Jorieke123 Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Korreltje zout? Ook heel goed voor radijzen! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
_*_iris_*_ Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Ze zitten bij mij ook in de grond - zes stuks totaal, vier in een grote pot en twee elk in een kleinere pot. Heb ze in gedeeltelijke schaduw van grotere potten/bakken gezet, is hier op het terras zestien uur per dag moordende zuiderzon, dus. Radijs is zeker zo'n plant waar slakken gek op zijn? Quote
Eefje78 Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Hier ook aan de slag gegaan. Zeven zaadjes in de volle grond, 3 in potten in de tuin met verschillende mengsels grond en verschillende blootstelling aan zon, en 3 op het balkon met verschillende mengsels grond en verschillende blootstelling aan zon. Ik weet alleen nu al niet meer wat in welke pot zit. Ik ben zo heerlijk professioneel bezig Quote
Eefje78 Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 ps Mag ik 215€ ontvangen van jou voor versturen, Belgische post verstuurt niet boven de 30 kg en DHL is per vliegtuig, kost wel wat, maar dan heb je het snel Lijkt mee een schijntje voor de winnende radijs... Quote
Borsalino Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Gisteren op 1 van die natuurzenders een reportage gezien van muziek bij planten. Tussen de Druivestokken hingen speakers waaruit muziek van Mozart schalmde.Resultaat meer druiven, de speakers heb ik vandaag al opgehangen, maar ga geen Mozart maar Frans Bauer spelen Ook niet met gevaarlijke voorwerpen in de buurt van een plant komen, met een schaar te dicht bij een blad, ging deze meteen in stress over. Quote
Borsalino Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Trouwens ook nog niks ontvangen van zaad. Heb wel een mooiere deur en brievenbus dan dat versleten scharminkel van Appelvrouw Quote
wiewint Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 @Borsalino: sorry maar dat gelooft ik niet zo in dat muziek werkt met groeien maar die schaar dat dat gelooft ik wel weer. maar ja iedereen gelooft weer anderen hé (whaha) Quote ik ben woorden blind
aardbeijim Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Gisteren op 1 van die natuurzenders een reportage gezien van muziek bij planten. Tussen de Druivestokken hingen speakers waaruit muziek van Mozart schalmde.Resultaat meer druiven, de speakers heb ik vandaag al opgehangen, maar ga geen Mozart maar Frans Bauer spelen Ook niet met gevaarlijke voorwerpen in de buurt van een plant komen, met een schaar te dicht bij een blad, ging deze meteen in stress over. Heb ik al eerder gezien,je bent niet de enigste Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
bonnie f Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Ze zitten bij mij ook in de grond - zes stuks totaal, vier in een grote pot en twee elk in een kleinere pot. Heb ze in gedeeltelijke schaduw van grotere potten/bakken gezet, is hier op het terras zestien uur per dag moordende zuiderzon, dus. Radijs is zeker zo'n plant waar slakken gek op zijn?Ik weet het zeker: slakken lusten geen radijs. Je hoeft ze echt niet te beschermen tegen de slakken, rupsen en ander ongedierte..... Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
bonnie f Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Zo, ik ben de hele dag bezig geweest met mijn speciale grondmengsel. Ik heb echt het radijs-wiel uitgevonden. Inlichtingen gekregen van radijskwekers. Maar alle gekheid op een stokje.....ik heb echt een grondmengsel gemaakt....hoe gek kan je zijn? Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Frank vwl Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Hier zitten wel regelmatig slakken op de radijs blaadjes, je kan last krijgen van de koolvlieg wordt gezegd, maar dat is mij bij radijsjes nog niet overkomen. Ik heb alle radijszaden geplant op verschillende plaatsen en met verschillende methoden nu moet ik zelf nog zien te onthouden waar ze allemaal staan. Ik heb een aantal zaden even ondergedoopt in pure stikstof en ze staan er nu zo bij: Hebben jullie al foto's van de huidige radijzen situatie? Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Trouwens ook nog niks ontvangen van zaad. Heb wel een mooiere deur en brievenbus dan dat versleten scharminkel van Appelvrouw Eéh..maar ge hebt `t kot nie gezien wat erachter zit hein? Amai wat een mooi kasteel.... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Zo, zojuist de radijs gezaaid. heb even gewacht ermee tot ik al de tips van jullie op een rijtje heb gezet en nu met een combinatie van die tips de meest fantastische radijs kan gaan kweken! Heb er 4 in de grond gezaaid, waar ik vorige week al organische mest ( geschikt voor de biologische tuin) doorgewerkt heb. Zo ook bij de pot waar ik er ook 4 gezaaid heb. Behalve dat en natuurlijk er tegen praten en eventueel zingen ( sneu voor de buren!) kan ik er niet meer mee doen. En een aardige omgeving doet ook wonderen denk ik. Zodra er ook maar iets boven de grond komt zijn jullie de eersten die het horen! Fotoos van de zaaiplaatsen, de omgeving waar de radijzen gaan groeien en een bloemetje om jullie allemaal succes te wensen! Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Bedankt!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Pauline Perenboom Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Ik heb ze er afgelopen vrijdag ook ingezet. gewoon in 1 grondsoort. Moet erg lachen om al die tips die voorbij komen en vraag me soms af welke serieus is en welke niet? Nou goed, volg mijn eigen plannetje gewoon en dat is met veel liefde toespreken en dan maar zien Die Frans Bauer...het idee....het worden vast bijzondere radijsjes, haha! Quote weblog: http://paulineperenboom.blogspot.com
Borsalino Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Die Frans Bauer...het idee....het worden vast bijzondere radijsjes, haha! Kan moeilijk Eddy Wally draaien, dan kruipen ze van schaamte terug de grond in Nog steeds niks van zaad ontvangen, wel straf dat een land verder, Frankrijk al bezorgd is. De facteur zal het brengen op zijne driewieler............................. Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Ai Bor..niet leuk. Zal ik een dagje op je wachten? Wij hebben toch voorsprong hè, die radijzen groeien vooral goed op zuidelijke grond Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
dvdmeer Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Hier zijn er ook een paar zaadjes de grond in verdwenen.1 geheel in compostEn dan nog in combi compost+potgrond, zonder inwerking.Bovenstaande, maar dan met inwerking.En bovenstaande+ingewerkte kruidenmest.Daarbij op verschillende plekken van het balkon. Quote
dvdmeer Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 En de eerste is met z'n kopje boven komen kijken: Quote
Borsalino Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Nog niks mogen ontvangen, als het maar aankomt voor oktober Quote
veuvecouderc Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 @Borsalino Ik denk dat Eddy Wally het nog beter doet dan Frans Bauer Wat kunnen we eigenlijk verwachten, ik bedoel hoe groot worden die Riesen gemiddeld 2 cm, 6 cm, 15 cm, 25 cm? En hulde voor de fotografen, zo blijft het ook voor de thuisblijvers leuk! Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Pauline Perenboom Geplaatst: 6 juli 2011 Geplaatst: 6 juli 2011 En ze zitten echt in de grond!! Quote weblog: http://paulineperenboom.blogspot.com
appelvrouw Geplaatst: 6 juli 2011 Geplaatst: 6 juli 2011 Mijn geheime grondmengsel... En ik draai natuurlijk muziek van G.R.O.W.!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorg Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Hier staan ze ook boven de grond (1 rijtje, bovenaan), gezaaid met een mooie tussenruimte en relatief veilig onder insectengaas.Ik heb ook nog gezaaid in de halfschaduw en thuis in een bloembak. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.