Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ook nog nooit van gehoord, van bloodroot. Daarom loop ik nooit met blote voeten. Kan ook niet, soms ligt er wat scherpe dingen in het gras of de grond. Soms zit er glas en plastic in de aarde. Of laag vliegende wespen. 5 uren geleden5 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ik denk niet dat het moestuinforum nou echt de plek is om gezondheidsclaims rond te strooien over deze (of andere) zalf. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ik claim niks. Ik adviseer ook niks. Ik geef alleen mijn eigen ervaring. Ik schreef er over, omdat ik schrok van zoveel reactie op zo’n ieniemie teekje dat je nauwelijks nog kon zien. Als het je stoort haal ik het wel weg. Maar dit is de klaagbank in de babbeltuin. Mag hier ook niks meer? By the way bloodrootzalf is een mix van kruiden. Om precies te zijn bloodroot (sanguinaria canadensis), graviola en chaparral. Mag ik straks ook niet meer over andere kruiden posten? 3 uren geleden3 u aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Je mag wel over kruiden posten maar hang er geen gezondheidsclaims aan. Je klacht was prima helder geweest zonder dat gedeelte.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ja dat is ook mijn reactie Loes. Het is hier de klaagbaak maar deze teksten kunnen door iedereen die op internet wat zoekt worden gevonden. Wat mij betreft graag deze tekst weghalen:6 uren geleden, Tanja65 zei:Voor wie dat niet kent: dat is tegen huidkankerNog een tip: teken nooit door de plee spoelen maar met een plakband op een papiertje plakken. Datum en locatie ( in welke plaats en waar op het lijf) erbij. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Geen punt om over kruiden te praten en je ervaringen te delen.Maar bij de volgende stelling:6 uren geleden, Tanja65 zei:Bloodroot zoekt selectief cellen op waar iets mis mee is, en haalt hun vermomming weg. Hierdoor herkent je immuun systeem beter dat er iets mis is, waardoor het ter plekke aan het werk gaatDisclaimer:Bloodroot bevat stoffen (zoals sanguinarine) die cellen kunnen beschadigen of doden.Dat effect is niet selectief: het kan zowel gezonde als zieke cellen aantasten.Ze veroorzaken vaak weefselvernietiging (necrose), dat lijkt alsof er “slechte cellen verdwijnen”, maar in werkelijkheid wordt gewoon alles lokaal kapotgemaakt.Dit kan leiden tot:ernstige huidschadelittekensgemiste of verergerde diagnoses (bijv. huidkanker die niet goed behandeld wordt)Ga altijd langs de huisarts als je een vlekje/plekje op je lichaam niet vertrouwd. Ook bij een tekenbeet. Wellicht denk je dat dit niet nodig is, omdat de kans dat je ziek wordt heel klein is.Maar als je toch ziek wordt en lyme oploopt en nooit bij de huisarts hebt laten vaststellen of langs bent geweest voor een tekenbeet. Wordt verantwoording om de ziektewet in te gaan een heel stuk lastiger. Aangezien je ook geen bewijslast kan leveren hierover. Ziekte van Lyme is alleen tijdens infectie goed te meten, ben je ziek geweest en pas een jaar later een test, kan dat vaak niet meer vastgesteld worden.Moderator Team Moestuin Forum.
Geplaatst: 59 minuten geleden59 min Graag voeg ik nog iets toe. Vooral getriggerd door de eerdere opmerking van @Rookie dat het mogelijk interessant kan zijn.Het gebruik van bloedwortel wordt afgeraden voor mensen met hartklachten omdat dit middel bij overmatig gebruik kan leiden tot hartritme stoornissen. Ook als het gebruikt wordt als zalf.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.