvan wens ik heus iedereen een fijne jaarwisseling toe alvast! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 31 december 20196 j ben fulltime vrijwilliger, vandaar, 12 clubjes om iets te doen, en bedankt te worden, en te borrelen, en een heel jaar prettig mee samen te werken en veel van te leren en te genieten van blije gezichtjes (zonder spelvauten dit keer, ben weer ff nuchter ) bestaan er geen anti-geluids earphones voor hondjes trouwens? gat in de markt lijkt me
Geplaatst: 31 december 20196 j Auteur Ik klaag mee over het vuurwerk. Het gaat hier al weken tekeer met oplopende intensiteit. Maar ik kreeg Zowie nog wel de deur uit om haar behoefte te doen (dankzij de tips en tricks en training verkregen op de cursus anti vuurwerkangst).Sinds het vuurwerk officieel legaal verkocht wordt is het nu vreselijk hier. Elke dag is oudjaarsavond lijkt het.Zelfs als ik tot midden in de nacht wacht heeft dat weinig zin, ook om half 4 werd er zwaar vuurwerk afgestoken (kom nu 's nachts trouwens opvallend veel andere hondenuitlaters tegen).Net geprobeerd om een rondje hier achter op het veld te doen maar Zowie deed niet eens een plasje, was alleen maar angstig en wilde heel graag zo snel mogelijk weer naar binnen en bij mij liggen.Eten doet ze ook slecht. Wat een ellende...Kutvuurwerk en kut vuurwerkafstekers!!!! Als het alleen op oudjaarsavond zou zijn is het ook erg maar nog wel te doen. Waarom dagen van te voren al zoveel overlast. Had appelflappen willen bakken, maar dat gaat moeilijk als er een hond tegen je aangeplakt zit...Boodschappen doen ook lastig want wil haar niet alleen laten in deze angst.Vrinden met auto's gevraagd om ons even buiten de stad te brengen voor een rondje daar... helaas hebben die geen tijd.Het huilen staat mij nader dan het lachen... Maar het is niet allemaal ellende... een vriendin van ons (Zowie's petemoei) woont toevallig naast het ziekenhuis en dat blijkt een vuurwerkvrije zone te zijn. Hoezee. Dus daar moet het wel beter zijn dan hier in mijn volksbuurt met elk jaar een groot vuur hier op het plein (hotspot dus). Dus we moeten deze middag nog even doorkomen helaas....
Geplaatst: 31 december 20196 j Wacht op pakket van Seedo, al 2x 'laadfout' op trackingsite, eerste maal in Mechelen, tweede maal in Aalter en nu regionale vakantie... Wacht op pakket van Vreeken, ging daar nochtans nooit meer bestellen, weet nu weer waaromAl weken geleden besteld, op site stond levertijd 1 à 3 weken ... nu staat er op de site dat ze pas terug vanaf 07/01 leveren nav de feestdagen ... Wacht op chinese groeilampen Wacht op peperzaden Wacht op tomatenzaden Wachten, wachten, wachten Zal vanavond mijn gasten ook eens laten wachten op een glas champagne en op hun eten
Geplaatst: 31 december 20196 j Misschien eens gewoon winkelen Tom? Gaat misschien toch sneller dan al dat wachten;) Mijn klacht is dat ik graag zou willen dat die Fransen eens ophielden met hun gestaak..treinen rijden maar mondjesmaat bijvoorbeeld en mensen hebben moeite om thuis te komen voor oud en nieuw. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 december 20196 j Mijn klacht is dat ik graag zou willen dat die Fransen eens ophielden met hun gestaak..treinen rijden maar mondjesmaat bijvoorbeeld en mensen hebben moeite om thuis te komen voor oud en nieuw. Als de treinen nu mondjes maat rijden, rijden er meer treinen dan in nederland. Vandaag rijden er geen treinen meer na 20:00 eerste nachttrein pas om 01:00
Geplaatst: 1 januari 20206 j Misschien eens gewoon winkelen Tom? Gaat misschien toch sneller dan al dat wachten;). Hier bij ons in de buurt kan ik niet vinden wat ik zoek ...In de Aveve ed zijn het de 'gewone' soorten, ik zoek en probeer de iets specialere en ben dus verplicht uit te wijken
Geplaatst: 1 januari 20206 j Mijn klacht is dat ik graag zou willen dat die Fransen eens ophielden met hun gestaak..treinen rijden maar mondjesmaat bijvoorbeeld en mensen hebben moeite om thuis te komen voor oud en nieuw. Ik kan het me voorstellen. Ik was rond kerst 5 dagen in Parijs. Bijna alles gelopen. Gemiddeld 18 km per dag. Pffff. Maar ik was toerist. Je zal er wonen.... Het viel me op dat er ook allerlei wilde onvoorziene kleine stakingen waren. Dat lijkt me helemaal irritant. Overigens geen geel hesje gezien. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 1 januari 20206 j Auteur Haha... ik kwam ook niet thuis op Oudjaar/Nieuwjaarsnacht... En dat terwijl ik maar ongeveer een kwartier lopen van huis vertoefde in de vuurwerkvrije zone rond het ziekenhuis.Ben er heen gegaan met de taxi, was een stuk relaxter voor mijn toen al zeer gestresste Zowie.Goede keuze, ze was erg blij er te zijn en werd niet meer gekweld door het geknal. Alleen... toen ik naar huis wilde (uur of 3) was er een probleempje: door de mist reden de taxi's in Groningen niet meer en het geknal ging gewoon door, vooral uit de richting van mijn wijk. Dus naar huis lopen met de hond was geen oplossing, blijven slapen wel. Wel raar hoor, zo dicht bij huis logeren. ps Leuk om eens te kijken hoe het met oa het fijnstof (en de stikstofdioxine e.a.) zit tijdens de jaarwisseling... nogal hoge pieken... Zoek op de kaart naar het dichtsbijzijnde meetpunt:https://www.luchtmeetnet.nl/component/PM10/groningenToch maar afschaffen dat vuurwerk???
