Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:
21 uren geleden, Lia56 zei:

Ja zeker... maar zoals alles... t went, dikke trui etc. Zal toch wel blij zijn als t straks gemaakt is. Vannacht was t hier binnen `16gr. Maar een elektrisch kacheltje aangeschaft..

Brrrrrrr

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Leuk hoor, zo'n verplichte warmtepomp. Nu al de 2e winter op rij dat het in huis vriest. Zo kiemen die pepers natuurlijk nooit. (En is natuurlijk vreselijk slecht voor een chronisch ziek lijf, maar enfin) hopelijk is 2025 het jaar dat de woningbouw hun beloftes na komt.

Geplaatst:

Het vriest ín je huis?

Vreselijk!

Geplaatst:
1 uur geleden, Adrielle zei:

Leuk hoor, zo'n verplichte warmtepomp

Hoezo verplicht? En het vriest nu eigenlijk nauwelijks, als het echt gaat vriezen.....😲

Kleine tip, bij de Aldi liggen er elektrische dekens voor 35€ ofzo, waar je ook een voetenzak van kunt vouwen. Misschien voor warme tenen (tip ook voor @Lia56)

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Marmelade maken. En brood bakken. Dat had ik gisteren bedacht voor vandaag. Sinaasappels gekookt en vannacht af laten koelen. Deeg gemaakt maar meteen in de koelkast gedaan vanwege andere zaken die voorrang kregen. Brood heb ik duidelijk verkeerd aangepakt en ik heb nu een koude zware klont deeg. Op dit moment nog steeds probeer met wat strekken/rekken en zo nog wat leven erin te krijgen.

Enfin dat is niet het ergste. Sinaasappels gedaan.snijden snijden, lepelen lepelen, passevit passevit. Nu nog de schillen in fijne reepjes eigenlijk best wel een beetje maandagsmoe vandaag geen zin meer niet zeuren doe gewoon wat korter koken hup potten vullen, deksels erop so far so good maar donder even later met mijn elleboog een van de potten over aanrecht en de vloer, in duizend stukken.  Overal glas: in de afwasbak op de grond, in de zeef..ik sla de zeef leeg in de afvalbak sla ik de beugel eraf. Wèèèh. Mijn dure Oldenhof zeef.  De jam lijkt nauwelijks gestold. Het deeg is nog steeds een zware koude klont. En zie dat ik nog niet goed geveegd heb..glinsterend stukjes op de vloer.  Zucht. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Och Jetje!  Wat een butdag/ baaldag/kl*tedag! Je zou toch zo onder een deken kruipen? 
misschien dat deeg maar laten voor wat het is….en de marmelade opnieuw opkoken? 
hoe dan ook, kop op! 😊😉

Geplaatst:
Op 7-12-2024 om 18:57, rorror zei:

afhaalpunt (Premera) vol was

Wat belachelijk! Een afhaalpunt vol. Ik weet watvoor winkel dat is. Tijdschriften, boeken, zegels, kaarten, lotto. Ze doen met alles mee, maar een behoorlijk magazijn hebben ze niet. Doe je het voor je gemak. Dan gaat het weer terug naar het sorteerbedrijf.
Ik kies voor Bonprix b.v. altijd afhalen bij benzinestation, dat gaat goed. Want het gaat via Hermes. Als ik zeg "thuisbezorging" hoewel dat 1 euro duurder is, dan legt Hermes het meestal toch bij het afhaalbedrijf en niet thuis., Dus dan moest ik weer schrijven naar Bonprix dat ik mijn euro terug wou hebben. Een paar keer gebeurd, dus nu maar gewoon afhalen.

Geplaatst:
Op 18-1-2025 om 17:54, Lia56 zei:

helaas weer niet de juiste spullen bij zich

Dat lijkt wel in Spanje. Daar gebeurde zulke dingen regelmatig.

