Geplaatst: 28 april 20178 j Maar dit is toch een parkeerverbod?Dat is iets anders dan een stopverbod! Waarschijnlijk hebben ze dat zo bedacht om mensen de kans te geven om hun gekochte spullen even in de auto te laden.Scheelt een hoop gesleep. Heel attent dus eigenlijk En ik kan nóg wel een reden bedenken: die auto's benemen mensen die van de markt komen een goed zicht op langsrijdende auto's.Precies om die reden mogen hier ook geen auto's langs de stoep staan bij scholen. Geeft ongelukken. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 28 april 20178 j zo flauw: twee handhavertjes (dezelfde die mijn bakfiets eens weggehaald hebben omdat ie ietsepietsie naast het rek stond want te groot) schrijven een rijtje bonnen voor de bezoekers van de vrijmarkt....dat bord stond er dus pas sinds de avond ervoor...en ruimte zat voor de hulpdiensten...die witte reed net weg....kreeg ook een bonhet maakt toch niets uit dat het bord er pas de avond ervoor stond? de mensen voor de vrijmarkt kwamen allemaal aan toen het bord er stond.
Geplaatst: 28 april 20178 j Ja hoor. Niks flauw. Voor de gelegenheid gewoon 3 dubbel de boete verhogen ( wel even op het bord vermelden natuurlijk ) Weet je wat flauw is ? Het vertikken 3 straten te lopen. Nee, allemaal zo dicht mogelijk daar gaan staan waar je wil zijn. Is lekker handig ! Doeii. Kom lekker op de fiets.
Geplaatst: 28 april 20178 j het maakt toch niets uit dat het bord er pas de avond ervoor stond?Het bord geld puur voor Koningsdag, dat staat er duidelijk onder: "Op 27 april, van 6.00 tot 24.00 h", alleen dan geld het parkeerverbod. Andere gemeenten zetten ook tijdelijke borden neer bij evenementen.Soms veranderd de regel niet, is er al een parkeerverbod, maar wordt er voor de gelegenheid nog een extra waarschuwingsbord bijgeplaatst dat er een wegsleepregeling van kracht is, een bord wat weer wordt weggehaald als het evenement voorbij is. Je mag er van vinden wat je wilt, ik weet ook niet of je nou gelijk bonnen moet gaan uitschrijven, maar het zijn gewoon pogingen van autoriteiten om evenementen soepel te laten verlopen, en geen gedonder te krijgen met verstoppingen en misschien zelfs gevaarlijke situaties met hulpdiensten die er niet meer langs kunnen en zo. Dan zouden mensen pas echt met gif spuwen naar de autoriteiten.
Geplaatst: 28 april 20178 j het ontgaat mij een beetje waarom je mij quote?Waarom krijg ik een uitleg over verkeersborden bij evenementen? We zeggen hetzelfde. Juist omdat het om een evenement gaat en er een datum en tijd wordt vermeld maakt het niet uit hoe lang het bord er al staat. Alle mensen die kwamen aanrijden voor de vrijmarkt hadden het bord kunnen zien. Alsnog parkeren terwijl het niet mag of niet op de borden letten... tja dan kan je een bon verwachten.Ik stelde dit alleen in een vraagvorm aan rob omdat ik benieuwd was waarom dat als argument werd gebruikt. 29 april 20178 j aangepast door Gast
Geplaatst: 29 april 20178 j is allemaal waar... (maar ook: echt alle straten in de directe omgeving stonden vol want er is vlakbij een parkeervergunningsgebied; als je in de buurt woont en er altijd kan parkeren denk je miss niet aan het bekijken van een bord (schuin rood-wit hekje ware beter?); bonnen geven geen ruimte: het stond de hele dag vol; edit: de gemeenste laat weten dat er tientallen bonnen zijn uitgeschreven, kaching! de stoeprand zou moeten worden vrijgehouden voor de hulpdiensten...wat een onzin: het sportveld heeft aan twee van de vier kanten vrije toegang over de fietspaden en een grasrand, aan de kant van het parkeerverbod staat een groot hek waar je een brancard overheen moet tillen en een draaihekje ) ...en nu ga ik weer lekker tuinieren 29 april 20178 j aangepast door Gast
Geplaatst: 29 april 20178 j Dikke klaag: zo'n last van mijn rug. Al maanden een beetje last van mijn rug, dan wel, dan niet. Ik werd in ieder geval niet beperkt in mijn doen en laten.Maar nu is het helmaal mis, ik schuifel door het huis, zitten, liggen, opstaan, lopen, alles is even pijnlijk en gaat traaaag! Ik vrees dat ik dit weekend niet de tuin inga. Dinsdag afspraak fysio.Ben niet gauw narrig, maar humeur is nu erg beneden peil! Grrrrr.
