Geplaatst: 13 augustus 20241 j Ze is in ieder geval goed door de narcose gekomen. Vorige bultje verder goedaardig? Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 13 augustus 20241 j Heb het niet laten testen. Maar lijkt volgens dierenarts goedaardig. Gelukkig lijkt ze geen pijn te hebben en kan rustig slapen. Zwelling binnenkant ooglid moet nog weg trekken. Ooglid kan gelukkig wel goed open en dicht. Vorige littekken ook nog goed te zien. Nu hopen dat ze weer een lange tijd clean blijft.
Geplaatst: 14 augustus 20241 j Sterkte poes. Ik heb een paar hele slechte nachten achter de rug vanwege een wespennest onder het slaapkamerraam. De wespen kwamen ook via kiertjes in de dakgoot en plee ontluchter de bovenverdieping in. Ramen dicht ook ‘s nachts maar toch minstens 7 wespen in de kamer bij het slapen gaan. Echt nachtmerrie nachten en ik hoor ze nog steeds zoemen alhoewel er daarstraks een wespen cowboy kwam met een grote flitspuit. Jammer hoor ik heb niks tegen die beesten..waren ze maar wat verderop gaan zitten😳 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 augustus 20241 j 1 uur terug, appelvrouw zei: waren ze maar wat verderop gaan zitten😳 maar ja, dat heb je niet altijd in de hand. Bij mijn moeder zat er een jaar geleden een nest tussen de dakrand en het platdak en die kwamen op een gegeven moment ook gewoon naar binnen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 14 augustus 20241 j @appelvrouw Wat een horror. Ik zou er niet aan moeten denken. Het hoeft maar een klein spleetje te zijn, als het hout is knagen ze er aan om op te kauwen om nestpapier van te maken. Dan wordt dat spleetje zo een spleet waar ze door naar binnen kunnen.
Geplaatst: 14 augustus 20241 j Wij hadden ze dit jaar in het kozijn van de buitendeur zitten. Dat is ook geen goede plek maar bij het slaapkamerraam is helemaal een nachtmerrie
Geplaatst: 14 augustus 20241 j Ik vroeg me af hoelang zo’n nest er eigenlijk al zit. Eerder hadden we er geen last van maar iets van drie vier weken geleden begonnen er wespen het huis binnen te vliegen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 augustus 20241 j Na jaren weer eens een fatsoenlijke - om niet te zeggen overvloedige - vijgenoogst. Maar zijn het eens niet de slakken, dan eten de muizen ze wel op 😕 Ik gun ze best iets lekkers, maar dit is te gek: uit elke vijg een hapje 😒 Dat is net zoiets als van elke bonbon in de doos een stukje afbijten... En @Erny: is het een idee om het lokale krantje erbij te halen? Of de rijdende rechter? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 3 september 20241 j 😭de stekker van de vriezer er blijkbaar eergisteren uitgetrokken. Alleen wat vlees is nog hard. Ik heb dus genoeg brood en worst voor de aankomende dagen in de koelkast en bladerdeeg ontdooit ook snel. Sta nu bij dochterlief bladerdeegstengels te maken 😨 3 september 20241 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 september 20241 j Noooo facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 september 20241 j Niet vreselijk veel. In de la van het vlees lag met mazzel ook drie grote flessen met bevroren water dat heeft het hard gehouden denk ik. maar behalve eerder genoemde worsten en brood en koek bv ook volle doos perenijsjes, rabarberstukjes, en 2 dozen met bramen die ik in de vriezer heb laten staan na het weer aansluiten.. morgen maar jam maken. 3 september 20241 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 september 20241 j Klinkt als een geluk bij een ongeluk. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.
Geplaatst: 4 september 20241 j Beestjes. Weet niet welke, maar ze liepen over de verpakkingen meel en rijst enz. Bah bah bah. Voorraadkast leeggemaakt en alles wat niet in afgesloten potten of flessen zat weggegooid. Balen, zo zonde van mijn voorraad!
Geplaatst: 4 september 20241 j @appelvrouw Weet wat t is. Mijn man heeft Parkinson en vergeet vaak dingen zoals lades dichtdoen en ook vergeet hij regelmatig de deur van de vriezer goed dicht te doen. Na de laatste keer kon ik alles weggooien.
Geplaatst: 4 september 20241 j Balen joh, die diepvries situaties. Ik was eerst nog wat selectief in het weggooien, maar dan toch besloten alles weg te doen, anders houd ik het probleem alleen maar in stand. Nu alles schoonmaken, daarna naar de winkel voor goede voorraadpotten en naar de supermarkt voor nieuwe voorraad. Hm ik had eigenlijk andere plannen op deze vakantiedag. Maar goed, al mijn keukenkastjes zijn ook weer brandschoon.
