Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

verdorie, gaat dan álles om geld: linkje

"Daar wordt visvoer met het hormoon methyltestosteron (MT) gebruikt om tilapiavrouwtjes te transformeren in sneller groeiende en winstgevendere mannetjes."

ik eet nooit meer tilapia! zo, DAT ZAL ZE LEREN!

Geplaatst:
verdorie, gaat dan álles om geld: linkje

"Daar wordt visvoer met het hormoon methyltestosteron (MT) gebruikt om tilapiavrouwtjes te transformeren in sneller groeiende en winstgevendere mannetjes."

ik eet nooit meer tilapia! zo, DAT ZAL ZE LEREN!

Heb dit ooit gezien op een tilapia-vissenfarm in Colombia. Vrouwtjesvissen blijven veel kleiner en zijn voor de verkoop niet gunstig. Door hormoontoevoeging aan voer ontwikkelen de vrouwtjes zich ook als mannetjes (alleen secundair natuurlijk). Ook daar zag men in de omliggende natuur ernstige gevolgen. In de rivier die langs de farm stroomt werden veel meer mannetjes gevonden van amfibieën als kikkers, maar ook bij vissen. Dit kwam niet door losgebroken exemplaren vissen die opgegeten zouden zijn, maar omdat de tanks gezuiverd worden met rivierwater. Al dat hormonenspul komt daarmee in de rivier terecht. Met alle gevolgen van dien.

Op die farm was men ook aan het experimenteren met het aanpassen van de genen. Vrouw XX, Man XY. Daar kweekten ze de zgn 'super macho's'. Man YY. Waardoor vrouwtjes die met een super macho paren alleen nog mannetjes zouden voortbrengen. Interessant vanuit het oogpunt dat dan de hormonen niet meer gegeven hoeven te worden. Maar echt senang voel ik me er toch ook niet bij. Enfin. Dat was mijn duit voor vandaag.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:
  • Auteur

Ja hoor... het gaat weer eens over werklui...

Maandenlang heeft hier de Enexis de stoep open gehad, alle straten doorgewerkt met alle overlast vandien. Dat is nu eindelijk voorbij en de stoepen zijn weer aangetrild en het zand is weggeregend en gewaaid en geveegd.

En nu... briefje van de Gastek door de bus paar week gelee... dat ze iets met de gasleiding komen doen en dat ze vandaag om 10.30 bij mij bezig zouden en of ik die afspraak wilde bevestigen. Vervolgens werd er elke ochtend om kw v. 9 aangebeld... ik natuurlijk niet opendoen.

Afspraak bevestigd en opeens werd het dus 10 uur. Ok half uurtje eerder dan.

Vandaag was dus de dag... gang leeg, fietsen in de huiskamer, meterkast leeg...

Wordt er verdorie om kwart over 8 aangebeld!!! En binnen een minuut gaat mn telefoon.

Ja, de Gastek dus... dat we vandaag een afspraak hebben... Jaaaa om TIEN uur... niet NU...

Ja ehhh... we moeten kijken waar de leiding loopt... HUH???

Nou, we hebben om 10uur een afspraak en dan gaat de deur open en niet eerder... grrrrrr....

Dus om 10 v. 10 doe ik de deur open en de gast verontschuldigd zich voor het vroege aanbellen e.d.

Kijkt ff of de meterkast ok is en zegt dan dat ze eerst koffie gaan drinken en dan weer komen.

Ondertussen is het 10.30 uur en nog niemand te zien...

Lekker die afspraken met die werklui...

En wat ik dan totaal niet begrijp is dat ze niet in samenwerking met die Enexis deze klus doen... die had de complete stoep openliggen en alle leidingen waren zichtbaar.

Nee.... ze wachten totdat alles weer dicht ligt en gaan dan een paar week later zelf de boel weer openbreken... Pffff... fijne planning.

Geplaatst:
  • Auteur

Ojee, het is blijkbaar weer zo'n dag... ik klaag nog even door.

Net ontdekt dat de seniel wordende kat afgelopen dagen nu ook mn hoofdkussens en het matras eronder heeft ondergezeken (ik slaap in de zomer niet daar want veel te warm)... Kussens moeten weg en geen idee of ik het matras kan doorspoelen???

En kom net bij de Appie, wil een half ongesneden zonnepitbroodje... KAN dat niet... moet ik een hele nemen of een halve gesneden. Want... anders kan ze die andere helft niet meer verkopen???

Eh... past er geen half broodje meer in de snijmachien zoals vroeger??? Dus ben maar weggegaan zonder brood. Dat koop ik voortaan wel elders. Wat een slechte service zeg...

Geplaatst:

Jee Ernie wat n dag. Bah!

Maar zeg: wij hebben nog een super fijn matras liggen. Gewoon over, mag je zo hebben. Als je interesse hebt, pb even. Dan kan ik de specs voor je opzoeken en evt meenemen naar de mtfd.

Geplaatst:

sjonge Erny, zit ff tegen snap ik;sterkte!

