Jump to content

Teeltwedstrijd Radijs Riesen von Aspern

LucV
 Share

Recommended Posts

Voor allemaal: Heel veel succes met de radijs! Hoe zit het, vertellen we door de weken heen wat we doen om die radijs zo groot mogelijk te krijgen? Of bewaren we dat soort " geheimen" voor daarna?

Mijn geheim kan ik vast vertellen: ik zet ze in de grond en in pot, ga er elke dag tegen praten, en smeken of ze alsjeblieft willen groeien, desnoods zing ik een liedje voor ze, maar de rest moeten ze toch echt zelf doen! Groetjes!

Volgens mij is het leuker om gewoon te bespreken wat je plannen zijn, dan kan gewoon iedereen er gelijk wat van opsteken, een portie geluk is er toch ook nodig wil je de grootste krijgen en is voor de gein, dus geheim houden kan maar leuker is denk om gewoon te bespreken.

volgens mij als een stel mensen hetzelfde doet is er altijd wel 1 die een super grote ertussen heeft.

zowiezo al interesant om te kijken of de winnaar allemaal van zulke grote radijzen heeft, of slecht 1 uitschieter.

De grote van een sinaasappel wordt gezegd, nu lijkt mij dat wat overdreven maar een 6 -7 cm doorsnee verwacht ik wel.

Players only love you when they're playing.

Radijs kan best groot worden (hoe groot, geen flauw idee) maar normaal gesproken laat je dat niet gebeuren omdat de radijs dan voos wordt.

Om smaak gaat het bij deze wedstrijd gelukkig niet dus hier zullen een aantal radijsjes groot worden gebracht zoals supermarkt radijsjes: veel water (tactiek nr 1).

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Maar dan moet je ze wel op de plek van de peultjes zetten...... (Bonnie laat even zien dat ze ook wat gelezen heeft.......)

Een mening is altijd vrijblijvend,

soms aantrekkelijk,

soms verwerpelijk,

verstandig of dwaas,

men aanvaardt haar, of aanvaardt haar niet.

Radijs kan best groot worden (hoe groot, geen flauw idee) maar normaal gesproken laat je dat niet gebeuren omdat de radijs dan voos wordt.

Om smaak gaat het bij deze wedstrijd gelukkig niet dus hier zullen een aantal radijsjes groot worden gebracht zoals supermarkt radijsjes: veel water (tactiek nr 1).

Hee, niet mijn idee van de vijver kopiëren

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Aardbeijim: het zijn er iets meer geworden dan oorspronkelijk het idee was maar anders zouden we met een overschot aan zaadjes blijven zitten. Zie het maar als een voordeel en extratje, niet elk zaadje zal een winnaar produceren en je hebt ook nog wat om te eten

Pauline: volgende week donderdag 30 juni worden ze verzonden. Ik heb nog niet alle adressen binnen en leden die op de moestuindag zijn krijgen daar de zaadjes, zo loopt alles ongeveer gelijk.

Aardbeijim: het zijn er iets meer geworden dan oorspronkelijk het idee was maar anders zouden we met een overschot aan zaadjes blijven zitten. Zie het maar als een voordeel en extratje, niet elk zaadje zal een winnaar produceren en je hebt ook nog wat om te eten

Pauline: volgende week donderdag 30 juli worden ze verzonden. Ik heb nog niet alle adressen binnen en leden die op de moestuindag zijn krijgen daar de zaadjes, zo loopt alles ongeveer gelijk.

Even a broken clock is right twice a day

Ik kan echt niet wachten om de radijsjes te gaan telen en straks de eerste te kunnen gaan oogsten. Vol verwachting klopt mijn hart.

*Kuch, proest* ik weet bijna niet eens meer hoe radijs eruit ziet. Uit mijn geheugen verbannen door een jeugdtrauma toen ik die dingen wou proeven. Getver wat is dat spul smerig zeg. Ik raak nog eerder in de verleiding om een liter slakkengier naar binnen te gooien, om vervolgens gekleed als Bokito met een string aan, met een naam- en adresbordje aan mijn grote teen gebonden, te gaan dansen op de plaatselijke markt.

Maar zonder gekheid, een heel erg leuk idee. En ik beloof nu al plechtig om alle moestuin forummers te gaan stalken met foto's van mijn opgroeiende radijsjes. Alvast mijn welgemeende excuses hiervoor.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

• Jorg unpinned this topic