Geplaatst: 4 september 20241 j Dat is een heftige ziekte voor je man Lia, sterkte voor hem gewenst (en die vergeetachtigheid is vreselijk.) Arja ik ben wel benieuwd welke beestjes dat dan zijn..je hebt idd van die meel mijtjes bv. die ook in rijst zitten. Ik heb het ook wel eens gehad en toen alles opgegeten weet ik nog haha, daar zullen we het van hebben🙀😉 Het voordeel van mijn vriezeraktie is dat we nu echt vanmorgen een broodrooster hebben gekocht, met drie broden in de koelkast geen overbodig apparaat, oud brood is geroosterd een heerlijkheid. Ook mijn kids/ kleinkids waren wel blij met extra worst en koek..sportkleinzoon nam vanmorgen een halve ontbijt/notenkoek mee naar school. Er viel gelukkig te redden, ik heb alleen wat rabarber weg gegooid. De tomatensaus in potten in de vriezer was half ontdooid en nu weer bevroren, ik neem de gok maar eet alles wel in een week of max twee wel op. In Frankrijk heb ik het erger gehad..een grote vriezer vol de stekker eruit en er na 6 weken achter komen😭😭😱🤮🤢 4 september 20241 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 september 20241 j 1 uur geleden, Arja zei: Beestjes. Weet niet welke, maar ze liepen over de verpakkingen meel en rijst enz. Bah bah bah. Voorraadkast leeggemaakt en alles wat niet in afgesloten potten of flessen zat weggegooid. Balen, zo zonde van mijn voorraad! Dat is zeker balen! Vreselijk, als je al dat eten moet weggooien... Ik heb al mijn voorraden gevacumeerd, zelfs mijn blikken. Dat laatste klinkt erg overdreven, maar ik was er toch plotseling heel blij mee, toen opeens de kelder vol met water stond, omdat het waterleidingbedrijf een foutje had gemaakt. De voorraden stonden onder water, maar ik hoefde ze alleen maar af te drogen. Mijn "werkvoorraad" heb ik allemaal in grote glazen voorraadpotten met klemdeksels. 4 september 20241 j aangepast door Rookie typefout
Geplaatst: 4 september 20241 j 6 minuten geleden, Rookie zei: zelfs mijn blikken Hu? Je blikken gevacumeerd? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 september 20241 j Oh bah Jet, een diepvries schoonmaken na zoveel weken 🤮🤮🤮 Kleine beestjes, 2 tot 3 mm groot, schat ik. Goed te zien als ze over een witte papieren meel verpakking rennen. Het opeten zou ik niet eens zo'n drama vinden, maar als ik dingen met beesten bewaar kom ik nooit van die beesten af. Dus daarom alles maar weg. Keuken inmiddels schoon. Zelfs de bestekladen (want kruimels) en de stapel keukentextiel (want kruimels in tafellakens) en en en... nouja alles. Ruimt wel lekker op zo. 4 september 20241 j aangepast door Arja
Geplaatst: 4 september 20241 j Vriezers. Ik heb er twee. Allebei geven ze een piepgeluid als de temperatuur binnenin te hoog wordt. Echter: alléén als de stekker in het stopcontact zit, én alleen als er geen stroomstoring is. En dat is mijn klaag. Waarom kan daar geen back-up batterijtje in, voor de piep? Gelijk maar een tweede klaag: die piepgeluidjes klinken allemaal hetzelfde, en je kunt heel moeilijk horen wáár het geluid vandaan komt. Vorige week nog: gepiep in huis. Vriezer: Nee. Brandmelder no. 1,2 of 3: Nee. Maar wat dan wel? Het bleek de CO2 meter te zijn, die probeerde te vertellen dat zijn batterijen vervangen moesten worden. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 4 september 20241 j 7 minuten geleden, henkg zei: Waarom kan daar geen back-up batterijtje in, voor de piep Dat was precies onze vraag..hoe kan je er sneller achterkomend dat je vriezer een probleem heeft. .want een mens komt normaal niet dagelijks in zijn vriezer..en na een dag of twee is het kwaad al geschied. En verder over die piepjes..ook lastig als je ouder wordt. ik hoor ze nog wel maar Lie niet altijd. Wasmachine, oven, alle piepjes zijn hoog🫤 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 september 20241 j En als je snel overprikkeld bent wordt je helemaal panisch van die piepjes...lichtjes misschien?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.