RobO Geplaatst: 27 mei 2017 Geplaatst: 27 mei 2017 ja, is top! melkstoeltje ook trouwens kasje gewit, scheelde 10! graden binnennieuwe kleine plantjes maar niet uitgeplant, mogen nog even in de schaduwalles water gegeven, ook de composthopenbeetje gewied, kon niet meer, zweet in de ogen...
aalterse-willy Geplaatst: 27 mei 2017 Geplaatst: 27 mei 2017 Zou zo'n kampeerstoeltje niet helpen? Dan moet ik nog steeds diep bukken om te kunnen wieden hee. En dat is juist wat ik niet kan door de medicatie. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Wortel Geplaatst: 27 mei 2017 Geplaatst: 27 mei 2017 Even rondgekeken, aarbeien geplukt. Bedacht dat het tot de avond voor de watergift wel zonder mijn aandacht kan.Wel hebben we gisteren en vandaag her en der tussendoor de grondwaterput weer werkend gemaakt. Helemaal bij mee! Eerste stonk nog wel, 2x prut voor de korf weggehaald maar nu mooi helder water. Put is zeker 10 jaar niet in gebruik geweest, dus viel mij nog mee.
HuubvG Geplaatst: 27 mei 2017 Geplaatst: 27 mei 2017 Ik kopieer Rob0 regelmatig moet ik bekennen. Kan het ook niet helpen. Vandaag huistuinkas gewit dus, maar wel nadat de planten slap begonnen te hangen. Ze strekken zich alweer uit, dus goed afgelopen.Scheelt idd van niet uit te houden (geldt ook voor de planten) naar wél uit te houden. Planten in de kas water gegeven en en paar emmers over het verzonken tegelpaadje tussen de bedden leeggegooid in de hoop op wat extra afkoeling en verfrissing in de kas. Vanochtend om 07u00 planten in de NME tuinen + schooltuinen water gegeven.Net als gisteravond 20u30 - 21u30.
Glenn1ap Geplaatst: 27 mei 2017 Geplaatst: 27 mei 2017 Courgetjes ingeplant, gras gemaaidSchudden aan bloemetjes
Tutti-frutti Geplaatst: 28 mei 2017 Geplaatst: 28 mei 2017 Luizen, luizen en nog eens luizen bestrijden.Pruimen bladeren vol , totaal vol aan de onderkant van het blad met luizen.Iedere dag tientallen bladeren vol met luizen plukken, plat drukken en weg gooien in de otto
Bit Geplaatst: 28 mei 2017 Geplaatst: 28 mei 2017 Nu op de tuin. 42gr in het kasje. Kling kleng pokAllemaal perzikken in wording die uit de boom vallen bij het snoeien van mn perzik in de koude kasLastige is dat de tomaten er onder staan....... en spinnenwebben in mn natte haar van het zweet...
Mellie Geplaatst: 28 mei 2017 Geplaatst: 28 mei 2017 Met enige angst en beven mijn tuin ingerend na 4 dagen absentie. De erwtjes zijn helaas verdroogd, de sukkels, maar verder zag alles er prima uit. Water, heul veul water gegeven. Wild met Mn armen gemaaid naar de zoemende en vooral prikkende muggen, wat binnensmonds gevloekt, een paar bossen latherus geplukt en een mooie roos die ik mezelf ook wel erg gunde maar meegenomen, heel snel de vaat gedaan, de was opgevouwen, wacht... dat was niet meer in de tuin. Ze ruiken HEERLIJK
Nadi Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 Met heel veel pauzes: tomaten planten van huis naar tuin verhuisd , de bedden geschoffeld, water gegeven, aardappels aangeaard, de kas deels schoongemaakt (beetje te warm maargoed). Een stuk grond geprobeerd recht te krijgen (niet gelukt ) en vervolgens een pad gelegd, klimpilaren ingegraven en suzanne met de mooie ogen gepland. Peultjes, erwtjes, sla geoogst. En toen waren we moe
tuinLB Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 De nieuwe kas voor het grootste deel opgebouwd. Morgen de laatste schroefjes en het glas en dan kunnen de tomaten en paprika's eindelijk weg uit de bijkeuken.
Mellie Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Gisteren nog de extra soya bonen die ik binnen had voorgezaaid, buiten gezet. Ook de mais die ik tijdens de 020-moesdag heb gekregen van Spitskool op plaats van bestemming gezet. Mijn dochter van 3 vond het reuze interessant. 'Ga je weer zaaien mama?' Lief! Goudsbloem en gemengde korenbloemen nog gezaaid. Beetje laat maar gaan het nog wel doen. Vorig jaar was ik zelfs later... Wederom veel water gegeven in de hoop dat de verpieterde erwtjes het gaan doen. s Avonds met een lading deet op nog op slakkentocht gegaan. Ik zal ze krijgen die slippery little suckers
RobO Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 take that sluggers! hier water gegeven met de dompelpomp, 3 uur lang, aardbei kleurt en knofloken zwellen dus bewateren maaroveral netten gespannen, hoorde al zachtjes grinnikende vogeltjes bij de aardbeien en de bessenvan alles uitgeplant, bonen vooralpioen geplukt, wat gaan die hard nu!handje mest bij de kolen, smeerwortel bij de aardappelsulluco's geplant, veuls te laatsamen met echtgenote schuur afgeschilderd (echtgenote 95%, RobO 5% )vergeten pastinaak bewonderd: is 1,8 m hoog en schermbloeit
Nadi Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 vergeten pastinaak bewonderd: is 1,8 m hoog en schermbloeit Heb je een foto? ben nou nieuwschierig
balkontuinder Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Courgette en nog drie paprika's uitgeplant. Wat draad voor de pompoen gespannen. Courgette, paprika's, pompoenen en komkommer water gegeven. Gat ontdekt bij de pompoen, dus weer opgevuld met zand. Peultjes geplukt. Spinazie en bieten geoogst. Wat onkruid losgetrokken. En de eerste opkomende boontjes gespot!