(dat werkluiverhaal kennen we hier ook, is standaardproceduren in Haarlem: de straat lag hier ooit een half jaar open, alles onder het zand, kinderen tot in de nek, maar weinig werklui te zien...en ons Haarlemmers bennen geduldig...

toen we eens aan de opzichter vroegen hoe of wat zei die dat we bij de gemeente moesten klagen en ja hoor, binnen twee weekjes alles a-ok

Geplaatst:
  • Auteur

Haha Robo... lekker geregeld...

En Charly, lief aangeboden maar beetje lastig want ik woon in Groningen en ga niet naar de mtfd en heb geen rijbewijs, auto of busje voor t vervoer.

En daar komt nog bij dat ik een raar formaat bed heb, ouderwets 2 persoons, stukje korter en smaller dan de standaard matrassen. Niet echt handig dus. Leuke aanbiedingen gelden ook nooit voor dit formaat.

Rest van de dag valt tot nog toe redelijk mee... alleen regent het regelmatig en das niet handig met een wasmachien vol met beddegoed.

Maar ach alles is relatief... gelukkig raast orkaan Irma hier niet over...

Geplaatst:

Re: Werklui: Nederland moet ook altijd één grote bouwput zijn hè. Ik ben er van overtuigd dat het een historisch gegroeide geestesafwijking is; vroeger moest Nederland helemaal door mensen gemaakt worden, want anders was het van de zee. Nu is Nederland af, maar we blijven maar doorgraven en asfalteren en herstructureren en noem maar op. Vooral politici en managers zijn verslaafd aan infrastructuur. Je kunt nog niet naar het volgende dorp fietsen zonder weer een omleiding tegen te komen, want de verkeersdrempels hadden een aanpassing nodig of zoiets.

Wat dat betreft was ik liever in Schotland gebleven, je hebt dan wel eens vertraging met de trein doordat een 100 jaar oude seinpaal een storing heeft, of er zijn bladeren op de rails want de rails zijn daar niet keurig verhoogd neergelegd zoals hier, dus daar passen ze zaken wel eens wat te weinig aan, maar hier is het doorgeschoten de andere kant op, en dat geeft ook zijn ergernissen.

Geplaatst:
Oh lekker, die groene tomatenzooi in je vinger. Maar is er nu wat aan gehecht o.i.d.?

Nee geplakt, maar even in de gaten houden kan mijn vinger namelijk niet helemaal buigen maar kan ook door de zwelling komen.

Ik had geen idee dat ik zoveel deed met mijn linkse wijsvinger, tot nu dan! Nu ik hem niet kan gebruiken, schoenen strikken is nog wel lastig

Even een update ik ben in het ziekenhuis geweest bij de plastisch chirurg (er op gestaan bij de huisarts, zit totaal geen voortgang in) volgende week echo maken en naar therapie, ben al een keer geweest (moet in macaroni graaien) . Heb iets gekregen wat ik nachts om de vinger moet doen en krijg nog een spalk Ben al wel gewaarschuwd dat de therapie zeer gaat doen

Ze zijn van mening dat ik mijn vinger stijf heb gehouden waardoor hij niet meer kan buigen, dat het meteen na het incident al niet kon gaat er niet in

Kans op een operatie is nog aanwezig maar dan moet eerst de vinger toch soepeler worden.

Ik probeer nu voortaan met een hand te snoeien

Geplaatst:

je, wat een pech, sterkte iig!

Geplaatst:
last van een pijnlijke tennisarm [...] Het ergste is dat ik in september ga verhuizen (jubel want nieuw huis).

En hoe is dat afgelopen? Is de verhuizing al achter de rug?

@Angela: ik weet niet hoe jouw vinger er uitziet, maar zo'n operatie geeft nóg meer weefselbeschadiging. Het is niet gezegd dat het daar beter van wordt.

Is wel lastig, maar misschien toch (veel) meer tijd geven? En flink oefenen ja, na een lauw vingerbadje om het wat soepeler te maken

Sterkte!

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
En hoe is dat afgelopen? Is de verhuizing al achter de rug?

Nee helaas niet! Ik ben afgelopen vrijdag naar de woningbouw geweest om te informeren hoe het er mee stond, want er kwamen maar geen berichten. Nu blijkt dat de bouwachterstand bij mijn blok opgelopen is tot >3mnd, dus eind dit jaar / begin volgend jaar wordt het opgeleverd.

Dit is voor mijn tennisarm gunstig, hopelijk/misschien is het dan zo goed als over. Alhoewel het ook blijvend kan zijn. Ik heb er nu klachten bijgekregen die wel veel lijken op het carpaal tunnel syndroom. Maar dat zit in de pols en ik heb last van pols én schouder... terwijl de tennisarm in de elleboog begonnen was. De huisarts vond het niet ernstig genoeg voor een ingreep en dat zou me ook weer 6 weken rust gekost hebben.

Nu kan ik dus gewoon rustig aan blijven doen, wel bewegen maar niet teveel. Het vervelende is dat zodra ik ga liggen, de arm vanuit de schouder prikkelingen en steken gaat geven alsof die slaapt, tot aan (dove / dikke) vingers aan toe. Maakt niet uit in welke houding ik lig. Dat houdt mij uit de slaap. Na een paar uur moet ik er weer af en als de arm omlaag hangt of op het bureau ligt gaat het na een uurtje weer beter. Door weinig slaap raak ik wel snel vermoeid overdag en wordt mijn humeur soms ook minder.

