Charly Geplaatst: 17 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2022 Mme ligt nog lekker te snurken. Van de aankomende kinders nog geen spoor…🥱Rond n uur of acht nog maar es checken. Quote wees bevriend met kleine dingen
Charly Geplaatst: 17 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2022 Varken heeft duidelijk het handboek niet gelezen. Althans niet de stelregel ‘melk uit tietjes = binnen 24 uur bevallen’. Stond net heerlijk te knagen op haar ontbijt. Nix puffen. Nix persen. Afijn. Mijn ‘boeiende verslag van de dag’ wordt zo wel een saaie bedoening hoor. Hahaha. Maar ik hoop toch met mooi resultaat uiteindelijk! 2 Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 17 oktober 2022 Geplaatst: 17 oktober 2022 Toch wel spannend. Je bent er maar druk mee. Hopelijk jullie vandaag ook weer mooi weer zodat je niet te nat wordt bij het heen en weer lopen… Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 17 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2022 Pompiedompiedom…Duurt lang!Maar als je zo naar haar kijkt, zie je wel dat t menens wordt nu hè. Ze is dr zelf ook wel klaar mee. 🥱Luie wammes 2 Quote wees bevriend met kleine dingen
Charly Geplaatst: 17 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2022 Snap er geen biet van joh. Ze gaat maar niet van start. Inmiddels daar eea over gelezen op het internet. Maar ik zie geen ‘distress’ of ‘mucus’ of andere narigheid. Ik zie gewoon een dik varken. Jaja. Ik weet al wat Jorieke zou zeggen ‘geduld’ enzo. En ze heeft gelijk natuurlijk. Maar ja… Ik vind dat ik al best wel geduldig geweest ben eigenlijk. Als morgenochtend nog nix, bel ik toch ff veearts voor een dubbel-check hoor. Maf varken. 1 Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 17 oktober 2022 Geplaatst: 17 oktober 2022 Hee, als je op haar buik voelt als ze ligt, voel je dan wat bewegen? Nou ja, niet echt haar buik, maar meer in het midden (op het liggende varken) zo net bij haar ham zeg maar? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 17 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2022 Hm. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal straks na het eten es kijken of ze gekroeld wil worden en dan daar wat porren. Ben nu aan t denken wat er evt mis gegaan kan zijn. Het enige waar ik me nu zo achteraf zorgen over maak is dat ze eergisteren even op de grote weide mocht, (was haar mest-plekje aan het omscheppen) en ze toen drie keer idiote sprintjes getrokken heeft. Staartje omhoog en gaan. Gewoon. Voor de lol. Was toen grappig om te zien. Ze was zo vrolijk! Maar misschien is er toen iets losgescheurd ofzo? Brrr. Wss maak ik me voor nix zorgen. Maar achteraf voelt dat sprinten als een heel slecht idee nu zo. Update: net gevoeld. Na laaang voelen. En heel veel geborrel van haar buik, meende ik wat te voelen wriemelen. Maar niet enorm. Heb mezelf streng voorgenomen pas morgenochtend weer te gaan kijken. En haar gewoon een rustige nacht te geven om eea zelf te klaren. (Oh had ik maar een webcam ofzoiets!) Quote wees bevriend met kleine dingen
jootje Geplaatst: 17 oktober 2022 Geplaatst: 17 oktober 2022 Hmm…spannend. Maar niet fijn spannend zo toch? ik hoop er het beste van, en dat we morgen foto’s krijgen van een kudde gezonde babyvarkentjes! Succes! 1 Quote
Charly Geplaatst: 18 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2022 Nee jongens. Helaas. Nix. Ik begin nu echt te vrezen dat de biggetjes niet meer leven. Zodra de veearts bereikbaar is, bel ik hem even. Sowieso voor overleg. Hè bah. Nou. Dat wordt een rot-verslagje zo op t forum. Duim nog steeds voor een goede afloop, maar voelt niet prettig. Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 18 oktober 2022 Geplaatst: 18 oktober 2022 He wat stom, eet ze wel? Zelf heeft ze nergens last van? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 18 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2022 Ja heel stom. Ben dr wat akelig van. Veearts is gelukkig onderweg. Niet onze vaste. Ben dan meteen kritisch. Hahaha. Naar wijf ben ik. Nee voor de rest doet ze het goed. Eet goed. Drinkt goed. Slaapt, piest, poept. Is alert. Alleen geen biggen. Hoop dat veearts met gerust kan stellen dat de biggen nog leven. En dat we een plan van aanpak kunnen maken. To be continued maar weer… 2 Quote wees bevriend met kleine dingen
jootje Geplaatst: 18 oktober 2022 Geplaatst: 18 oktober 2022 Pfff….ik duim dat het goed komt en dat je gewoon een maf varken hebt! 🐖 Quote
