Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2017)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onkruid gewied (veel).

Laatste stukje van het oude aardbeienbed opgeruimd.

Aardappels gepoot.

Pastinaak en snijbiet gezaaid.

Zonnebloemen gezaaid.

Druk bezig geweest de borders te fatsoeneren.

En eigenlijk nog veel meer. Was een druk dagje vandaag.

Geplaatst:

Gisteren de paprika naar de kas gebracht en verspeend en daarna ook uitgedeeld ( we hebben veel te veel ). Alles water gegeven, nog wat onkruid gewied, de kas opgeruimd, tomaten de grond in in de kas. Een deel van het terras opgeruimd. Drie bramen geplant en een roze bes.

2017-04-08-1925231491725085.14

Ook nog het dak gerepareerd, nog wat foto's genomen en dat was weer een middag goed besteed.

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst:

Gisteren de eerste asperges gestoken. Vorige jaar 2-jarige klauwen geplant. In 2016 was de opbrengst nihil. Nu, na een paar mooie dagen, al een handvol mooie asperges geoogst. Hopelijk volgen er nog vele dit seizoen.

Verder onkruid gewied en spinazie gezaaid op het stokbonenbed. In mei, als de bonen opkomen, kan de spinazie geoogst worden. Mooie parallel teelt.

Geplaatst:

Heel veel MTFD plantjes geplant en nog niet klaar. Maar als afsluiting van dit prachtige tuin weekend ook nog lekker de BBQ aan met een veldvarken spare rib. Heerlijk!

En toen dacht ik alles gehad te hebben, kwam er op een meter afstand bij de struikjes een goudhaan zitten. Nog nooit eerder gezien. Prachtig vogeltje! Top weekend

2017-04-09-2026821491761889.06

Geplaatst:

Nou mooi beestje zeg!

Ik ben vooral bezig geweest om plantjes uit bekertjes in potjes te zetten en een lijst te maken van alle tomaten en pepers/paprikas die ik nu heb...

En een plek voor ze op het balkon gemaakt waar ze overdag heen kunnen. Verder nog niks geplant maar wel planten naar hun plekken gebracht. Genoten van de mooie bloemen geschokt door de eerste vorst schade op kiwi bessen en walnoot.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aardbeienveld onkriidvrij gemaakt (echt zo'n hekel aan paardebloemen), het net erover halfslachtig hersteld, bemeste tuinaarde gegeven en 10 nieuwe aardbeienstekjes geplant. Ruimschoots bewaterd met slootwater.

Met het laatste beetje energie nog een blauwe vijg verplaatst en begoten (mijn mans houtopslag begint de plek van de vijgen over te nemen).

Was heerlijk zen na een week vol bacillen, zieke kinderen en een tussen neus en lippen door een ziekenhuisopname van de jongste spruit.

Geplaatst:

Gisteren de paprika's en pepers overdag buiten gezet en bijgemest, dahlia's en canna's gepoot, schorseneren gezaaid, een aardbeiveldje gewied en eentje verder opgeruimd. Verder nog wat inkopen gedaan in een tuincentrum in de buurt en 's avonds sla verspeend en spruiten gezaaid.

Geplaatst:
IMG332942661491914049.JPGIMG333135461491913986.JPGOp jacht geweest naar de bladrandkever die mijn erwten aanvreet. Volgens mij is die missie aardig geslaagd! Verder de Dille in de tuin gezet en tomaten verpot.
Geplaatst:

Wauw! Die kever loopt hier ook geloof ik, allemaal hapjes uit mijn sugar snaps. Ziet er best grappig uit. Is het erg schadelijk? Ik wilde er eigenlijk niks aan doen...

Zelf weer een boel muurkruid en graspollen getrokken. En de daslook van Erny geplant!

Geplaatst:

Hoi

Ik heb vandaag mijn foliekas opgeruimd en klaargemaakt voor deze nieuwe moestuin seizoen. Helaas heeft mijn folie het wel zo goed als begeven.

Maar na 3 jaar vind ik dat niet slecht. Het was een Lidl foliekas. Volgend jaar maar weer een nieuwe bij de Lidl kopen.