Ook wel jammer dat ik straks in de winter moet gaan verhuizen ipv in de zomer, maar goed, het verheugen op gaat door en ik krijg er alleen maar steeds meer zin in!

Geplaatst:

Een geluk bij een ongeluk, maar wel rot van die arm.

Ik hou (ook) niet van pijnstillers, maar soms kunnen die net een vicieuze cirkel doorbreken: soms verkrampt de boel nog verder door de pijn.

Ik zou lekker een paar pilletjes nemen voor het slapen gaan

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Dat moment waarop je denkt: zou de cake al gaar genoeg zijn om de ovendeur open te kunnen doen, en het antwoord 'nee' blijkt.

Sterkte Angela!!!!!

Geplaatst:
  • Auteur

Huub, wat jij beschrijft doet mij ook een beetje denken aan mijn voormalige zenuwbeklemming.

Die had ik ergens bij mn schouder en had dus ook prikkelende pijnuitstraling door mn hele arm tot aan de vingers toe... (vaak alsof er spelden van binnenuit je arm naar buiten worden gestoken, zo'n sensatie).

Het enige wat daar tegen hielp was dus ook rust rust rust rust rust rust...

En vervelend Angela dat die blessure zo'n vervelend staartje heeft.

Oh... en de volgende brief voor een werklui-moment is ook al weer binnen.

Van de woningbouw, de ketel moet worden vervangen, of ik het tegen die tijd onder dat ding maar even wil vrijmaken...

Tja... en onder die verwarmingsketel daar staat de (nu kapotte) koelvriescombi. Het is dat die toch naar buiten moet, das boffen.

En een dag geen gas en (warm) water...

aangepast door Gast

Geplaatst:
[...] Even een update [...]

Ik kan eigenlijk de rest van het verhaal niet meer terug vinden. Lang geleden? Dan blader ik nog even verder terug.

Geplaatst:

Alweer 7 weken of zo?

In mijn vinger geknipt met de snoeischaar.

Geplaatst:

Nu je het zegt weet ik het weer (klaag: waar blijft je geheugen als je ouder wordt? Ehm... o ja, daar). Veel instapschoenen dragen, dan hoef je niet zo te veteren. Succes nog.

Geplaatst:

Eindelijk weer thuis na een langdurige werkvakantie.

Wat een schade de huurders toch kunnen aanrichten die bijna niet te verhalen is.

Zo zijn er brandvlekken in het gazon en op het beton naast het huis en was de WiFi router defect, opengemaakt zelfs volgens de reparateur dus geen garantie meer! ook dat nog, en wie was het?

Bed kapot en er boeken onder gelegd ipv dat te melden. En nog zulke stoten.

Enfin, weer terug in Aalter en het spijt me niet.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Jee, wat een asociale huurders heb je dan gehad, balen zeg!

Hopelijk is nu alles weer verholpen.

@Angela

Beterschap!

Geplaatst:
  • Auteur

Grrr... de zout en de suiker zitten allebei in rood bedrukte pakken... grrr....

Had ze verwisseld en dus strooide ik enthousiast de suiker eh zout dus... over de appelmoes.

Bovenste laag eraf geschept... wat daarmee te doen? Chutney maken?

Heb nog Tomatillo's liggen... Zoeken op Tomatillo/appel chutney en het bestaat nog ook.

Daar gaan we straks maar eens mee bezig.

Geplaatst:

Ach Erny! Super vervelend voor jou en je appelmoes. Maar moest toch even gniffelen. Je schrijft het zo grappig op.

Veel succes bij t vinden van een goede oplossing.

Geplaatst:

Zoute appelmoes?

Wat peper (flakes?) erbij, misschien wat azijn en/of suiker (uit dat andere pak) erbij, beetje gember als je dat hebt liggen. Eerst even uitproberen op een klein beetje ...

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, zoiets, en dan met de tomatillo's erbij, moet namelijk wat zurige massa bij anders is het echt te zout. Pepertje erbij stond ook al op het program. En het is maar een bakje vol hoor, geen massa's, de rest eronder was niet aangetast door het zout en is heerlijk.

Denk dat ik afgevallen onrijpe tomaten (van jouw Balkonstarzaad) er ook gelijk door doe.

Gember stond ook in één van de recepten maar daarvoor moet ik ff naar de Oriental voor verse.

Geplaatst:

Het zit je allemaal niet mee Erny

Vanmorgen stond er iemand in mijn tuin onkruid in haar eigen tuin weg te halen. Dan kon ze er beter bij.

Ze had een trapje bovenop een tomaat gezet waar nog 6 (!) trossen aan zitten, dus die plant lag plat op de grond.

Uit een andere plant had ze de top gebroken. Er lagen 4 groene tomaten op de grond.

En dat is dan iemand die zichzelf vast en zeker een keurige burger vindt.

Grrrrrrrrrr

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.