Geplaatst: 11 juni 20187 j Auteur Oh Anna, nee niet weer! Nog een keer in het gips... zucht.... sterkte!!!
Geplaatst: 11 juni 20187 j Gunst, Anna, inderdaad. Wat Erny schrijft. Wat gruwelijk vervelend. En weten ze nu onderhand wat t is trouwens of niet? wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 11 juni 20187 j Ik sluit me aan bij de twee vorige spreeksters: echt rot voor je Anna! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 juni 20187 j Swinging Groningen gezellig hoor. Amper publiek bij de podiums. Kom je op de Grote Markt, zitten ze met zijn allen naar een groot scherm foebal te kijken. .
Geplaatst: 24 juni 20187 j Gardena Aquazoom deed het al jaren niet echt meer, maar de vervangende zwenksproeier die mijn vader had gekocht, is al heel lang nergens te vinden. Ding is eenvoudig dus doet het gewoon altijd. De Gardena is duur en plastic. Dus ook niet echt degelijk en duurzaam=onderhoudbaar. Oranje tepeltjes waren aan de uiteinden naar beneden gezakt. Dus ik heb het ding uit elkaar gehaald en het stripje met spuitmondje eruitgehaald. schoongemaakt en dan kan er water doorheen, maar bijna alles gaat langs de tepeltjes, want ja die sluiten nog steeds niet goed in de gaatjes van de ABS buis. En ja hoor ik zoeken, Action heeft er geen nu volgens de website. Aldi verkocht de groene die mijn vader ooit had gekocht precies twee maanden geleden voor 5,99(5?), dus daar hoef ik ook niet meer te gaan kijken. En liever geef ik geen premie aan Gardena, die de net niet bagger van Gardena niet waard is. Strooikarretje is ook bagger, verkopen ze nog steeds, zag ik bij Rob op SBS, grootste bagger, niet nagedacht, geen German Engineering, want fietsremkabeltje trekt de gaatjes alleen open, zonder tegenwicht, dus je bak is na een meter al leeg. De Polo 220 is 13,- euro, dus minstens tweemaal zoveel als dezelfde sproeier bij de Aldi. Dus tips voor goede goedkope gazonsproeier? Dus of basic zwenksproeier https://www.supermarktaanbiedingen.com/aanbieding/gazonsproeiers-keuze-uit-een-set-van-gietstaaf-met-tuinsproeier-en-een-zwenksproeier-per-stukset, of iets goeds? https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 25 juni 20187 j sja. én goed, én goedkoop gaat soms wel, maar wel vaker niet zo goed samen denk ik ? Mijn strooiwagen ( oke, profi ding, dat wel, maar dat mag wel met mijn beroep ) kostte iets van 170,- Snap ik wel, dat een particulier dat debiel vindt, en dat mag hoor. Maar een zwenksproeier voor 6,- bij de Aldi ? sja. Heb voor bij klanten ( ik leg regelmatig gras bv ) een gewone, wat uitgebreidere zwenker van Gardena. was 34,- voldoet al best een lange tijd. topding.