Geplaatst: 2 januari 20206 j Als de treinen nu mondjes maat rijden, rijden er meer treinen dan in nederland. Vandaag rijden er geen treinen meer na 20:00 eerste nachttrein pas om 01:00De Franse treinreiziger zou er voor tekenen. Sinds 5 december ongeveer het kan ook de 6e zijn rijden er maar een derde tot de helft treinen. En het is nog niet over. Bonnie: die gele hesjes demonstreren misschien wat minder maar je ziet de hesjes vooral voor in de auto’s liggen op het Dashboard bijvoorbeeld. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 januari 20206 j Even klagen…. Bakken maken voor uien en knoflook te poten onder de druivenstruiken Hardhout, dus professioneel gereedschap geleend: 2 stuks houtboren 3 mm gebroken op metalen nieten die verborgen warenIk stook mijn tl-lamp kapot boven mijn werkbankDe boormachine wil niet meer in de snelste standIk dacht genoeg schroeven torx te hebben….helaas Morgen weer een nieuwe dag, 9 bakken klaar, maar ik geef het even op moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 13 januari 20206 j Ongelooflijk, wachtlijsten bij kaakchirurgie. Wat een en dan ook nog want ja anders weet je het wel Dus al wat maanden en er van alles aan doen maar en nog steeds geen oproep. Dit is trouwens een moestuingerateerd onderwerp, straks aan het zaaien terwijl je de oogst niet meer kauwen kan kan je alles nog eens gaan wecken en invriezen, drogen of weggeven . Terwijl vers zo lekker is. Maar verder gaat alles wel goed. https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 13 januari 20206 j Ongelooflijk, wachtlijsten bij kaakchirurgie. Wat zeker kan helpen is even bellen met je zorgverzekeraar, die hebben inzicht in de wachttijden, wellicht kan je in de veel eerder een afspraak maken.Succes verder : kaakchirurg....brrrrr moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 13 januari 20206 j Zorgverzekeraar had *** als advies. Daar is een wachtlijst van één jaar en dat heet ' wachtlijstbemiddeling' ? Ik hoop hier eerder aan de beurt te zijn. Verwijzing is het eerste waar om gevraagd wordt. Daarna hoor je pas hoelang de wachtlijst is. 'k Heb hem twee keer willen terughalen maar er is nergens een eerdere plek te vinden. De chocoladeletter van de Goedheiligman ligt hier nog steedsonaangeroerd. Bij mij ! Zo'n overheerlijke echte dikke , die 'knap 'zegt zodraje 'm krakt. Maar hij ligt hier. Onaangeroerd <------------- mag echt in de krant!Met meneer Ibupro en mevrouw Paraceta heb ik inmiddels een innige relatie.Maar liever verwijder ik beiden van mijn erf met euvel en al 19 januari 20206 j aangepast door Gast https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 13 januari 20206 j Balen voor je Grork. Ik kan je wat blaadjes aanbieden van de Kiespijnboom, die daarnaast ook Szechuan pepers oplevert. Maar de pijnstillende werking zal niet sterk genoeg zijn, om die chemische vrienden van jouw erf te verwijderen vrees ik.
Geplaatst: 13 januari 20206 j De laatste twee weken had ik de boel aardig rustig ondanks de griep, Goldfish. Toch vanavond vroeg in de avond was het weer flink mis. Inmiddels ben ik gewezen op een mogelijke oorzaak: ik ben vandaag teveel bezig geweest. Dat schijn niet bevordelijk te zijn voor kaak 1 en kaak 2 .En het was zo lekker om te doen.... blog/Grork/tante_rie_b-7975.html Morgen maar prei zaaien. Dan-kan-me-niks-gebeuren. Toch? https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 16 januari 20206 j Zucht... ook hier moet alles altijd kennelijk vervangen worden. Vorig jaar het bruggetje, eerder dit jaar de hele weg, nu kwam dit gevaarte hier net aan, je kunt wel zien wat er op ligt: walbeschoeiing. Want er zat een lek, zei één van de mensen aan boord. Ik vraag me af of dat wel zo is. De boer aan de overkant stort zijn hekkeldreg daar altijd, die tilt dat altijd over de sloot om het op het trekpad te dumpen inplaats van op zijn eigen land, en dat maakt nogal een troep; een groot gedeelte komt in de grote vaart terecht. Of er wel walbeschoeiing nodig is; ik vraag het me af. Het zal er niet mooier op worden door er plastic schotten in te slaan, en die zitten ook nergens anders.
Geplaatst: 17 januari 20206 j Balen voor je Grork. Ik kan je wat blaadjes aanbieden van de Kiespijnboom, die daarnaast ook Szechuan pepers oplevert. Maar de pijnstillende werking zal niet sterk genoeg zijn, om die chemische vrienden van jouw erf te verwijderen vrees ik.Och Goldfish, dank maar wat jammer eigenlijk. Zo treffen we elkaar nooit als mannen onder elkaar. Nu maar hopen dat er een MTFD komt 19 januari 20206 j aangepast door Gast https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.