Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Zucht met je mee. Zo aso dit… snap dat niet.

Geplaatst:

Wat naar @jootje. Zo zonde van je inspanning, maar ook van je gevoel dat het allemaal wel veilig ligt op de tuin. Dat je nu steeds moet afwegen of je het toch maar gaat oogsten, omdat het anders gejat wordt. Helaas is er geen oplossing voor ☹️

Geplaatst:

Ik sneed een zogenaamde pittige paprika aan stukjes. Dat is helemaal geen paprika, mensen. Het is een peper 🌶️ Degene die deze zaden in de ruildoos heeft gedaan wordt heel vriendelijk bedankt 🤪

Niet in je ogen wrijven

Niet in je ogen wrijven 

Niet in je ogen wrijven 

Niet in je ogen wrijven

En ook niet op ahum andere plaatsen

Geplaatst:

Zulke trieste mensen... zo jammer voor je. Gebeurd dit ook bij de buren?

Geplaatst:

[emoji38][emoji38][emoji38][emoji38] @arja dat klinkt als mijn paprika! Maar ik had overal mijn naam bij gezet dacht ik?

Ik had 2 jaar geleden een snack paprika van de jumbo. Daar had ik zaadjes van genomen en die bleek na het zaaien ervan pittig te zijn en niet zoals de moederpaprika. Ik vond het wel lekker zo’n sappige paprika die pittig was, dus hij mocht blijven. Beetje jalapeño achtig. Dat knapperige en sappige daarvan kan ik ook altijd erg waarderen.

Maarehm.. sorry. Ik vond de term pittig wel duidelijk genoeg [emoji51]
Hopelijk geen lenzen.

Geplaatst:

Haha, ik dacht ook meteen aan jou, Mellie, maar ik wist niet of dat terecht was vanwege deze zaden of gewoon mijn aanname omdat jij veel met pepers in de weer bent. 🤪

Het is echt geen drama hoor, ik heb ook gewoon pepers in de tuin (misschien ook wel van jouw zaden) maar wij zijn nogal watjes, we gebruiken ze echt met mate. Ik hoopte op een paprika met een bite, maar voor mij is dit echt een peper. Net als de jalapeño trouwens 😋

Nee, geen lenzen. Wel blijk ik best vaak aan mijn ogen, neus en mond te zitten merk ik nu 😄

Geplaatst:

In april tegels voor de tuin uitgezocht... werd verteld dat t te vroeg was omdat t half september pas geleverd moest worden. Half juli de order geplaatst en daarin stond dat de levertijd 3 a 4 weken zou zijn... Vandaag werd er gebeld en zeiden ze dat de tegels pas eind oktober geleverd konden worden...
Zit de hovenier die de renovatie vanaf 19 sept zou doen echt niet op te wachten.... BALEN dus... echt wel een klaagje waard 😒
De plaatsing van de nieuwe kas die door Embrechts gezet zou worden werd ineens niet meer na juli geplaatst, moeten t zelf in elkaar zien te zetten... en nu dit...
Er rust geen zegen op de renovatie van de tuin 😪

Geplaatst:

@Lia56, wat een klaag! Het begint al dat je te horen krijgt dat je 'te vroeg' bent met je bestelling. Daar is al iets vreemds aan. Leverancier kan het toch noteren en er zorg voor dragen dat de tegels rond de gewenste tijd worden afgeleverd? Neergaande spiraal betreft service. En dan dat bericht dat september niet gaat lukken, had je maar eerder moeten bestellen zeker? :problem:

Het verhaal van de kas snap ik niet helemaal. Had het vóór juli wel geplaatst geworden? Misschien in het vervolg wat strenger selecteren met wie je zaken doet. En hardere afspraken maken. Misschien is er iemand in de buurt die wil helpen met de kas, voor een lekker maaltje uet?

Geplaatst:

@lia56 jeetje wat een stom gedoe. Naast hier klagen zou ik dat zeker ook bij de betreffende partijen doen. Echt schandalig.