tuinLB Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Kas afgemaakt (kosten iets meer tijd dan gepland). Water gegeven. En natuurlijk de kas gelijk vol geplant.
Carina1966 Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Stuk grond onkruidvrij gemaakt. Toen de bonenstaken erin, en de plantjes erbij gezet: borlotti en blauhilde. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Pietekootje Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 Mijn Tomaten bij pepe Mijn tomaten gediefd Aardbeien geplukt (gepikt van pepe)
mkleinman Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 Eerste aardbeien vandaag geplukt, veel onkruid gewied, de tomaten gedieft, plantjes water gegeven de koppen uit de tuinbonen geknipt en gegeten op de tuin. En toen was het jammer genoeg al weer tijd om naar huis te gaan. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Jeanne heijmans Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 Peultjes geplukt, onkruid gewied, prei in een gat gezet.aardbeien verpoot die op een eerdere plaats het niet goed deed.
Mellie Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 Ik ben als een bezetene in de weer geweest nadat de jongste telg ook eindelijk sliep. Gewied, geharkt, geplant, gepoot, gezaaid, 125 liter tuinaarde versleept en in een stuk moestuin gedaan om uiteindelijk de dompelpomp aan te zetten en op de tomaten na, alles flink te bewateren. Topsport is er niks bij! En ik begrijp niet waarom deet niet werkt, maar ik heb er alleen al op mijn hoofd en gezicht minstens 10 muggenbulten bij... .
Spitskool Geplaatst: 1 juni 2017 Geplaatst: 1 juni 2017 Met het gietertje wel dertig keer van de sloot naar de tuin gelopen omdat ik te lui was de slang uit te rollen... Een gekregen amaryllis verpot, de te grote 'zaailing' van de sponscourgette in de tuin geplant, aardbeien wat meststoffen gegeven. Daarna de pronkbonen en wat andere bonen opgebonden, de zoete babymeloen maar opgebonden (in de lavas die praktisch een boom is en per ongeluk bij de babymeloen is opgekomen) en nog veel meer opgebonden, verder geleid (o.a. de wild ronddraaiende knolcapucien geprobeerd te ordenen), want het schiet allemaal de grond uit en de lucht in. Als laatste onkruid weggehaald hier en daar en nu maar eens voldaan de aarde onder mijn nagels wegpeuteren. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
RobO Geplaatst: 2 juni 2017 Geplaatst: 2 juni 2017 bonen uitgeplant, ook de kado-kievitsbonen van onze leuke mtfd bij Mellie (waren die nou stam of stok?)roodlof uitgeplant, blauwschokkers aangebonden, 1 mooi venkeltje uit een hol getrokken, zal wel een vega-woelmuis zijn ben ik bangwater gegeven in de nieuwe kas en heermoes uitgetrokken
Mellie Geplaatst: 2 juni 2017 Geplaatst: 2 juni 2017 bonen uitgeplant, ook de kado-kievitsbonen van onze leuke mtfd bij Mellie (waren die nou stam of stok?) Van Stan toch? Volgens mij stam. Je bent er vroeg bij RobO! En ja, hier helaas ook. (Kinderen, je krijgt er zo veel voor terug!)
Mellie Geplaatst: 2 juni 2017 Geplaatst: 2 juni 2017 Helaas veel te vroeg opgestaan, maar geïnspireerd door RobO uiteindelijk maar de tuin in gegaan. Slakken opgejaagd en daadwerkelijk gevangen. Ze zitten steeds minder vaak op hun favo plekken. Moet dit jaar anders zoeken. Vorig jaar was de tijm, oregano en citroenmelisse met kop en schouders favoriet. Soms zaten er per struik wel 50 slakken in. Als ik er nu 3/4 er onder vind, heb ik mazzel. Een paar verdwaalde erwtjes op plek van bestemming gezet. Mijn vogelverschrikker geprikt in het achterste moestuinbed. Wat onkruid eruit getrokken en alle plastic potjes opgeruimd. Jeetje wat kan een mens veel van die dingen verzamelen... Ga straks nog de rabarber oogsten. Daarvoor had ik geen tijd meer. Morgen rabarbercompote! Al zag ik hier ook een heel smakelijk recept voor taart voorbij komen. We shall see
Aanbevolen berichten