Geplaatst: 19 juli 202519 Jul Niet goed gelezen dus sorry, Ik las iets over een stortvloed. Dit is niet fijn. Je kunt het nogmaals proberen te bespreken met de verzekering, soms helpt dat omdat je een andere agent spreekt of omdat ze het nogmaals willen bekijken. Zo niet kun je een klacht indienen. Én het KIFID benaderen ( Klachteninstituut Financiële dienstverlening) .Wij hebben dat ook eens gedaan dat leverde wel wat op.Als ik me goed herinner is dat de volgorde We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 juli 202519 Jul Dank voor de tips, Jet. We gaan zien hoe het loopt. Momenteel ben ik in de bloedhitte de tomaten aan het opbinden. Want daar was ik gisteren mee bezig toen Cor belde. En als ik ze nu niet niet opbind, breken straks de takken af. Dat zou wel zonde zijn. Ondertussen staan alle ramen en deuren thuis open om het vocht zoveel mogelijk weg te krijgen, draait al een was (gordijnen, duh), doet Cor zo direct boodschappen want eten moet ook, en gaan we vanmiddag en vanavond verder met alles op de foto en video zetten. We moeten voorlopig alles bewaren tot de verzekeringsagent is geweest. Dus nu eerst zoveel mogelijk alles droog krijgen. De rest van de tuin moet maar even wachten. We zouden morgen lekker naar de camping gaan, dat wordt een paar dagen later denk ik. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 19 juli 202519 Jul Was het trouwens zo'n koppeling? Die gebruik ik zelf ook, maar heb wel aan de bovenkant een water stop zitten.Deze zit er dus boven. Slaat automatisch dicht na x aantal liter water.
Geplaatst: 19 juli 202519 Jul Ja, zo een, maar dan van metaal. Die zou de waterdruk met gemak hebben moeten houden. We hebben wel boven een waterslot op de wasmachine. We hadden deze ook op de vaatwasser, maar na de verbouwing paste die niet meer 😬. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul PAS OP, dat je je niet aan hun regeltjes houdt van de Makkelijke Moestuin.Dit gebeurt er met je als je anders met je bakken omgaat, ook al heb je duizenden euros uitgegeven aan de Makkelijke Moestuin bakken.Ik heb 9 Heros gekocht, zo’n 10 plantenzakken, heel veel potjes, heel veel aarde, zaden, boek, etc.Ik zit op de community en op een gegeven moment plaats ik een foto van mijn pompoen- en courgette tafels.Zo veel in 1 tafel, dat is niet volgens hun regels, dus dan word je geblokkeerd zonder waarschuwing.Je moet je netjes aan de 4, 9 en 16 vakjes van zaadjes houden, alles keurig inkorten e.d. en de rasters (waar mijn mos onder gaat zitten) gebruiken.Want stel je voor dat je ook bij een andere werkwijze een grotere opbrengst kunt krijgen. Dan krijgen zij hun ongelijk en dat kan en mag niet.Ook mag je nooit iets negatiefs zeggen over hun zaden, aarde e.d. want die tekst wordt gelijk weggehaald, want dat gaat tegen hun verdien model in. Stel je voor dat mensen gaan nadenken. Ik weet van heel veel dames die lid van de Makkelijke Moestuin en van de community zijn, dat zij ook anders werken of deels anders werken (wat voor mij ook geldt) en niet geblokt worden. Maar zij tonen de foute foto’s niet in de MM community en zetten hun bewonderenswaardige foto’s op een ander forum, waar je dus wel alles kunt schrijven wat niet weggehaald wordt. En waar je van elkaars ervaringen kunt leren, op welke manier je ook werkt. Hier onder de tekst wat ik te lezen kreeg van de community manager.Ik heb het gemeld bij Jelle en Saskia (de oprichters van MM), maar die laten niets van zich horen. Ook dat zij niet reageren, heb ik vaker van leden gelezen, maar de opmerking dat ze geen antwoord kregen, werd gelijk van de community geschrapt door hun strenge team.AtalantaHoi Petra, wat fijn dat je nogsteeds zoveel groentes in je tuin hebt.Ik had van een andere MM-er gehoord dat jij geen Makkelijke Moestuin meer hebt en nu op een andere manier moestuiniert. Dat is natuurlijk helemaal prima en vooral jouw eigen keuze. Er gaat niets boven eigen verse groentes.Alleen begrijp ik niet helemaal waarom je dan nu terug op deze community bent? PetrasmoestuinIk heb duidelijk nog een MM tuin met Heros staan en plantenzakken van jullie en ik koop af en toe ook zaden bij jullie. Daarnaast tuinier ik ook op een andere manier ja, in speciebakken b.v. omdat ik daar planten in kan zetten die een wat diepere grond nodig heeft.En door ziekenhuis en artsenbezoek en drukte ben ik hier een hele tijd weggeweest.AtalantaTuinieren in onze bakken maakt nog geen MM. Zo te zien zaai je nu in de Hero’s op een andere manier met ook deels andere soorten. Kortom een heel andere aanpak. Dat is niet waar deze community voor bedoeld is.Je account is nu geblokkeerd.