Geplaatst: 29 april 20178 j Sterkte ermee Jo, is er geen fysio waar je vandaag terecht kan?Of eventueel een dokter voor pijnmedicatie?
Geplaatst: 29 april 20178 j Dat tref je niet best dan. Er is altijd veel te doen in de tuin rond deze tijd en dat laat zich lastig uitstellen. Sterkte.
Geplaatst: 29 april 20178 j Hier ook een zere rug. Altijd al wel tijdelijk ongemak gehad, nu permanent pijn. Mij werd verteld dat dat ouderdomsverschijnselen zijn, slijtage Ik ga maar niet meer langs de fysio. Die heeft me al genoeg uitgemolken, en een nieuw lijf krijg ik er toch niet meer van.Inderdaad maar pijnstillers nemen, anders verkramp je nog meer. Ook beter voor je humeur. Sterkte voor alle mensen met rugpijn en anderszins, die nu niet (meer) lekker kunnen tuinieren "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 29 april 20178 j Balen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 april 20178 j ai, bekend Jootje, voel met je mee ik ben 2 jaar terug naar een goede orthomanueel geweest en sindsdien kan ik mezelf repareren: 1: ibuprofen 800mg dag 1 en 2 evt dag 32: rust op de rug dag 1 (mtf, tv, filmpje, fotootje, boek)3: massage tegen de ronde rand van het aanrecht: die rand past precies op mijn pijnplek 5 dagen 2x per dag 1 dosis (echtgenoot mag ook)4: hamstrings rekken , idem si-gewricht en rug rekken, dag 4 en alle volgende5: rompspieroefeningen a la pilates maar dan in de ochtend naast mijn bedje...de RobO wil liever niet in een gymzaaltje...: na 4 dagen óm de dag6: jezelf voornemen noooooit meer iets zwaars scheef te (lukt ook noooooit)
Geplaatst: 29 april 20178 j Auteur Beterschap aan alle ruglijders... Ik klaag over die f$#$%king Menzis !!!! Maak ik netjes op 31 december 2016 het premiebedrag voor januari alvast over onder vermelding van Premie januari 2017.Krijg die boel op 2 januari weer teruggestort, Teveel betaald zeggen ze. Dus tja... dat zal dan wel.Factuur van januari was vanaf 2 januari te voldoen... dus blijkbaar liep ik zomaar een maand voor op schema? Dat zal dan wel. Dus heb dat maar zo gelaten, ze zouden toch wel weten wat ze doen... toch????????? Tussentijds weer netjes elke maand de premie overgemaakt en helemaal géén herinneringen of aanmaningen e.d. via de mail binnen gekregen. Net vanmiddag de boel ook weer allemaal overgemaakt en dus wist ik weer wat ik deze maand nog te besteden heb (niet veel) maar het was weer gelukt, dus weer een maandje rust, geen financiële dreigingen. Tot vandaag er opeens een brief van de deurwaarder ligt??? Ja wat the fuck is er nu weer met die fkkking menzis??? Gaat het dus over die premie van januari die niet betaald is... Ja... die premie die ZIJ hebben teruggestort als teveel betaald... Of ik maar eventjes binnen 15 dagen dat wil betalen. Ja ja... tuurlijk, doen we even, vooral in tijden dat er ook zomaar even in een paar maand honderden euro's aan gemeentelijke belastingen moeten worden