Op 18-1-2025 om 18:38, Lia56 zei:

Vannacht

's nachts zeg je.  Bedoelde je misschien 6 graden? Als ik opsta, dan is het bij mij in de keuken ook 16 graden en dat blijft een hele tijd zo. Wij zijn altijd zuinig, 's nachts is het rond 15 graden in huis. Overdag is het 19 graden, waar ik zit bij mijn bureau is het meestal 18 graden. Daarom zit ik ook vaak met 4 lagen aan. 's avonds gaat de open haard aan (nu 17.00 uur) en dan wordt het een graadje warmer bij mij, de kachels gaan dan uit. Wij hebben ook een grote open ruimte, kamer, eethoek en keuken. Dus veel om op te warmen.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Ach @appelvrouwtoch. Soms zit het mee, maar soms…. En dat op ‘blue monday’. Eigenlijk een dag om lekker in je bed te blijven. Sterke en ik hoop dat de rest van de jam nog stolt. 

Geplaatst:

Even opgezocht joh..Blauwe Maandag.

Ik ken het hele begrip niet, ik heb geloof ik nog nooit zo’n blauwe maandag gehad ( wel verkering 😉).

Ik doe mooi niks meer vandaag Lie heeft al aangeboden te koken..

Geplaatst:

Volgens mij had jij vandaag een typische blauwe maandag. Maar ik had er tot voor kort ook nog nooit van gehoord. Kwam toevallig zo uit nu bij jouw verhaal 😜

Geplaatst:
53 minuten geleden, appelvrouw zei:

Even opgezocht joh..Blauwe Maandag.

In mijn jeugd noemde we het weekend na meerdere avonden zwaar uitgaan de blue monday. Omdat die maandag op werk was om bij te komen van het weekend.
Maar de term die nu gebruikt wordt, voor de meest deprimerende maandag van het jaar, had ik ook nog nooit van gehoord.

Geplaatst:

@appelvrouw wat vervelend... kop op, blauwe maandag is straks weer voorbij. Lekker slapen en morgen met goede moed weer verder

Geplaatst:

Het is nog wel een beetje goed gekomen hoor. Het klagen heeft vast geholpen. De confituur is tot mijn verbazing uiteindelijk wel gewoon jamdik geworden heel bijzonder wat het was compleet vloeibaar toen ik het in de potjes deed.

Het brood daar ben ik de hele dag mee bezig gebleven. Strekken en vouwen. Om 5 uur heb ik het opgebold en in het rijsmandje en toen nog drie uur bij de warme kachel. Uiteindelijk is het best een aardig broodje. 
Dus toch nog een okay einde aan deze dag.

Geplaatst:

Dus toch nog een okay einde aan deze dag

En dat is de instelling 😂

Ik had vorig jaar pootaardappeltjes gekocht, een stuk of 7 aardappelkweekzakken, potgond voor in die zakken, kali gekocht etc.

En de totale opbrengst van het hele seizoen was iets van een lullige 2 kilo aan aardappelen schat ik.

Ik had in een fractie van de tijd die ik heb gespendeerd aan het kweken beter naar de supermarkt kunnen rijden om met de totale investering minstens 20 kilo aardappels te kunnen kopen.

Toch troost ik me met de gedachte dat die eigengekweekte aardappelen veel lekkerder smaken. Misschien noemen ze zoiets wel het Stockholm syndroom.

Geplaatst:

https://www.ad.nl/binnenland/had-postnl-een-slecht-2024-nou-klanten-nog-veel-meer~ac0a6021/

Als het in Utrecht (https://www.ad.nl/utrecht/al-veertien-dagen-geen-post-in-deze-straat-en-niemand-weet-waarom-postnl-zegt-dat-ze-wat-leuks-opsturen~a1d07d85/) en Boskoop zo erg is, dan wil ik niet weten hoe erg het in Zuid Nederland gesteld is...! 🫣😱😞😭🥶

Gisteren waren de brievenbus pakketjes ook weer niet aangekomen.😭

Hart van Nederland heeft er ook oog voor.

https://www.hartvannederland.nl/economie/werk/artikelen/belangrijke-brief-gemist-problemen-bij-postnl-worden-steeds-erger

En de ACM.

aangepast door acpronk
Link Hart van Nederland

Geplaatst:

Een gezegde luidt "het weer en de vrouwen zijn niet te vertrouwen". Maar inderdaad, de postNL kan daar wat mij betreft ook bij gevoegd worden😐 

Wij kregen vorige week nog een kerstkaart in de brievenbus die al heel lang zichtbaar was in de app. Maar wat nog veel kwalijker is, het schijnt dat sommige mensen rouwkaarten ontvangen als de begrafenis al is geweest.