Geplaatst:

Vanmiddag met een collegaatje in de hertenweide heel veel Jakobskruiskruid uitgespit met de spitvork. Nog voor ze gaan bloeien, proberen we zoveel mogelijk van dit giftige kruid weg te nemen. Ook heel boeiende gesprekken gehad, die het werk verlichtten.

Vanmorgen eerst in de moestuin geschoffeld, hele grote oppervlakten en heel veel vogelmuur. Ik kan dat spul niet meer zien inmiddels, het komt me de strot uit. Geen wonder dat dat tot vergeten groente is geworden. Bah! Alleen de kippen lusten het nog. Zij blij.

Geplaatst:

Broccoli, witte kool, spitskool en sla geplant. Aspergeklauwen geplant. Onkruid gewied. Drukke dag

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Groetjes,

Gilbert

Geplaatst:

Vorige week een fruitkooi en een... Tja, hoe noem je dat? Een tomatengalg zou ik het noemen.

De deur moet nog ingekort en opgehangen worden.

IMG2017040918271299285641491937410.jpg

IMG2017040918265187457561491937495.jpg

Geplaatst:

Vandaag,onkruid gewied,ijsbergsla en botersla in de volle grond gezet. En ja een komkommerplant,en bonen gelegd.het is hier al weken warm weer,morgen wat bewolking, maar daarna weer zomerweer. Vorst zit er niet meer in.en ook nog aardappels aangeaard.

Geplaatst:

Aardbeienbed vrij gemaakt van woekerend onkruid. Ook nog wat spinazie bij-gezaaid en wat radijs in de koude bak. En nog twee lekkere Alfa edelpils gedronken....mooie avond zo.

Geplaatst:

Kolenkooitje opgetuigd en koolrabi's + broccoli uitgeplant

sierkwee-zaailingen van de MTFD per stuk opgepot

gewied, bewaterd, composthoop omgezet (gaat écht sneller met het composteren als ik dat gewoon elke keer "even" doe), halve gieter kweekgier over de composthoop gegoten voor vocht en stikstof (tja je moet toch wat met die kweekwortels), rabarber geoogst (eerste portie dit jaar). Nog wat uitgezaaide goudsbloem-zaailingen verplaatst.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

ook compost uitgedeeld en hoop 3 omgezet in lege bak

bonenstokken klaargezet, aardbei geschoond en compost gegeven

gewied, vijg geknipt, oude braamtakken geknipt

gewacht tot de bouwbakfirmameneer voor ons complex kwam, had een nieuwe auto zei ie, 0,5 meter hoger dan de oude, wilde niet langs de takken van de buren schuren....heb iets langer gewacht tot ie toch kwam

Geplaatst:

@Ann123 Ziet er een leuke tuin uit!

Gisteren de zaaisels gaan wateren, alles stond kurkdroog.

Nog wat radijzen en spinazie gezaaid.

Geplaatst:

Inderdaad water gegeven..voornamelijk aan bloeiende planten. Kas opgeruimd en ruimte gemaakt om de eerste tomaten te planten. Uitgezaaide sla uit het pad geschept en in een bed gezet. Mijn tweede vrouwtjes eend weggegeven aan de buurman wiens vrouwtjes eenden zijn op gevreten door de havik en van de laatste twee is er een dood( ja hoe zeg ik dat netjes) gewipt omdat hij vergeten was de dames weg te halen bij de 6 mannetjes..normaal heeft hij iets van 40 kuikens. Hij wilde mijn eend maar al te graag en ik was blij wat terug te kunnen doen..Mijn eerste eenden heb ik van hem.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vandaag wat onkruid verwijderd en nog wat gekregen aardappels gepoot nu staan er 4 soorten was eigenlijk niet de bedoeling maar ik vind het zo leuk om nieuwe soorten van van alles te proberen. Ook nog een heleboel zaailingen van prikneus verplaatst naar het algemene bloemen gedeelte van de vereniging. Asperges gestoken, rabarber geplukt en 2 bloemkolen geoogst.

Geplaatst:

Onkruid in de kas opgeruimd, aardbeien in bakken op een home made pallet-stelling gezet en wat bonen in de grond gestopt.

En een paar radijsjes geoogst uit de kas en lekker met een broodje kaas opgegeten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...