opgehoest uit een budget dat al te krap is om bijvoorbeeld een goede BH te kopen, of misschien één x per jaar nd kapper, of zelfs gewoon wat broodnodige kleding te kopen... Gelukkig is het volgende maand mei en komt het "vakantiegeld" binnen... waardoor daar ook weer bar weinig van overblijft om daadwerkelijk aan vakantiedoeleinden te besteden. Dus daar hoef ik ook al weer geen plannen voor te maken. Al die instanties zorgen wel dat je in die armoedeval blijft hangen... En als je zelf de boel goed regelt zorgen zij wel dat het mis loopt. Dit is niet de eerste x dat de Menzis mij in de wielen rijdt en voor problemen zorgt. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Geplaatst: 29 april 20178 j Ohhhh, Menzis... herkenbaar, helaas (bij mij slechts ergernis over onnodig geschuif met geld, gelukkig geen acute financiële stress want ja dat is extra rot!). Ze zijn hardleers daar, lijkt het. Weet trouwens niet of het Menzis-specifiek is hoor, bij andere verzekeraars ook wel gedoe na (jaarlijks) overstappen (dubbel innen van de jaarpremies, outch). Maar deze maatschappij lijkt het wel extra bont te maken Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 29 april 20178 j Pfff, buren... Ze zijn al bijna 2 maanden in hun huis in Spanje. Dat ze weg zijn merken we pas als alle luxaflex dichtblijft en de auto opeens op de parkeerplaats blijft staan ipv 2 meter verder op de stoep voor de deur. Hoezee, scheelt een hoop rookoverlast en ander gezeik. Afgelopen donderdag hoor ik opeens bladblazergeluid..oftewel, de grasmaaier van de buren. Hmm, ze zijn thuis, toch jammer nu het net wat beter weer wordt. Een paar minuten later gaat de bel, ik zei nog dat is vast de buurman die komt vertellen dat hij thuis is (doet hij soms). Maar het was de buurvrouw die ons normaal straal negeert, op hoge poten: "Ik kom wat brengen". Staat ze daar met een bosje frambozenstengeltjes in haar hand. "Al die rotzooi die ik van jullie krijg, het gras gaat er helemaal aan". Peter (die de deur open deed) antwoordde diplomatiek dat we ook genoeg van haar krijgen (bamboescheuten!). Op zo'n weerwoord had ze even niet gerekend. Na een korte stilte vervolgde ze dat we dat gewoon maar terug moesten duwen, dat deed zij ook. Einde gesprek. Gelukkig blijkt ze alleen te zijn en over een paar dagen weer terug te gaan. Tegenwoordig kan je zo even op en neer voor een bezoekje aan het uwv ofzo.. 29 april 20178 j aangepast door Gast
Geplaatst: 29 april 20178 j Erny; waarom maak je elke maand bedragen over? Wordt dat niet gewoon automatisch afgeschreven? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 april 20178 j Auteur Nee joh, dat wil ik niet... dan weet ik nooit hoeveel geld ik nog te besteden heb en ben ik alle controle kwijt. En ben toch zelf echt wel in staat om geld over te maken, is alleen lastig als zij dan dat terugstorten onder de vermelding van dat het teveel is betaald...
