Geplaatst: 23 april 20232 j Ja, emesafene kreeg ze maandag in pilvorm. Maar dat braakte ze er al snel uit. Donderdag kreeg ze die in zetpil vorm. En vandaag primperan in zetpil vorm. Dus de komende 5 dagen 3 keer daags een primperan, en eerst 4, dan 3 en daarna 2 keer daags een emesafene. Er is dacht ik inderdaad nog een derde optie, maar die vergroot de kans op hazelip van 0,04% naar 0,12%. Dus de arts wil dat alleen in noodgevallen voorschrijven. Hopen dat de primperan in combinatie met emesafene helpt. De eerste primperan kreeg ze ongeveer 2,5 uur geleden, en het werkt na 2-3 uur. Tot nu toe komt alles er weer uit wat er in ging (inclusief drinken), maar hopen dat de ommekeer vannacht komt. Maar het zal wel heel veel overredingskracht moeten kosten haar naar buiten te krijgen, ze heeft totaal geen energie meer. Maar ik kan ook een raampje open zetten. Gember had ik net voorgesteld, maar dat zal ik morgen nog een keer doen. Nu eerst water met bruine basterdsuiker. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 24 april 20232 j Die 3e optie is Zofran www.zehg.nl Verhoogde kans op hazenlip is uit 1 onderzoek gekomen en uit andere onderzoeken kwam GEEN verhoogde risico toch blijft dat ene onderzoek hangen. Zou ze isotonedrank (sportdrank, niet die vieze ORS drankjes) willen drinken? Daar wat meer energie in en wordt sneller door het lichaam opgenomen dan water. 24 april 20232 j aangepast door loes
Geplaatst: 24 april 20232 j Pssst: een hazenlip wordt tegenwoordig schisis genoemd. Sterkte voor de Pronkjes! Hoop dat de medicatie aanslaat en ze zich snel beter voelt!
Geplaatst: 24 april 20232 j Eerste helft ochtend nog niet, maar na de derde primperan ziet ze er zichtbaar opgeknapter uit. Gelukkig, voelt als een grote opluchting [emoji3526] Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 24 april 20232 j Auteur Nou, ik hoop dat die slakken hier misselijk zijn geworden van het opeten van mijn net opgekomen zonnebloempjes. Van 33 naar 10. Toch nóg maar een zakje zaad openscheuren. En eindelijk lag het AliX envelopje in de bus. Die was wel erg lang in onderweg sinds aankomst in Nederland. Sprak ik een buurman... vraagt ie: heb je je pakje gevonden? Wat blijkt... lag het envelopje gewoon op straat! Allerlei auto's overheen gereden. Blijkbaar uit de PostNL bezorgbus gevallen. Zo gaat dat dus. Maarrr... officieel is het pakje dus nog niet afgeleverd....
Geplaatst: 24 april 20232 j 7 minutes ago, Erny said: opeten van mijn net opgekomen zonnebloempjes Kun je er geen jampotten of iets dergelijks overheen zetten?
Geplaatst: 26 april 20232 j Gister het plafond geverfd. Vandaag erg veel spierpijn in mijn schouders. Had eigenlijk vandaag nog even met de rollerverf er nog een keer overheen gegaan, maar dat gaat hem dus niet worden. Dan nog maar even in de rommel zitten en het zaterdag afmaken. (Rommel: afgeplakte dingen, geen lampen aan plafond, plastic over de meubels, afzuigkap die los hangt.. )
Geplaatst: 26 april 20232 j @rorror maar straks weer in een mooie kamer met een spic en span plafond zitten voor de komende jaren 👍
Geplaatst: 26 april 20232 j @rorror Dat is lekker, het fysieke gevoel dat je midden in de verhuizing zit, maar jij kan het binnen afzienbare tijd al oplossen 😉 En morgen natuurlijk nog wat bric-a-brac scoren op de vrijmarkt. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 27 april 20232 j @rorror, heb je Midalgan XX in huis? Dat zou helpen, maar na 2 dagen rust zal het ook wel weer gaan, hoop ik voor je. Plafond is vast klaar inmiddels? En de zooi ben je zo weer vergeten, de spierpijn ook. 😇
Geplaatst: 27 april 20232 j Wildcamera plaatsen. Mooi om vogels te observeren. Dat er dan per ongeluk een amok makende buurvrouw opstaat, 🤷 Kun je het materiaal eventueel gebruiken om haar mee te confronteren. Want zolang je het niet gezien hebt en alleen maar een vermoeden hebt, kun je er niet veel mee. Zo probeerde ik op de volksmoestuin te spieden wie er achter de muizen e.d. aan zat en mijn ingezaaide bedden omploegde. Bleken inderdaad poesies. Maar ik betrapte ook een moesbuurman die dwars over de tuinen ging. (netjes op de paadjes, maar eigenlijk mogen mensen niet op elkaars tuinen komen, m.u.v. bestuur). Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 27 april 20232 j 1 minuut geleden, woldistel zei: Want zolang je het niet gezien hebt en alleen maar een vermoeden hebt, kun je er niet veel mee. Daar heb je helemaal gelijk in. Daar had ik het met mijn vrouwtje ook over vanmiddag. We hebben daarom zojuist ook een buiten beveilgingscamera gekocht op wifi ook infrarood voor in het donker tot 30meter.
Geplaatst: 10 mei 20232 j Tweemaal doodziek van geweest, heuse tekenvrees aan overgehouden. Hopelijk de juiste antibiotica @Amrutten, beterschap.
Geplaatst: 10 mei 20232 j Dat mensen hun hond vlak voor de ingang van de volkstuinen laten poepen! 😠 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 10 mei 20232 j Auteur Láten poepen is tot daar aan toe (soms moet het er gewoon dáár uit en kun je het arme dier niet meer al poepend meesleuren ) maar het daarna niet opruimen maar gewoon achterlaten is wat hier niet klopt.
Geplaatst: 11 mei 20232 j Honden moeten daar aan de lijn en het is mijn ervaring dat je meestal aan de hond van tevoren wel kunt zien dat ie even moet zitten 😏. Als je niet op je telefoon loop te kijken, tenminste. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 14 mei 20232 j Klaag: het loof van mijn aardappelen wordt opgevreten. Ik vermoed coloradokever, die liepen hier vorig jaar ook rond. Ik zie momenteel niemand knagen, geen larf, geen kever. Nouja, in het ergste geval hebben we dit jaar geen eigen aardappelen. En weer ruimte voor iets anders.
Geplaatst: 14 mei 20232 j Ritnaalden in mijn tomatenplanten facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 mei 20232 j Afgelopen dinsdag aan sleutelbeen geopereerd ivm reuma. Uit rechterknie pees gehaald om eea aan elkaar te maken. Dit is niet de klaag maar ik moet 6 weken de mitella 24u per dag omhouden, rechterhand/arm gefixeerd en na 6 weken obv fysio afbouwen en opbouwen.. Daarbij mag t rechterbeen voorlopig alleen gestrekt.. kun je indenken hoe lekker je dan "zittend" slaapt? En de zaailingen en jonge plantjes.. kan en mag er niets mee. Manlief doet zijn best maar heeft totaal geen groene vingers, dus afzien..😒
Geplaatst: 14 mei 20232 j Auteur Oh jeetje, @Lia56 Los van dat het lichamelijk allemaal heel vervelend is, is de timing ook beroerd. Hopelijk is je man goed in instructies opvolgen. Sterkte de komende maanden, en hopelijk wordt het er beter van.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.