Geplaatst:

Gisterenavond werd ik om half twaalf wakker nadat ik al 1½ uur onder zeil was. Bonkebonkebonk... Kinderen zaten op het speeltoestel te wip wappen, zag ik toen ik mijn hoofd uit het raam stak. Ik roepen van 'hallo jongelui, willen jullie alsjeblieft stoppen met dat gebonk', en dat paar keer, en wat luider om boven hun lawaai uit te komen. De oudste, een jaar of 14, zei dat ik kinderachtig deed, dat ze gewoon aan het spelen waren en dat ze gewoon doorgingen. 'Ga slapen joh, waar woon jij eigenlijk, dan kom ik even bij je', riep hij me toe. 'Ik heb al geslapen maar wakker geworden van jullie gebonk, jullie moeten nu ermee stoppen, het is nu geen tijd om te spelen'. Dropen ze na een poosje toch maar af, het duurde een uur voordat ik weer sliep. Nu ben ik narrig opgestaan, ook weer een uur later dan normaal. Doodstil in de straat. Tegen de middag begint het volk te leven, en dat gaat weer door tot laat in de avond. Misschien moet ik mijn ritme ook maar veranderen. :-(

Geplaatst:

@Mellie Hebben we gedaan en inmiddels zijn andere tegels besteld die wel op tijd binnen komen. Meer kosten hebben zij voor hun rekening genomen dus geen klaag meer.

Geplaatst:

Te snel toegehapt op een aanbieding, de blauwe bes laatste alinea: 

Blauwe bessen zijn nu in de aanbieding bij Lidl, 2,99 per stuk voor best mooie planten.

Gekocht (hebben, lekker!) en teeltwijze bekeken, vervolgens toch maar geplant ... 💬zal ik wat citroensap door het leidingwater doen waarmee ik ga gieten, omdat alle regenwater hier hermetisch wordt afgevoerd?/💬

Prompt de dag na het planten kom ik bij AH en zie vijgen olijfboompjes te koop voor een door mij net te doen bedrag. :shock:

Vanochtend kwam ik er voor de derde keer langs en heb weer een poosje staan kijken naar deolijfboompjes. En nog steeds zit ik te piekeren of de blauwe bes wel een goed idee was. Zure grond maken, dus turf aanschaffen en regenwater zien te bemachtigen. :problem:

Maar ja, als ik de vijg koop, moet de blauwe bes eruit en komt de aankoopprijs wel bij de olijf op. Maar de olijf heeft waarschijnlijk meer kans om het te gaan doen op de plaats waar ik nu de blauwe bes heb geplant, ook al geeft die over 5 jaar pas vruchten. Ik ben dan 75 jaar en wat is mooier dan jezelf te trakteren op de eerste verse olijven uit eigen tuin als je 75 bent geworden?

1 blauwe bes eruit, kan in een grote bak met zure grond, olijfboompje kopen en planten waar de bes stond (nog staat)

2 blauwe bes laten zitten en goed voor zorgen dat die het gaat doen, ook een lekker vruchtje toch? En je kunt niet alles hebben

3 AH is tot 20u00 open...

aangepast door HuubvG
vijgen >> olijven

Geplaatst:

@HuubvG 2 met toegevoegde cementbak die je vast ergens kwijt kunt.

Straks gewoon lekker veel eikenblad e.d. verzamelen en een aparte compost dinges van maken. Vinden blauwe bessen fijn.

Voor de vijg een cementbak kopen en voorzien van de goede grond met zand en wat kalk. Volgens mijn familie uit Spanje moeten vijgen krap staan. Anders tillen ze bovendien de muur op (zeggen zij, hè).