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul Pffff @Petrasmoestuin . Maar nu ben je hier. Er tuinieren hier echt nog meer mensen in bakken hoor, MM of niet. Zelf hebben wij in de achtertuin bakken, en sinds enkele jaren ook een stukje grond op een complex. Dat maakt wel dat ik iets minder bezig ben met de vakjes achter. Maar jarenlang alleen dat gedaan. 27 juli 202527 Jul aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul Tja je past niet meer in hun verdien model Petra. En sinds afgelopen augustus toen jij en nog enigen anderen hier zijn aangemeld is er wekelijks flink en openlijk geklaagd over de MM dat zullen zij ook wel meelezen hebben en zal wel meegeholpen hebben in hun beslissing? Wees bij dat je er van af bent, duizenden euro’s zeg je? Wat een geld. hier bespaar je al die euro’s weer👍👏 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul Dit is een openbaar forum dus daar kunnen ze best hebben meegelezen maar ik zie in de reactie ook dat degene van een andere MM-er had gehoord dus een klikspaan. Dat is wel een klacht waard.
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul Ik had nog nooit van makkelijke moestuin gehoord, maar wat een dictatoriaal regime, zeg. Sloten geld uitgeven en dan ook nog precies volgens hun regeltjes moeten tuinieren? Lijkt wel een sekte.
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul Community manager? 😂 alleen dat al…! We moestuinieren….in grote bakken, kleine bakken, grote lappen grond, je voortuin , achtertuin of je balkon! We doen allemaal hetzelfde. Laat je niet gek maken…middelvinger voor ze! 😊
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul 2 uren geleden, Petrasmoestuin zei:k had van een andere MM-er gehoord dat jij geen Makkelijke Moestuin meer hebt en nu op een andere manier moestuiniert.Wat is dit voor walgelijks?Daar heb ik even een teiltje bij nodig.Het woord "sekte" viel al, dat roep ik al een paar jaar...
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul 5 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Ik had van een andere MM-er gehoord dat jij geen Makkelijke Moestuin meer hebtAllereerst Petra snap ik je verontwaardiging heel goed. Die community is gewoon een marketing-tool. Daarom modereren ze er ook zo streng op. Maar de leden die zich aan de regeltjes houden voelen het als een warm bad en feest der herkenning. Dat voelt goed. En dat draagt weer bij tot hogere omzetcijfers. Dat je in je ‘vrienden-groepje’ dezelfde (zeer beperkte) ervaringen kunt delen.Voor wat betreft de quote hierboven, dat vind ik ronduit misselijkmakend. Zinspelen op ‘verraad’ door hoogstwaarschijnlijk iemand die jou persoonlijk kent, of tenminste volgt, ook al is dat via internet. Geloof me maar, niemand heeft over je geklikt! Community-managers zijn zelf dagelijks bezig om te kijken waar en hoe hun product/bedrijf op internet wordt genoemd. Dat hoort bij hun functie. En ja, dan kom je dus ook op dit forum waar door sommigen, waaronder jijzelf, kritisch wordt gesproken over hun product. Vanaf dat moment heb je een zwart kruisje achter je naam. En daarom word je nu je je gezicht weer laat zien, geweerd. Want stel je voor dat je kritisch zou worden in hun community. Of een alternatief laat zien.Laat lekker gaan! Je hebt veel geld uitgegeven aan hun producten, en daar zul je nog jaren plezier van hebben op de manier die jij wilt. Heerlijk! Geen beperkingen meer voelen opgelegd door een bedrijf dat voldoende aan je heeft verdiend. Fijn genieten van wat je nu hebt en op een forum waar je wel gewoon je eigen bevindingen kan delen.
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul Ja inderdaad! Ik heb het nu ook los gelaten hoor. Ik geloof niet dat iemand geklikt heeft, niemand heeft er baat bij en ik heb met niemand ruzie of zo. Integendeel, de mensen die ik ook via de MM ken zijn juist heel vriendelijk en ik volg hen ook. De community manager heeft het op dit forum gelezen, en dat mag ook. Ik heb nergens over gelogen. Ik ben blij dat ik hier wel gewaardeerd word en ik heb hier heel veel geleerd en nog steeds lees ik interessante dingen, maar ook zaken waar ik niet bezig ben die ik ook interessant vind om van anderen te lezen. Want wij doen allemaal ons best met hetzelfde doel, maar ook om lekker bezig te zijn in de natuur.