Geplaatst:

Klaagje, kennis koopt een nieuwe, wisten we al een half jaar. We afgesproken dat we een testridje van hun oude auto zouden doen, nadat deze gerepareerd was, nu half jaar later en na te horen dat reparatie 3x verzet was. Hadden we nog niks gehoord. Krijgen we vandaag een bericht doorgestuurd of we even het volgende bedrag willen overmaken voor a.s. dinsdag omdat ze woensdag hun nieuwe auto gaan ophalen, en pas dinsdag avond laat terug van vakantie komen.
Het bedrag was nog niet eens afgesproken, alleen hadden ze een richtprijs gezegd. Weten nog niets een of schade gemaakt is. Hebben nog niets eens een testridje gemaakt. Dus wat een gezijk over en weer sturen over berichten heen pfff. Wij kunnen die week op vrijdag of zaterdag best een testridje maken, en dan aan de hand van die datum de prijs opmaken. Want in een half jaar zakt een prijs al weer. Maar goed nee. Ze willen dinsdag 100% hun geld, en blijven maar door drammen. Ik ga niet van mijn standpunt af, ik wil eerst auto zien, rondje rijden inspecteren voordat ik beslis. wtf.

Nog één bericht erover en ik ga al niet eens meer een testridje maken. 🤬

Geplaatst:
  • Auteur

Groot gelijk @Rorror Laat ze dat ding maar mooi aan iemand anders versjacheren.

Het klinkt alsof die reparatie niet gedaan is (of slecht) en dat je met die auto een hoop ellende op je hals haalt.

Geplaatst:

Ik geef je ook groot gelijk @rorror 
Als ze perse hun geld willen voordat de nieuwe auto moet worden betaald (en natuurlijk in tussentijd niet zonder auto zitten) dan hadden ze de oude moeten inruilen. 

Geplaatst:

Aankoopkeuring bij de AMWB laten doen, voordat je hem koopt.

Zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet akkoord mee gaan, maar dan weet je waar je aan toe bent.

Geplaatst:

Het is een Kia automaat, dus die zijn verder al standaard wat duurder, vriendin kan alleen automaat rijden. Schade waren wat krassen op bumper, voor de rest is auto wel goed onderhouden. Maar heb het idee dat ze de nieuwe niet kunnen betalen voordat ze het geld van de andere hebben gehad. Maar dan moet je niet op vakantie gaan en de dag na terugkomst auto ophalen, als de oude niet verkocht was. Hadden we eerder geweten hadden we b.v. nog vrij kunnen nemen en op de zelfde dag in de ochtend test rid etc kunnen doen. Maar dat gaat nu zo kort dag, we kunnen pas de vrijdag of de zaterdag erna toe (paar dagen later dan hun willen).

Geplaatst:

Zeggen iets met bpm/korting  wat vorig jaar goedkoper kon en nu nog wel doorgevoerd kon worden maar in februari niet meer. Heel raar verhaal, snappen het ook niet.

Geplaatst:

Laat hun probleem niet jouw probleem worden, @rorror Misschien hadden ze de vakantie al geboekt vóór ze besloten de auto te verkopen, maar dan nog, niet jouw probleem.

Ik zou sowieso geen geld overmaken voordat ik in die auto gereden had en je vriendin ook. Misschien rijdt ie wel helemaal niet lekker voor jullie

(te hoog gaspedaal of vervelende stoelen, vieze geur o.i.d.). En als je nog geen vaste prijs hebt afgesproken, zou ik het helemaal niet zomaar doen. 

Dus poot stijf houden, eerst beide in rijden en dan beslissen. Anders is er heus nog wel een ander automaatje te koop, al dan geen Kia.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.