Geplaatst: 25 juni 20187 j Aldi ding werkte gewoon goed. Ten minste degene die ik nu niet kan vinden en mijn vader jaren geleden kocht en ook een aantal jaren gebruikt heeft ter vervanging van de dure Gardena. Die van 34 euro zal de Aquazoom 250 zijn? Is met twee rijen grijze puntjes zag ik. Ik heb hier de oranje puntjes die je nu op de 350 ziet, geen idee of ik hier een oudere 250 heb of een 350. Maar wat moet een buisje en een stukje spuitgiet plastic kosten. In Belgie verkocht de Action zoiets voor 5 euro hier voor 6. Vier jaar terug was de Gardena Polo 220 van 15,99 voor 9,99 bij niet goedkope winkel Welkoop. Nu vragen ze daar van 15,99 voor 12,99. Dus als een Gardena voor 10-tje weg kon dan kan het elders voor de helft of iets meer. Welkoop heeft nu ook een driepootje en een Zamac sector sproeier voor 20 euro, plus de prijs van de niet vermelde half duims koppelstukken, voor de slang. Volgens de omschrijving is deze van messing, maar is dat groene nou, powdercoated messing of toch kunststof, zoals bij de Gardena pulssproeiertjes van €99,- . https://www.welkoop.nl/winkel/tuin/werken-in-de-tuin/bewatering-sproeien/tuinsproeiers-spuiten/zamac-sectorsproeier-12-excl-sproeistandaard-_1169764 Er is alleen niets aan in te stellen. Er zijn al aluminium/messing of zelfs geheel messing pulssproeiers voor de helft van de genoemde 16,- euro online, maar ja porto en minimumorder bedrag. Dit ronddraaidingetje van 8 euro (inclusief de drie euro porto) heb ik minder vertrouwen, ondanks de specificaties in: https://www.lidl-shop.nl/FLORABEST-Cirkelsproeier-of-sproeibroes/p100236473. Cirkelsproeier: Met 12 precisiemondstukkenEen stevige voet met uitklapbare grondpennenSproeibereik: Ø10,5 meter bij 2 bar / Ø16 m bij 4 bar Overigens vroeg ik eenvoudig en daardoor betrouwbaar en goedkoop, of degelijk en onderhoudbaar, dan ontkom je niet aan een premie. Inderdaad voor mijn gazon (200-250 meter2) is 170 euro een beetje veel voor een strooier, maar zelfs in de Welkoop folder heb ik afgelopen jaar voor 59,- euro een hopper met werpwieltje strooier gezien, zogenaamd* professioneel. Gelukkig heb ik ook een Wolfgarten met een een iets kleinere bak, met een schuifsysteem. Hierbij heb ik de verdwenen splitpen, waarmee wiel en as verbonden zijn, vervangen door een geknikte spijker en sindsdien doet die het weer goed. Schijfjes kunnen ook dicht(er), bij het foute ontwerp van de Gardena niet. En hoe krijg ik twee veren aan al dat plastic, voor tegenwicht.... Onmogelijk. * Mijn stelregel is als het erbij moet staan is het dus niet professioneel. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 28 juni 20187 j Auteur Klaag: kon tijd geen foto's plaatsen:Test Test gelukt!!Hoera ik kan weer foto's plaatsen zoals het er nu uitziet.
Geplaatst: 28 juni 20187 j chips: witte druif solaris heeft flink magnesiumgebrek, ik heb er al bitterzout bij gedaan én op het blad gespoten maar hij wil nog niet ergchips2: mijn jonge asperges worden bestookt door apsergehaantjes, ik pluk er per dag een stuk of 6, en een larve of 10; waar die nou vandaan komen?
Geplaatst: 28 juni 20187 j Klaag 1 Ik moest met die hitte weg.Klaag 2: Impulssproeiertje was goeddeels plastic geen zamac, zoals op de website vermeld. Dat is geen zestien euro waard, waarbij je dan voor 4,05 euro er het driepootje bijkreeg, dat ik niet heb zien staan. Dus ik kan niet beoordelen of dat goed en degelijk is,volgens folder volledig metaal, maar ja het impulssproeiertje zou ook van messing zijn volgens de omschrijving, of zamac volgens de titel.Klaag 3: Waterdruk en daarmee volume is laag. Zwenksproeiertje haalt niet eens dekkingsopgave voor 2 bar.Klaag 4: Ja ik heb toch een 100+ procent premie betaald voor Husqvarna plastic en blik uit Duitsland.Klaag 5: kost veel drinkwater, want oude pompje is nog niet uitgeprobeerd, noch geinstalleerd. 