Geplaatst: 29 april 20178 j Maar het premiebedrag is toch elke maand hetzelfde en dus weet je wat je te besteden hebt? Nou ja, maakt ook niet uit, het is inderdaad irritant hoe het nu loopt facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 april 20178 j premiebedrag is wel elke maand hetzelfde maar de datum waarop ze het geld willen afschrijven niet. dat verschilt bij ons ook regelmatig, de ene keer wordt het bedrag het einde van de maand afgeschreven dan eens midden van de maand en laatst zelfs begin van de maand waardoor de premie 2x kort op elkaar werd afgeschreven. we hebben weekloon ipv maandloon dus wanneer betalingen opeens in een andere week worden afgeschreven dan is dat direct te merken. voorheen deden we de betalingen via FiNBOX (digitaal acceptgiro) maar dat wordt niet meer ondersteund. over de zorgverzekering gesproken... wij zitten nog te wachten op de rekening van het eigen risico van vorig jaar. die zou voor februari komen maar nog steeds niets. zul je zien dat die laatste behandelingen van 2016 worden weggeboekt in 2017 waardoor ik 2 maal het eigen risico mag aftikken.
Geplaatst: 29 april 20178 j Oh hier is het altijd eind (laatste 3 dagen) van de maand, behalve in december, dan is het een week later en dus in januari. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 april 20178 j Ha, Nou Erny, ik zou maar even bellen met de verzekering en incassobueau en sowieso geen incassokosten e.d. betalen. Het is de fout van Menzis waar je niet voor op hoeft te draaien. als je ze uitlegt en bewijst hoe het is gegaan dan lijkt mij dat ze het netjes oplossen. Voor de pijn die ik met mijn 31 jaar na tig operaties en een ongeval dat ook nog mijn zenuwstelsel zodanig beschadigde dat ik het uitgil van de pijn heb kan alleen zwaar geschut nog iets doen.Het is medicatie waar je normaal gesproken heel suf e.d. van wordt. Maar ik heb zoveel pijn dat ik er juist meer energie van krijg omdat ik minder pijn heb. Niemand weet hoelang ik het nog vol ga houden, dus ik geniet zoveel mogelijk van mijn leven. Gwen
Geplaatst: 1 mei 20178 j Maar weer eens even klagen, over 'servicebedrijven' dit keer.. Tussen 7 april en 1 mei zitten toch aardig wat tijd dacht ik zo. 'Ze' hebben minstens 1x per week telefoon van ons gehad om vervolgens dat wat afgesproken en niet nagekomen was steeds creatiever uit te leggen, spreken elkaar allemaal tegen en krijgen geen van allen een greintje excuus of iets wat daarop lijkt over hun lippen. Vandaag kregen we te horen dat we (weer eens) teruggebeld zouden worden en het gebeurde zomaar, maar natuurlijk niet op het nummer waarop ze eigenlijk zouden terugbellen. Precies doen wat je zegt is echt moeilijk.. Morgen of misschien vandaag zal de monteur ons bellen voor een afspraak, tja dat zeiden ze vorige week ook al Duurt wel lang he, nog steeds geen excuus alleen een ongeloofwaardig verhaal over het op vrijdag geleverde onderdeel en een monteur die al op vakantie was. Eh vorige week dinsdag zei nog iemand dat het net die ochtend binnen gekomen was, terwijl diegene de week ervoor zei dat er slechts 1x per week op woensdag geleverd wordt Ondertussen kampeerkoken we nog steeds op ons kapotte inductiefornuis, het 1-pitsgasbrandertje raakte vorige week leeg en dus hebben we er eentje van serieuzer formaat laten aanrukken. Het eerste elektrische gasfornuis:
Geplaatst: 1 mei 20178 j Oei ja! Dat bedacht ik laatst ook al: sinds kort heb ik een prachtig inductiekookplaatje. Heel blij mee, maar wat kan daar een hoop aan kapot! Laatst hadden Jorieke en nog iemand ook al een gesprongen glasplaat Zo'n ouderwets gaskooktoestel is onverwoestbaar, dus ik krijg nu wel een beetje spijt... "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 1 mei 20178 j (die nog iemand was Anna3, dus dat maakt het totaal pas op 2 (al heeft Anna er vaker last van ) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.