Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2017

Featured Replies

Geplaatst:

Hier heeft de hele dag met tussenpozen gemiezerd en geregend. Heel goed.

Geplaatst:

Hier was het tot 1minuut geleden poederdroog. De eerste druppels in weken tijd zijn nu aan het vallen. Ik hoop dat het niet bij die druppeltjes blijft maar het echt gaat regenen.

Geplaatst:

hier precies goed, lekkere buien gehad, toch goed warm

• 2 weken later...
Geplaatst:

WTF? Opeens enorme hagelstenen hier, alle beesten over de zeik want pokkeherrie en ik vrees voor de planten in de tuin.

Geplaatst:

ik duim voor je; hier alleen lekker veel water, komt goed van pas voor alle composthopen oa

Geplaatst:

Pff hier afgesopen nacht ook erg onrustig. Veel onweer en dikke klappen dichtbij, maar ook 20(!) mm regen

Dus tonnen weer lekker bijgevuld.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Bakken. Bakken met regen. Vanaf begin Juni erg veel regen gehad hier. De meeste dagen lukt het nog wel om tussen de buien door te werken, vandaag niet zo.

Ook de paarden in het weiland aan de overkant hebben het eventjes gehad met het weer. Het lijkt misschien of ze daar vanwege mij zo staan, maar zo stonden ze al; gewoon met de kont in de wind de buien af te wachten. Normaal zijn deze paarden erg levendig, maar de regen hoefde ook maar een beetje te minderen of ze gingen gelijk weer grazen en rondrennen zoals ze gewend zijn.

35947966782_8945314acd_b.jpg

Geplaatst:

Mooi gezicht zeg, prachtige dieren om te zien.

Geplaatst:

Mooie jongen Friezen roeier! Wel toepasselijk bij jou.

Wat dit betreft : Al is Fryslân plat, it hat syn hichtepunten

• 2 weken later...
Geplaatst:

Nou het valt tot nu toe weer hevig tegen met de regen hier vandaag. Er werd van alles voorspeld, nog steeds, maar dat gaat blijkbaar niet op voor dat hoekje in de Achterhoek Het miezert, dus we gaan niet voor onze lol buiten aan het werk. Maar het levert ook amper vocht op. Niets met niets zeg maar.

Geplaatst:

Nou, hier net de hond uitgelaten, kon nog net zónder roeiboot!

Ik stuur het jouw kant wel op!

Geplaatst:

Haha jootje. Ik kwam thuis als een verzopen kat, 20 minuten door de keihard stromende regen gefietst zonder regenpak (vergeten). Geen droog vezeltje stof meer te bekennen, en ik had nogwel een jas waar de regendruppels normaal gesproken zo mooi afglijden..

Geplaatst:

Sommigen hebben alle geluk.

Ik krijg de regentonnen maar niet vol want het regent hier bijna niet.

De buien trekken steeds over ten oosten van ons.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

De afgelopen 24 uur kreeg ik 8 mm. In een rustig tempo, net mooi.

Mag nog wel wat meer.

En wat lees ik nu net:

In de loop van de avond kunnen onweersbuien boven België Zeeland bereiken. Lokaal kan veel regen vallen.

Misschien zit daar ook wat voor Willy bij ...

Geplaatst:

Als het dan echt wil regenen zal ik zeer kontent zijn. Niet zo af en toe een beetje druppelen.

Geplaatst:

Hier gaat het gewoon door met de regen. Juni ver boven het gemiddelde, Juli ook, en met Augustus zal het ook wel die kant op gaan. Gisteren kletterde er zo even 30 mm bij. Paden werden riviertjes, en ik was láng bezig met het hozen van het bootje.

Niet iedereen vond de gevolgen van de regen vervelend; de paarden (op de foto een paar berichten terug) waren heerlijk aan het spatten in de poelen die op het weiland waren verschenen. Ze hadden er schik in.

Ik heb nog even goed gekeken of ik Aalterse Willy ook tussen de paarden zag staan te spetteren, maar nee, tot nog toe zal hij deze plek nog niet hebben gevonden...

Geplaatst:

Beste Roeier, ik zou maar al te graag eens in de plassen willen spetteren maar helaas die zijn er nog niet.

Hoewel Bazin zegt dat het veel regent valt er maar heel weinig water. Het regent wel lang maar niet snel genoeg. Het is meer druppelen maar eens gieten doet het niet.

Hierbij een foto van de ton waar ik enkel de buiten tomaten water van geef.

Bijlange niet halfvol.

2017081009302035821502352404.jpg

Oppervlakkig is de grond nu wel al goed vochtig maar dieper nog niet.

Geplaatst:

De "vallende sterren" zijn er weer.

Kijk vanavond (23:00u) en / of morgenavond (23:30u), vanaf een zo donker mogelijke plek. Liefst wat eerder beginnen te kijken, want de maan komt daarna al snel op.

Meer: http://hemel.waarnemen.com/meteoorzwermen/Perseiden_2017.html

Mijn stoel staat al klaar, op de beste plek (vrij uitzicht richting NNO, en pikkedonker). Net zoals het statief van de fotocamera. Met mijn wensenlijstje ben ik nog bezig.

Het centrum is op ca 30 graden t.o.v. de horizon.

En het moet natuurlijk niet bewolkt zijn ...

Geplaatst:

Nou ik ben weer binnen..ook even buiten lopen verdreef de bewolking niet. Morgen nieuwe kansen.

Het was hier trouwens zo koud vandaag dat ik de kachel maar even aan heb gedaan voor mijn arriverende gasten..toch niet vaak meegemaakt in augustus

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Die buienradarfiguren mogen ze van mij een keer voor het gerecht slepen wegens misleidende info. Het zou hier vanmiddag droog blijven, nou ik heb een paar keer staan schuilen in de kas tijdens weer een stortbui. Van mij mag het nu eigenlijk wel weer een tijdje droog blijven met wat meer zomerse temperaturen, maar dat zit er voorlopig niet in.

Geplaatst:

Geen vallende sterren gezien. Lichte bewolking die helaas het zicht belemmerden. Hopenlijk vandaag goed tuin weer.

Geplaatst:

Hier kwam ook net na half 12 de bewolking opzetten en toen was er niets meer te zien.

Hopelijk vannacht wolkenloos? Want dan ben ik op de tuin en dus geen bomen, huizen, felle lantarenpalen die het zicht storen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.