5A: Ik moet weer aan de bak.Klaag 6: dan heb ik nog niet over de coniferenhaag. Weggezakt tijdens de sneeuwdump afgelopen december. Alleen iets te redden als ik er een touw aan zou binden door de 2 meter haag wurmen en dan aan de andere takken of een haaks op de bomen drukken de paal vastsjorren. Een klus die ik niet zie zitten, maar ja alles hangt over pad en galerij. Maar ik ga niet naar de Lidl om die 4-1 maaier te halen van 149,- euro, voor die paar keer per jaar. Ik heb al een heggeschaar gekocht vorig jaar,die moet maar genoeg zijn.Klaag 7: graszaad ligt er al bijna een week en doet nog niks, ondanks lekkere grondtemperatuur.Klaag 8: dat ik zoveel klaag en te klagen heb;-). Oh ja vergeten, ik ging begin van de week weer eens naar de Kruitvat die weer adverteert met iets wat hij niet verkoopt. Dus dan online naar winkel laten brengen, maar dan moet je dus een zwart kaartje hebben, de inmiddels standaard gouden wordt niet meer geaccepteerd. Hebben ze een complete infrastructuur, inclusief kassa, wordt die dus niet benut. En ook geen PP. Noch de digital wallet van de eigen grote roerganger en zijn maatje Jack Ma. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 28 juni 20187 j waar die nou vandaan komen?Uit de grond, of van de buren. Als je asperges flink aan de groei zijn heb je er minder last van maar zijn ze ook slechter te vangen..ik ga altijd met een jampotje op jacht en kan ze er zo intikken. Ik hoop dat je ze kwijtraakt.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 juli 20187 j Dit kunsttof touw, van Cranenbroek, is niet UV bestendig. Hoe ik dit weet ? De tomatenplanten die via henneptouw aan dit blauwe touw zaten, lagen opeens bijna op de grond.Dus memo voor volgend jaar: stalen draden gebruiken. En het allerergste is: er zitten 2 van deze spantouwen in mijn kas.Vorige week is nummer 1 geknapt en deze week nummer 2.Mijn (voorheen) blonde, menopauzale, gepensioneerde brein kwam er vorige week niet op om nummer 2 preventief te vervangen.
Geplaatst: 24 juli 20187 j Jeetje zeg, begin dit jaar veel dahlia met zorg uitgekozen en gekocht.. En nu komen er allemaal dahlia aan die ik dus niet gekocht heb plan je dan voor niks alle kleuren in de tuin.. de mooie grote witte café au lait is opeens paars..... de donker paarse osirium is opeens wit met licht paars... is dat normaal.. gebeurd dat vaker met dahlia zijn gewoon in een tuincentrum gekocht. Wordt er niet goed van... voor niks uren gepland en de mooiste dahlia uitgezocht want die krijg je dan toch niet... uit mijn anemonen bollen kwamen Ookal geen anemonen.
Geplaatst: 24 juli 20187 j Je kunt je ook nu al verheugen hoe je het volgend jaar gaat aanpakken. Je weet nu de kleuren. Geniet ervan!
Geplaatst: 24 juli 20187 j Ja had ik ook en die van mij kwamen van een vereniging. Maar ook al een keer in de winkel gehad en ook bij een gekocht zakje op de Keukenhof.Het zag er niet uit als op het plaatje!
Geplaatst: 24 juli 20187 j bekend helaas, aan de knollen kun je ook bijna niks zien dus een kweker moet heel goed opletten bij het labelenonze eigen dahlia's label ik niet meer, ik zie ze wel bij de eerste bloem en beslis dan welke knollen ik wil houden/weggeven, die krijgen een groen/rood labeltje aan de dikste steel onderaan
Geplaatst: 25 juli 20187 j Auteur Haha... heb ik weer... is er van alles te oogsten tot en met sla aan toe (voor het eerst in jaren)... heb ik geen honger/lust door het warme weer...
Geplaatst: 26 juli 20187 j (wat dacht je van een lekkere koele bonensalade?) (hier ook een klachtje: altijd als ik ga klussen wordt het heet, de verf droogt onderweg van pot naar kozijn)
Geplaatst: 26 juli 20187 j Die is niet moeilijk Rob. Van je pc weg en nú gaan klussen ..... geef toe; het is heerlijk buiten nu.( zelfde voor Erny, lekker nú opeten ..... )
Geplaatst: 28 juli 20187 j Auteur En, zoals ik zelf al had ingecalculeerd om teleurstellingen te voorkomen, hebben de grote buien ons totaal gemist... Eventueel krijgen we straks nog wel wat lichte neerslag.
Geplaatst: 28 juli 20187 j Hier heeft de dikke regenwolk ons slechts zijdelings geraakt. Verder naar het oosten valt veel meer (maar dat spoelt ook direct weer weg lijkt me).Wel heerlijk verfrissend die koelte, die wind (ramen en deuren open om te luchten, ik blijf het toch zeggen hoor). Dat geluid van gerommel en gedonder, lang niet gehoord, en de geur van de natte aarde, lang niet geroken, heerlijk.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.