Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kaasmaakdag 19 nov. 2016


Nasuada

Aanbevolen berichten

Hahaha.....die onderste is dus mijn monster blauwda....en stinken.....alsof je een fles amoniak opendraait.

Tis wel een desillusie kan mezelf wel voor mijn kopslaan.

Heb voor kerst ruimte gemaakt en de kaasjes verplaatst naar een koele kamer waar ik bijna niet kom. Gewoon echt glad vergeten.

Buiten dat mijn zoon nu echt overtuigd is dat hij de "fratsen &kunsten van zijn moeder echt noooit meer gaat eten is het ook zonde van die liters en liters melk en niet te vergeten mijn arbeidsuren.

Najaa ik dacht....toch ffe delen.

Denk dat ik alles maar richting kliko mik.of zal ik ze bewaren voor je varkentjes .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, zo op de foto ziet het er allemaal heel smakelijk & bourgondisch uit hoor Nasuada!

Maar ja - ik heb de foto's erboven ook gezien... Hahahhaha.

Anna, mijn kaasjes zijn allen ongeveer net zo geworden (sommige met iets grotere gaatjes).

kaas99021486838303.jpg

Ik heb geen andere kaas om mee te vergelijken, maar ik ben er geweldig dol op. Zacht, mild, kaas en niets anders.

Ook de buurman (hovenier, te vriend houden ) heeft echt van zijn kaasje gesmuld.

Ze gaan er hier haast wat al te rap doorheen.

Heb twee collegaatjes, die ook geproefd hebben, en graag eens kaas komen maken hier. Maar ben nog wat huiverig dat het net dan mis gaat ofzo (mijn telefoon blijft iig uit de buurt!). Van de andere kant: het zijn enorm leuke meiden, dus mss maar gewoon doen.

Afijn: luxe problemen hoor!

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi kaasstilleven, Nasuada

Als ik dit in een winkel zou zien, zou ik meteen gaan kwijlen.

Ik zou er ook best van durven eten, alleen even de ergste schimmel wegsnijden.

 

Je kunt er ook altijd nog kaassaus van maken. De meeste schimmels worden onschadelijk als je de saus even goed doorverwarmt.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het woord "kaas-tableau" schoot me vanochtend te binnen mbt het stilleven van Nasuada. Prachtig inderdaad. (Waar een mens trouwens niet allemaal druk mee kan zijn in zijn hoofd soms he) Goed om te lezen van het verwarmen, speets. Dat wist ik niet. Als een van mijn toekomstige kaasjes uit zichzelf aan de wandel lijkt te willen, dan is er in ieder geval nog een uitweg!

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtige foto's inderdaad. Maar... hm...

 

Charly; superlekker hoor. Die gaten horen alleen niet bij onze manier van maken/ons recept. Maar ik heb ze ook wel eens. Dat is ook wel waardoor de kazen opbollen en uit hun wax scheuren. Ze smaken er niet minder om, misschien zelfs beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, ik zou het geloof ik ook niet meer eten Nasuada.

 

Wat een grote gaten Charly! Daar is een of andere gasvormende bacterie aan het werk geweest

 

Mijn kaasje is bij de kaasmakerij geweest en beter (romiger) bevonden dan zijn eigen babygouda's Structuur was prima, alleen het smaakje dat eraan zit en mij deed twijfelen of ik het nou lekker vind of niet komt waarschijnlijk van het soort zuursel dat wij gebruiken. Desalniettemin is de kaas prima te eten, is zelfs al bijna op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...