Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd Radijs Riesen von Aspern


LucV

Aanbevolen berichten

De volgende tip kwam ik tegen:

Radijs verlangt een lossen, voedzamen, doch geen versch bemesten grond. In ruwen, ondoorwerkten bodem mislukt ze.

Uit: Turkenburg's handboekje voor het kweeken van groenten in den vrijen grond

Lees (leescht?) meer op: http://www.dbnl.org/tekst/turk004turk01_01/turk004turk01_01_0043.php

 

Niet de meest recente info, maar onze wedstrijd radijs is ook niet meer de jongste: Die „Riese von Aspern“-Radieschen ist eine seltene Sorte mit über 100-jähriger Tradition. http://www.lgv.at/produkte/klassiker/riesen-von-aspern

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de keurig verpakte zaadjes ontvangen!

En gelijk 2 x 4 stuks gezaaid. Niet in den vrijen grond, maar in een plastic emmer.

In ieder geval ruimte genoeg voor 'als tennisballen zo groot', zowel in de breedte als in de diepte:

of7h40.jpg

aangepast door Gast

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, net op de ( leuke ! ) moestuindag de zaadjes voor de teeltwedstrijd ontvangen. Maar ben nu dus te laat om nog mee te doen?

Luc?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo... ik ga natuurlijk niet al mijn geheimen prijs geven, maar het eerste ritueel heeft al plaatsgevonden... de Heilige Conceptie!!

 

Met andere woorden: de liefdevolle ontvangst van het zaad!!

 

Het dobbert nog een beetje doelloos in de baarmoeder (een klein borrelglaasje met water), en morgen mag het zich nestelen in de aarde. Niet alles, want ik ga een paar zaadjes in een pot in de vensterbank zetten, en een deel in de volle grond.

 

Geen foto's, maar jullie moeten maar een beeld vormen van zo'n vijftien zaadjes in een glas. Lukt vast.

 

 

 

Dat er véél stikstof aan te pas gaat komen... dat snapt iedere kenner van wortelgewassen wel. Erg belangrijk. Niet teveel water, anders wordt ie voos. Lekker warm. Groeilampje erbij. Ik heb nog wel wat glas om een kasje te maken: constante temperatuur garantie! Verse paardenmest, als ik dat kan fixen. Rest alleen nog het lospeuteren van het telefoonnummer van Jomanda ... maar dat gaat wel via Jorg lukken, want die vond dat ook een goed idee...

 

We zijn begonnen!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff, jullie hebben kunstmatige stikstof. Ik ben al jaren geleden bezig gegaan met het prepareren van mijn grond voor deze wedstrijd. Mijn stikstof is puur natuur..... Toen ik mijn tuin inliep met de zaadjes in mijn hand begonnen de zaadjes al te groeien. Echt, ongelogen! De zaadjes hebben nu al de omvang van een knikkertje. Gewoon al door de stikstofrijke lucht.

 

 

radijs2.jpg

 

 

 

(oh, hoeveel onzin kan een mens vertellen zonder er zelf in te gaan geloven)

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jasmin, heb hier nog 50 kg stikstof staan, mot je die hebben

 

 

Joppie, stuur maar door! Ik betaal de postzegels wel!! Ennne... niks aan de anderen geven, he? Ons geheim!

 

Stttttttttt we zwijgen als vermoord, geef de anderen wel Patentkali

 

ps Mag ik 215€ ontvangen van jou voor versturen, Belgische post verstuurt niet boven de 30 kg en DHL is per vliegtuig, kost wel wat, maar dan heb je het snel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff, jullie hebben kunstmatige stikstof. Ik ben al jaren geleden bezig gegaan met het prepareren van mijn grond voor deze wedstrijd. Mijn stikstof is puur natuur..... Toen ik mijn tuin inliep met de zaadjes in mijn hand begonnen de zaadjes al te groeien. Echt, ongelogen! De zaadjes hebben nu al de omvang van een knikkertje. Gewoon al door de stikstofrijke lucht.

 

 

radijs2.jpg

 

 

 

(oh, hoeveel onzin kan een mens vertellen zonder er zelf in te gaan geloven)

 

Denk dat jij iets anders in je hand hield dat groeide...................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jasmin, heb hier nog 50 kg stikstof staan, mot je die hebben

 

 

Joppie, stuur maar door! Ik betaal de postzegels wel!! Ennne... niks aan de anderen geven, he? Ons geheim!

 

Stttttttttt we zwijgen als vermoord, geef de anderen wel Patentkali

 

ps Mag ik 215€ ontvangen van jou voor versturen, Belgische post verstuurt niet boven de 30 kg en DHL is per vliegtuig, kost wel wat, maar dan heb je het snel

 

 

Precies, patentkali is voor loosers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff, jullie hebben kunstmatige stikstof. Ik ben al jaren geleden bezig gegaan met het prepareren van mijn grond voor deze wedstrijd. Mijn stikstof is puur natuur..... Toen ik mijn tuin inliep met de zaadjes in mijn hand begonnen de zaadjes al te groeien. Echt, ongelogen! De zaadjes hebben nu al de omvang van een knikkertje. Gewoon al door de stikstofrijke lucht.

 

 

radijs2.jpg

 

 

 

(oh, hoeveel onzin kan een mens vertellen zonder er zelf in te gaan geloven)

 

Denk dat jij iets anders in je hand hield dat groeide...................

hahahaha, ikga ze vanmiddag ook zaaien. binnen en buiten allebei in een pot! foto's volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net 7 zaden van de radijs aan de grond toe vertrouwd.

Vandaag bladdag en geen wortel dag. Dus de rest wordt op een ander tijdstip gezaaid.

En die zaaitips hier eerder weer gegeven, neem ik maar met een korreltje zout.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net 7 zaden van de radijs aan de grond toe vertrouwd.

Vandaag bladdag en geen wortel dag. Dus de rest wordt op een ander tijdstip gezaaid.

En die zaaitips hier eerder weer gegeven, neem ik maar met een korreltje zout.

 

Ja, ja.... twijfelen aan de wijsheid van de forumleden... het staat je fraai, Greetje...

 

Volgens mij is het stiekem TOCH worteldag.... je weet maar nooit in deze strijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Jorg unpinned this topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...