henkg Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 Zaterdag een beginnetje gemaakt, vandaag een heel stuk verder gekomen.Met -nog nét in de tuin, op het randje- een steigertje bouwen, voor mijn roei/visbootje:Het is nog niet helemaal af. Nog twee vlonderplanken a 240 cm erbij, en de landzijde in de grond verankeren.Eindverslag volgt binnenkort ... 2025_teeltlijst (.xlsx)
Flup Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 Ziet er nu al netjes uit Henk! Heb zelf een van de schapenstallen van de buren uitgemest en de mest op mijn moestuin geparkeerd. Het is een grote hoop, die één dezer dagen wordt ingegraven. Kortom, ik blij en de buurman blij.
HuubvG Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 Heel veel houtsnippers uitgereden van de P Gorechtpark naar de tuinen en moestuinen van NME. Met kruiwagens, zitmaaier + aanhanger en busje + aanhanger. in de regen. Tennisarm of niet, dat moest gebeuren, het begon al te broeien. Deze week dus handen vol aan paden maken.
Cheela1982 Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 Wow, ziet er al mooi uit Henk! https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
Ann123 Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 Mooi, Henk. Ziet er een zalig zomers plekje uit.
DannyL Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 Henk.... is sitting at the dock of the bay (kwam ff in me op toen ik het zag)Wel super mooi! Ik heb vandaag een paar afrikaantjes en tomaten bijgezaaid
Niika Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 Gedaan, niet zo veel. Gekocht wel haha. M'n nieuwe aanwinst.
mkleinman Geplaatst: 22 maart 2017 Geplaatst: 22 maart 2017 Kasje geschilderd, nieuwe deurhaken aan alle deuren, rucola en spinazie gezaaid en heel hebberig bij de bouwmarkt nog een aantal fruitboompjes gehaald. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Goldfish Geplaatst: 22 maart 2017 Geplaatst: 22 maart 2017 Een mix van verschillende rassen en soorten Japanse dwerg/sierkwee de grond ingejaagd. En twee Chinese kweeen geplant.
tuinLB Geplaatst: 22 maart 2017 Geplaatst: 22 maart 2017 Compostbakken gemaakt van de pallets die ik afgelopen week opgehaald heb.
RobO Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 stuk geruimd voor nieuwe kas, rode bes weggegeven , beetje spierpijn, boom was ietsje te zwaar...(Eucalyptus Gunii, dat ding groeide 2 m per jaar en wortelde bij ons heul oppervlakking dus had m al verankerd met touw en staal)gewied, gesnipperd, compost opgezetbleekpotten over rabarber gezet
HuubvG Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 Een rij van 30 m. zwarte bessen uitgedund en zo geplaatst de je rondom iedere struik overal bij kan. Ze waren al gesnoeid vorig jaar. Staan nu op 2 m afstand van elkaar.Pruimenbomen verplaatst en geplaatst.Gewied.Compost uitgereden.Laatste houtsnippers op hun plek gebracht.