Charly Geplaatst: 18 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2022 Foute boel. Idd had bevalling al lang op gang moeten zijn. Op echo wel biggen te zien, maar onduidelijk of levend. Geboortekanaal nog potdicht. Ze smekt wel. En dat is teken van ongemak. Er is nu een hele smak aan hormonen in gegaan (not amused) kan goed twee dagen duren nog voor gaat werken. Kans op levende biggen is nihil. Zorg verplaatst zich nu naar gezondheid van mams bewaken. Bah bah bah. Quote wees bevriend met kleine dingen
jootje Geplaatst: 18 oktober 2022 Geplaatst: 18 oktober 2022 Verdorie Charly. Wat ontzettend jammer en verdrietig! Hoop dat met mams alles in orde komt. Sterkte de komende dagen. 😘 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 oktober 2022 Geplaatst: 18 oktober 2022 Dikke vette verdomme. Wat kan dat nou weer zijn joh. Parvo misschien, maar goed dat maakt voor nu nog even niet uit. Eerst zien dat het er uit komt, hopelijk levend maar anders iig zo dat de zeug het maar kwijt is 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 18 oktober 2022 Geplaatst: 18 oktober 2022 Wat een teleurstelling voor je. En dan eventueel nog 2 dagen wachten. Hoop dat t in ieder geval met moeder goed komt en zal duimen voor de kleintjes.🙏 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 18 oktober 2022 Geplaatst: 18 oktober 2022 O, wat naar. En dan alle onzekerheid die je al hebt gehad de laatste dagen. Veel sterkte, ook met het verdere verloop. 1 Quote
Marinke Geplaatst: 18 oktober 2022 Geplaatst: 18 oktober 2022 Ah nee wat een naar nieuws. Hopelijk dat het iig goed komt met de moeder 1 Quote
Nasuada Geplaatst: 18 oktober 2022 Geplaatst: 18 oktober 2022 Bah bah bah bah hopelijk red wokkel. Ook heftig voor jou, je staat erbij en kijkt er machteloos naar. Grote knuffel voor wokkel maak zeker ook voor jou....❤️ 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Charly Geplaatst: 19 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2022 ** onprettige content hieronder. Verder lezen op eigen risico ** Pfff. Nou. Ze ligt al de hele ochtend. En heeft steeds meer ontsluiting. Althans van haar hoohah. Ik kan nog niet bij de baarmoedermond komen. Het is pijnlijk, merk ik. Dus ik doe super voorzichtig. Maar ik moet van de veearts iedere drie kwartier blijven voelen om te kijken of ze al beter ontsluiting heeft. Dat voelen (bwerk) stimuleert ook samentrekkingen van t geheel. Er is ook al wat smurrie uit gekomen. Eerst roodbruin. Maar nu ook grijsbruin slijmvlies van t e of a (dubbel bwerk) Ik spons haar maar een beetje af ook dan hè. En aai wat over dr buik. Ze voelt zich niet jofel hoor. Zucht. Nb Extra bonus. Mijn duim heeft een flinke open jaap. Daar kweepeer en mandoline niet goed samen blijken te gaan. Afijn. Andere hand gebruiken maar… Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 19 oktober 2022 Geplaatst: 19 oktober 2022 Ach jeetje Charly. Wat een naar nieuws weer… soms denk je toch echt waarom waarom waarom… wat een verschrikkelijke pech. Zucht. Veel sterkte. Ook met de mandolineduim. 1 Quote
Charly Geplaatst: 19 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2022 ** nog meer narigheid hieronder. Lezen op eigen risico. Ik zet het neer ter informatie. Omdat dit dus ook soms kan gebeuren *Nou. De eerste ‘big’ is eruit. Het is… nou laat ik het zo zeggen: het is heel duidelijk dat ze al lange tijd dood zijn. Ik kon hem / haar aan de teentjes pakken en met veel grijsbruin necrotisch weefsel naar buiten wurmen. Beeld was dus ernstig eetlustbedervend. En gaat nog wel een tijdje op mijn netvlies zitten. Veearts zegt: vanaf nu ieder half uur even voelen of er een volgende te halen valt. Zodra ik mijn hand inbreng gaat ze nl heel hard duwen. En dat zorgt er dan voor dat het zaakje dus toch in beweging komt. Afijn. Het gouden randje aan t geheel is dat als eea naar buiten komt, het zeugje in principe weer zal herstellen. Dat is wel een fijne gedachte. Want leek me een enorme rottige manier om te gaan, door vergiftiging uit haar eigen lijf (hoewel we dat natuurlijk zouden hebben voorkomen, door euthanasie) Haar eindstreep is natuurlijk de slager. Dat weet ik ook wel. Maar het voelt toch anders om een gezond blij varken weg te brengen, dan een dame te zien doodgaan. Ofzo. Hm. Beetje moe. Sorry als formulering wat beroerd is. Grijpt toch aan enzo. Hoop morgen foto van iig een wat beter varken te kunnen posten! 1 Quote wees bevriend met kleine dingen
jootje Geplaatst: 19 oktober 2022 Geplaatst: 19 oktober 2022 Joh..Charly, wat klote joh. Dat zij, en jij zo de pruttels eruit moeten werken. Wens je echt veel sterkte. En mama zeug ook! 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 oktober 2022 Geplaatst: 19 oktober 2022 Ja we hebben er (helaas) meteen een beeld bij, bedankt... Neem beesten zeiden ze, is leuk zeiden ze 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.