Wat wel duidelijk is, is dat een vijg wel wat kan verdragen! En dat is echt waar, mijn kleine, eerstejaars vijg is deze zomer volledig doormidden gebroken door een kat die vluchtte voor onze Catootje. Ik had alleen nog een stokje over. Inmiddels is het alweer een mini boompje met blad 😀

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Dankjewel @woldistel, de vijg olijf van keuze 3 staat er al en zal niet aangevallen worden door huisdieren van mij of van de buren! Schrikdraad all over the fence.

Wel direct wat kalk bij gedaan, en artisjokken rondom uitgeplant.

aangepast door HuubvG
vijg moet olijf zijn

Geplaatst:

🤬muggen!

Geplaatst:
Op 29-8-2022 om 20:21, Mellie zei:

emoji38.pngemoji38.pngemoji38.pngemoji38.png @arja dat klinkt als mijn paprika! Maar ik had overal mijn naam bij gezet dacht ik?

Ik had 2 jaar geleden een snack paprika van de jumbo. Daar had ik zaadjes van genomen en die bleek na het zaaien ervan pittig te zijn en niet zoals de moederpaprika. Ik vond het wel lekker zo’n sappige paprika die pittig was, dus hij mocht blijven. Beetje jalapeño achtig. Dat knapperige en sappige daarvan kan ik ook altijd erg waarderen.

Maarehm.. sorry. Ik vond de term pittig wel duidelijk genoeg emoji51.png
Hopelijk geen lenzen.

Pittige paprika, is alles onder de 50K Scoville,  LOL.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Ja hoor... wordt ik net gebeld... ook deze tegels zijn niet leverbaar!!!!@#$@ Pas in oktober... of de hovenier niet wat kan schuiven met zijn agenda????
Hoe triest... Heb duidelijk laten weten dat het nu hun probleem is en niet die van ons... zoek maar een oplossing... ben zooooooooo pissed...

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik word het een beetje zat. Iedere keer als ik mijn kop buiten de deur steek, begint het licht te regenen. Of het regent al. Zachtjes, maar genoeg om binnen een paar minuten kletsnat te worden.

De tuin heeft er geen last van, die kan het water nog makkelijk opnemen. 

20220918_Regen.png

Ja, ik mag eigenlijk niet klagen, hier in het Zeeuwse (Sint Philipsland). 178 millimeter regen in de eerste 18 dagen van september.

Maar ik klaag toch.

Geplaatst:

Ik klaag ook een piepbeetje met je mee. Natte schoenen, sokken en jassen die naar natte hond stinken. Fijn hoor… maar de natuur kan het goed gebruiken. Jammer van dat schoolreisje in de regen.

Geplaatst:

😢

aangepast door woldistel
voel me echt niet serieus genomen, jammer

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

En het is nog geeneens kerst?! De lekkerste voor het laatst bewaren? :angel:

Mijn klaag komt in 'zelf brood bakken moeilijk?'.

Ja! Heel moeilijk. :cry:

Geplaatst:

hahaha,,,, wat hebben wij eigenlijk te klagen... nou ja... ieder voelt zijn/haar eigen leed t zwaarst

Geplaatst:

Klaag! Mijn broodbakmachine gaf zojuist de geest. Grrr. Het was een krijgertje, maar meestal gaan ze wel langer mee, en je komt er natuurlijk altijd achter als je brood aan het bakken bent. 

Ingrediënten eruit gehaald, deeg handmatig gekneed, oven aangezwengeld. Eens kijken of het goed rijst op standje rijzen, mijn oven heeft dat soort snufjes dus wie weet. 

Eens zien of het ding te repareren is, of even de kringloop in de gaten houden. 

Geplaatst:

O wat sneu @Arja.

Er zijn zo pas twee mtffers blij geworden met een goed werkende bbm van de kringloop.

Dus ik hoop binnenkort jouw machine in 'nieuwe aankopen' te zien.

Geplaatst:

Komt vast goed, ik zie ze regelmatig bij de kringloop. Momenteel doet deze het ook weer, maar ik vertrouw hem niet zo, dus een opvolger gaat er zeker komen. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.