henkg Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 Voorbereiding van een lang stuk nieuwe schutting / erfafscheiding. Tuin loopt af naar achteren, verval over ruim 30 meter opgemeten (waterpassen):Met een theodoliet uit de 50-er jaren, van mijn vader. Gebruikte ik als presse-papier, verder nooit naar omgekeken, dus eerst "even" ingelezen hoe alle instelknopjes werken. Leuk. Ben ik toch nog -ruim 20 jaar na zijn overlijden- een beetje in zijn vakgebied terechtgekomen.Statief en baak had ik niet, dus daar heb ik wat voor geknutseld.Het verval was trouwens 46,1 cm.Wat die kennis voor nut hep: Zo weet ik vooraf of ik -in dit geval- vanaf 1/3 en 2/3 bij horizontale planken een plank moet verspringen, of een plank aan de onderkant erbij moet zetten. Dus niet alleen meten om alleen het weten. (Speciaal voor RobO de wiskundeleraar: dit is heel misschien een aanleiding om eindelijk mijn HBS-B eindcijfer goniometrie -een 4!- een beetje op te halen.) 2025_teeltlijst (.xlsx)
tjvkooten Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 5 vierkante meter onkruid en mosplaggen weg gehaald veel gras zat er niet tussen, nog even bemesten en dan heb ik eindelijk een tuin. met vriendelijke groet,Thijmen
HuubvG Geplaatst: 23 maart 2017 Geplaatst: 23 maart 2017 Mooi Henkg! Echt iets voor jou! Mijn eigen tuintje bij NME met rust gelaten, niks bijzonders in te doen momenteel. Afwachten wat er allemaal opkomt qua uitzaaiingen/uitplantingen.In de schooltuintjes die deze week afgebakend zijn met houtsnippers: veel muur losgetrokken en naar de kippenrennen (zitten nog opgehokt vanwege de vogelgriep) gebracht. Dankbaar afgenomen vooral door de familie kip.Buxusplanten in de kippenrennen uitgezet.Ook in de (ook opgehokte) eendenren.Vers water gegeven aan de buxussen en in de eendenren in een badje en gelachen hoe gek die eenden op water zijn. Met z'n drieeën in bad en klapwiekend het spelletje doen dat wij ook wel kennen: drie is teveel, twee is te weinig.Vol be(ver)wondering gekeken hoe mooi de pauwveren (tja, óók al opgehokt) zijn wanneer de heren gaan pronken, net als de kalkoenen (dito), prachtig gewoon. Zelfs in de hokken is het een fantastisch schouwspel.Baas kinderboerderij en vrijwilligster bevrijd uit konijnenknuffelhok (opgefokt haha Húúúb, hèèèlp!!!). Bezoekeresje van 5 a 6 jaar had het hok aan de buitenkant dicht gedaan en gezegd dat ze over een kwartiertje wel terugkwam... Pas geplante fruitbomem in moestuin ook maar een plens water gegeven zolang het 1000ltr vat regenwater bij het schuurtje nog bijna vol zat.Genoten op en top van een heerlijke voorjaarsdag.
mkleinman Geplaatst: 24 maart 2017 Geplaatst: 24 maart 2017 Vanmiddag een tweede poging gedaan om van onze duo-peer een kwartetpeer te maken. Drie keer Zoete Brederode ge-ent op diverse plekken en drie keer Williams. Verder op de tuin de laatste spruitjes verspeend, nieuwe bloemkool gezaaid, de vakjes die niet op waren gekomen opnieuw voorzien van zaden ( witlof, rode biet ). En nog wat kleine klusjes zoals onkruid wieden. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Thijs206 Geplaatst: 24 maart 2017 Auteur Geplaatst: 24 maart 2017 Paar dozijn kruiwagens compost op de tuin gebracht. De landelijke compostdag begon vroeg hier in Zwijndrecht.
mkleinman Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Wow, dat zijn aardig wat kruiwagens! Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Bit Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 een rij rode bessen struiken ontdaan van zware aantastingen bloedblaarluis ( rode blaren op de jonge bladeren ) Bladeren plukken dus.
Johmir Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Een rij zomerwortelen gezaaid, rode ui zaailingen uitgeplant, siergras gezaaid en een rek neergezet waar ik mijn peulen tegen wil laten klimmen. Ook nog een zware tak van een krulwilg afgezaagd. Deze stak teveel uit boven de moestuin.
Niika Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Bloembakken gevuld. Dat hield snel op, toen de grond op was. Daarna heerlijk in de zon gezeten tot ik moest werken
pippi Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Het eerste vak texla's gepoot. Beetje vroeg voor late aardappels, maar ze zijn zo uitgelopen dat het gewoon moet. Nog een rijtje doperwten uitgeplant, en de grond in de kas heel veel water gegeven. Ik begon met een volle regenton, en die is nu voor drie kwart leeg. Uien bij de rabarber gepoot, schijnt een goeie combi te zijn, en bloemen (phacelia, korenbloem, dille) gezaaid in het vak waar de peulen aan weerszijden komen als experiment. Geproefd of de bieslook in mijn volkstuin inderdaad bieslook was, Het was knoflookbieslook. Sterk spul!
Aanbevolen berichten