Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2017

Featured Replies

Geplaatst:

Het was gisteren de hele dag grijs en miezerig, maar het heeft amper 3 mm water opgeleverd. En vanmorgen zou het ook gaan regenen; niets. Vanaf 10 uur zou het gaan regenen; niets! We sproeien alweer een paar dagen want we hebben heel wat boompjes gepoot deze winter en daar sterven alweer takjes van af.

Geplaatst:

Toch raar dat sommige plaatsen in onze kleine landjes uitdrogen en andere verzuipen.

Wij hebben nu alvast heel wat regen gekregen.

De tonnen zijn halfvol!

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Zo! Iemand heeft de zomer even aangezet vandaag. Ik dacht dat het morgen pas warm zou worden, maar ik ben in dat ene uurtje toch verbrand op de tuin.

Geplaatst:

Na 3 weken grijs weer waar buien afgewisseld werden met gemiezer, eindelijk de zon gezien. Morgen belooft het nog beter te worden.

Geplaatst:

Ook hier lijkt het richting zomer te gaan. We waren bezig met een zeer natte zomer, Juni erg nat, en gisteren vertelde iemand mij dat vorige maand de natste Juli was sinds 1988. Ik heb geen idee of de zomer nou richting een natheids-record aan het gaan was, maar in dat geval vrees ik voor die record-poging; vandaag maar een paar druppels en niet veel meer in het vooruitzicht.

Geplaatst:

Al met al hebben we dit jaar raar weer. Dat hele droge voorjaar, een (hier in elk geval) verregende en koele zomer, ik hoop maar dat we een hele mooie zachte en lange nazomer krijgen.

Geplaatst:

Zo, sinds afgelopen nacht ongeveer 14 mm, komt wellicht nog ietsje bij. Net een mooi beetje. Alleen Arie de kat vindt het niks, die zit binnen een beetje te mokken. Liever lag ie langdurig te pitten onder de pompoen / rabarber / wilgen / overig, zoals gisteren.

Geplaatst:

Toch maar weer 50 mm gevallen gisteren

• 2 weken later...
Geplaatst:

En toen veranderde straat maar weer eens in een riviertje, wat onweer erbij. De voorherfst is weer bezig, zou er ook nog wat nazomer komen?

Geplaatst:

De eerste hagel alweer gehad, geeft toch niet zo'n veilig gevoel als je in een kas staat..

Geplaatst:

Anna, met onweer en/of dikke hagelstenen moet je volgens mij echt niet in een kas staan. Als het mis gaat, kan het heel erg mis gaan.

Hier is zoveel regen gevallen dat het pad voor mijn kas en een stukje van het groentebed ernaast vanmiddag nog onder water stonden. Dat pad moet echt opnieuw gelegd met een zooi zand eronder, en dat bed staat op de nominatie om een 'terpbed' van te maken. Wel jammer dat er nu o.a. boerenkool in staat, want dat kan ik dus voor de winter niet doen.

Geplaatst:

Het wordt hoog tijd om op te binden / spullen binnen te halen / stenen op platte bakken te leggen.

De folie van mijn foliekas is er al af en opgeborgen.

w8sep1371741505213338.png

KNMI di 11;54u

Woensdag wordt een onstuimige dag. De westelijke wind neemt nog verder toe. In de ochtend en middag is er langs de kust en op het IJsselmeer grote kans op een westerstorm, 9 Bft. In de kustprovincies zijn zware windstoten rond 90 km/h mogelijk, dieper landinwaarts ongeveer 75 km/h mogelijk.

Geplaatst:

90 km per uur ? 110, 120 ? Zijn wij even blij dat het er geen 300 zijn !

Geplaatst:

Nou ik vind die 66km/u nu ook al hard zat. Zo eerst de partytent/zonwering maar eens redden..

Geplaatst:

Je slaapkamer onder een kastanjeboom aan de kust is in dit seizoen en met dit weer een prachtig paukenconcert zo op je dakpannen.

Tot dusverre is alleen de klimhortensia omgewaaid. Die hadden we juist te voren drastisch teruggesnoeid en nu heeft ie geen zuignapjes genoeg meer om zich aan de muur vast te houden, blijkt.

91abb761e78d4dddc9455664b8dd339d.jpg

Ook duidelijk: de appelboompjes moeten echt op een andere plek. Vol in de Westenwind staan die arme zieltjes te zwiepen als een rietjes.

Eind okt maar eens verzetten naar achter het huis, ipv ervoor. (Ik leef, ik leer)

Nu naar buiten en kijken hoe de kas het aan het houden is...

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

OK, hier dan geen windkracht 7, 8 of nog meer (en zeker geen orkaan, dus wat klaag ik nou). Maar toch keiharde wind, vrij lastig om varkens te voeren en emmers en gieters te moeten gebruiken enzo De eucalyptus in de voortuin staat de hele tijd krom, gelukkig is ie buigzaam. Ik had de ruiten al van de platte bak gehaald, en ze opgeborgen. Nu hopen dat de tunnelkas niet kapot waait. Want die is al niet meer zo stevig...

Geplaatst:

Hier neemt de wind wat af. Even 5 min gewandeld naar het Zijpe (een armpje van de Oosterschelde) om te kijken:

Valt dus wel mee.

Alles in de tuin is nog heel. Op één gevallen peertje na (een teken van rijpheid, voor in een ander topic, straks)

Geplaatst:

Nou ik ben toch wel erg gelukkig dat we besloten hadden om niet gisteren maar eergisteren de boot van Newcastle naar IJmuiden te nemen.. En dat alles omdat ik mijn tuintje na 3,5 week Schotland toch wel mistte.

Wat een tuin allemaal niet voor je kan doen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Derde en laatste bonenbouwsel is vandaag ook omgewaaid, en dit keer extreem met wortels en al uit de grond gerukt. Zonnebloemen hangen ook op half 7, daar ga ik geen pitjes meer van oogsten vrees ik, ik hoop dat de vogeltjes er nog iets aan hebben. Pokkewind.

Geplaatst:

Nou, in een week tijd hebben we toch wel flink wat water over ons heen gekregen hier. Ik zou bijna willen roepen: NU HOEFT HET NIET MEER! In de zomer waait elk buitje voorbij, en nu komt er uit elke lichtblauwe spikkel op buienradar een paar mm vocht!

Geplaatst:

Ik ben die regen en wind nou ook wel spugendzat, wat is dat voor gein, na die baggerzomer hadden we een mooie nazomer verdiend. En ik vind het barstenskoud. Ik weiger de verwarming al aan te doen, maar zit wel met dikke sokken en twee truien. We hebben hier de afgelopen dagen echt centimeters aan regen gehad, het water staat overal idioot hoog, in mijn achtertuin loop ik te soppen op het gras, en op de volkstuin heb ik een plas. Okee, plasje. Maar wel een plasje waar een nu verzopen andijvie en een paar worteltjes in stonden. Bij de tuinbuurvrouw staat de helft van de tuin weer blank, en andere mensen hebben slootjes op hun tuin, dus ik mag niet klagen, maar ik vind het niet fijn. Zon en droogte wil ik, dat is veel prettiger om een beetje over te klagen!

Geplaatst:

Millimeters regen... centimeters regen... we rukken enthousiast op naar de decimeters. Een leuk nieuw spelletje dient zich aan: probeer de sloot nog te vinden.

37155734016_390d8c66d1_z.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.