Dennis29 Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Bij mij zijn de grootste 2 cm maar een week geleden zag je nog amper een radijs dus ze groeien wel... Quote
Pauline Perenboom Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Ik heb inmiddels ook een aantal gescheurde exemplaren helaas...gelukkig staan er nog genoen andere.Dit is 1 van de grootste momenteel! Quote weblog: http://paulineperenboom.blogspot.com
freggel Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Ja hoor! Een van mijn wedstrijdradijzen is zojuist verzopen tijdens het noodweer hier. Maar gelukkig had ik nog wat achter de hand! Hopen dat deze wel weten hoe ze moeten zwemmen. Quote blog/freggel/
greetje11 Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Foto van vandaag zoals jullie zien lusten de slakken ook radijs Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Jakkes..dat gaat van je omtrek af! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
_*_iris_*_ Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Al het blad is van m'n prijsradijzen afgevroten door rupsen. (Goeie schutkleur hebben die beesten - ik dacht eerst dat het slakken waren geweest, totdat ik opeens - IEP - een perfect radijsbladsteellkleurige rups over het aanrecht zag kruipen). De grootste heb ik dus maar geoogst, want erg hard doorgroeien zal er wel niet inzitten zonder blad: Hij was 23 hele grammen: Die digitale weegschaal van mij is niet zo betrouwbaar, dus ook nog een analoge weging, die klopt zeker: Doorsnee 3.5 cm: Ik bedenk me nu dat je op deze foto niet kunt zien of-ie voos was. Dat was-ie niet. Ik kon 'm gewoon niet goed genoeg stilhouden bovenop het meetlint met de binnenkant naar boven toe. Had ik drie handen gehad... Het zal geen winnaar zijn, maar hij was wel lekker! Quote
henkg Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Voor een precieze meting: die beschrijft Luc in de startpost:* snij het radijsje na wegen in de lengte door en meet de diameter op, maak hier ook een foto van Meten (en een foto daarvan maken) over de binnenkant van de radijs. Zo heb je geen last (geen voordeel?) van een eventuele groothoekvertekening van de lens, en is het ontbreken van voosheid ook aangetoond. Het drie handen probleem kan misschien opgelost door een ondiep sneetje in de binnenkant van de radijs te maken, en daar de rolmaatband in te fixeren? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Alvast 1 van mijn radijzen, dan is dat maar vast vastgelegd (de rek is er bij deze zo goed als uit vrees ik) Gemiddeld dus 71 gram? Ennuh... ik lust geen razijen: View My Video Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
wouttie75 Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 dat is geen radijs meer, vanaf 4 cm heet het biet ! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
henkg Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Bij de eerste zaai, grootste nu: 38 mm (in een week 6 mm erbij), zit waarschijnlijk niet de winnaar. Zonet verplaatst (compleet met kluit), zodat de emmer vrijkomt voor de Kerst aardappeltjes: De jeugd, nog maar 6 dagen na zaaien, popelt om op uiterlijk 15 oktober ..... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
zwabber Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Ik heb ze gisteren pas gezaaid Ik wildde eerst wachten tot na de vakantie.In de vakantie zouden ze het toch te moeilijk krijgen.Maar helaas is mijn zus in de vakantie ernstig ziek geworden.Dit heeft mijn gedachte zo beheerst dat ik ze nou pas gezaaid heb.Ik hoop dus dat ze een goede sprint gaan maken om toch nog winaartjes te worden voor 15 oktober . Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 (aangepast) De eerste radijs is geoogst! Want de wedstrijd is erg leuk, maar ik had ook heel erg zin in een radijs.Drie boterhammen met één radijs en zout en peper heerlijk!!Natuurlijk heb ik hem gewogen en opgemeten. Ik heb hem met staart gewogen, daarna zonder staart nog gewogen, zonder woog hij 1 gram minder... 25 augustus 2011 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 O er is wat misgegaan met de foto...het zal te maken hebben met mijn dunne internetlijntje, ik probeer het morgenvroeg nogmaals.... Edit: Nu is het wel gelukt dus..in de ochtend word er minder ge-internet en grijp ik mijn kansen.Ik heb er nu al weer spijt van ( dat ik de radijs geoogst heb, hij was wel erg lekker ( én knapperig, én pittig!) maar hij had vast ook nog wel door kunnen groeien Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Koert Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Ik weet niet of ze zo heel veel groter worden hoor?! Gemiddelde doorsnee is 5 tot 6 cm. Nog een vraagje aan de jury, hoe zit het met radijzen die niet helemaal rond zijn tellen die dan gewoon mee? Quote Even a broken clock is right twice a day
freggel Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Ik had ook nog snel een vraagje tussendoor: hoe zie ik dat een radijs voos is geworden en wat betekend het eigenlijk? Is de radijs dan doorgeschoten? Aangevreten? Quote blog/freggel/
LucV Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2011 Nog een vraagje aan de jury, hoe zit het met radijzen die niet helemaal rond zijn tellen die dan gewoon mee?Moet nog wel enige ronding inzitten lijkt me. Quote
Koert Geplaatst: 26 augustus 2011 Geplaatst: 26 augustus 2011 Zover ik kan zien is die helemaal rond, alleen aan een kant bovenin een soort deuk zeg maar. Ik dacht ik vraag het even, voordat ik vertel hoe groot hij als is! 7,3 cm doorsnee Quote Even a broken clock is right twice a day
appelvrouw Geplaatst: 27 augustus 2011 Geplaatst: 27 augustus 2011 7,3 cm doorsnee Verdorie Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 27 augustus 2011 Geplaatst: 27 augustus 2011 Ik had ook nog snel een vraagje tussendoor: hoe zie ik dat een radijs voos is geworden en wat betekend het eigenlijk? Is de radijs dan doorgeschoten? Aangevreten? Nee niet doorgeschoten( ivm zaadaanmaak) maar als je hem doorsnijd is ie niet helemaal wit, beetje brak ruikt ie dan en soms ook niet meer keihard maar net alsof je hem al een week op het aanrecht hebt laten liggen; een beetje gummi. misschien zijn er nog meer omschrijvingen.... Quote
Pauline Perenboom Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 Ik heb ook een paar radijzen uit de grond getrokken want de 1 na de ander gaat nu toch echt barsten.Deze zijn nog goed. Ze zijn niet allemaal kogelrond...ik laat het maar even aan de jury over Bladeren eraf en op de weegschaal... nummer 1: nummer 2: nummer 3: Moeten de radijzen nog bewaard als bewijsmateriaal? Quote weblog: http://paulineperenboom.blogspot.com
jasmin Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 Wat een joekels, Pauline! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
freggel Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 @Geedee: Bedankt! Weer wat wijzer geworden. Quote blog/freggel/
freggel Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Nou, voor mijn radijs helemaal verzopen is... Quote blog/freggel/
Borsalino Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Hier beginnen de grote allemaal te barsten.Die nog niet gebarsten waren ocharme de zwaarste 128 gram. Quote
greetje11 Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Jammer dat er geen wedstrijd bestaat wie kweekt de grootste winterwortel.Was maandag op de tuin en zag een winterwortel die ong 10 cm in het rond was, vraag me af wat er onder zit Zal van de week even een foto maken.Radijs worden wel iets groter maar nog niet groot genoeg Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.