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul Oei Petra, hier ben ik toch even stil van……Ik vond Atalanta zo aardig toen ze nog geen admin (of jij zegt “coMMunity manager”?) was. Ik vraag me haast af of het wel dezelfde is.Ik ben elke keer weer geschrokken als ik zoiets lees.Ik moet erover nadenken.Maar ik leef met je mee. Wat een nare ervaring!Ik geef je een bloemetje 💐, niet als bedankje maar als troost. Want je wordt toch uit een club met leuke mensen gegooid. En daar kunnen die leuke mensen niets aan doen.Maar gelukkig zijn die hier ook volop!
Geplaatst: 29 juli 202529 Jul Ja @CJodokus vanwege ook de leuke mensen ging ik er weer wat opzetten. Je kunt bij het profiel van Atalanta kijken wat voor functie ze heeft, dat had ik eerst opgezocht. Er is maar 1 Atalanta, wat haar eigen naam is kun je daar ook lezen, dat staat er ook bij met een foto.Zij corrigeerde op een gegeven moment mijn recepten, geen 5 gram peterselie, nee 3 takjes zet je dan neer, enz. Tot 3 x toe een recept moeten aanpassen. Toen werd ik boos en heb al mijn recepten er toen afgehaald en een jaar weggeweest.Ik heb gereageerd en kreeg geen antwoord, ja vanmorgen van Robbin na 8 dagen, nadat ze alles op het net meegelezen hebben.Dank je voor je bloemetje. 29 juli 202529 Jul aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 29 juli 202529 Jul Ik zou de zin met echte voornaam even weghalen Petra als ik jou was. Ook al vermeldt ze het elders zelf. Je verspreidt nu haar persoonsgegevens. Dat mag ze alleen zelf, een ander niet.
Geplaatst: 29 juli 202529 Jul Auteur Nou @Petrasmoestuin Dat klinkt meer als een Ongemakkelijke Moestuinclub. Je kunt er ook zo naar kijken: Die MMclub zijn jouw trainingswieltjes geweest... nu kun je zelf fietsen. En zij hebben het MM gebeuren dus echt niet uitgevonden he, alleen het SFG (Square Foot Gardening) principe toegepast en er een goede marketing op losgelaten.En SFG kan je zeker toepassen zonder duizenden euro's uit te geven.Dus bevrijdt je van al die strikte MM regels en ga gewoon lekker verder met tuinieren.En ondertussen lig ik een een deuk over de 3 takjes versus 5 gram peterselie issue. (Waarbij ik moet zeggen dat 5 gram een stuk preciezer is dan 3 takjes... want hoe groot zijn de takjes, hoeveel peterselie zit er aan elk takje? Heel onduidelijk. ) 29 juli 202529 Jul aangepast door Erny
Geplaatst: 29 juli 202529 Jul Die MMclub zijn jouw trainingswieltjes geweest...🤣🤣🤣🤣Jij slaat de spijker op de kop. Na 3 maanden kon ik al redelijk fietsen.Ja leuk he van de peterselie. Precies wat ik dacht. @Erny
Geplaatst: 29 juli 202529 Jul 1 uur terug, Erny zei:En ondertussen lig ik een een deuk over de 3 takjes versus 5 gram peterselie issue.Tja je moet het mensen met het concept makkelijk, wel makkelijk maken. 3 takjes is makkelijker dan 5 gram afwegen op een schaaltje.
Geplaatst: 29 juli 202529 Jul 6 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Zij corrigeerde op een gegeven moment mijn recepten, geen 5 gram peterselie, nee 3 takjes zet je dan neer,Stel je voor dat de in het recept geïnteresseerde leden bij die 5 gram peterselie aan potjes gedroogde peterselie uit de winkel gaan denken. Daar valt voor MM geen droog brood aan te verdienen. Als je die 5 gram vervangt door takjes heb je tenminste nog een kans dat er peterselie zaden bij je besteld gaan worden. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 29 juli 202529 Jul Dat vergt echt een speciale manier van denken...Daar zijn ze daar wel goed in dus.
Geplaatst: 29 juli 202529 Jul @Petrasmoestuin ik kan de opmerking over de voornaam nog steeds lezen * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 30 juli 202530 Jul @Tanja65 Het ging er om dat de feitelijke eigennaam vermeld stond, die is verwijderd door @Petrasmoestuin .
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.