Claudia69 Geplaatst: 15 april 2017 Geplaatst: 15 april 2017 Koolrabi geplant en mijn peultjes beter beschermd tegen de duiven. Hopen dat het helpt of ik mag er alsnog nieuwe zaaien.
RobO Geplaatst: 15 april 2017 Geplaatst: 15 april 2017 zwaar: kruiwagenhok gesloopt van de cub...pfffen maar wat radichio gezaaid
Johmir Geplaatst: 15 april 2017 Geplaatst: 15 april 2017 Naast wat zaaien en poten, heb ik wat opgebouwd aan mijn compostbak. Ook de compost doorgewoeld en het siertuingedeelte gewied.
Frans D Geplaatst: 15 april 2017 Geplaatst: 15 april 2017 Stuk of 50 frigo aardbeiplanten uitgeplant.Deels ter vervanging van en deels om links en rechts wat in de borders te zetten.Een beetje in de hoop dat de vogels op die voor hun makkelijke plekken hoofdzakelijk van aardbeien snoepen en geen poging wagen om ze uit m'n bakken te jatten.
Jeanne heijmans Geplaatst: 15 april 2017 Geplaatst: 15 april 2017 Koolrabi geplant en mijn peultjes beter beschermd tegen de duiven. Hopen dat het helpt of ik mag er alsnog nieuwe zaaien. Die zie ik in Frankrijk gelukkig voor de moestuin nog niet.
Raquette Geplaatst: 16 april 2017 Geplaatst: 16 april 2017 Ik heb net mijn Guirlande Rose (nieuwe klimroos) geplant!! En iets gedaan wat een beetje luguber is OF mooi...ben ik nog niet helemaal uit. Net toen ik de roos wilde gaan planten - het gat was al gegraven - ontdekte ik achter een bloempot een dood vogeltje, waarschijnlijk door de poes daar voor ons achtergelaten. Nou ben ik niet zo heel erg goed met dode dingen dus in eerste instantie ging ik (misselijk en wel) jengelen bij mijn vriend. Maar toen bedacht ik me dat ik het vogeltje misschien nog een waardig afscheid cq nieuwe lotsbestemming kon geven... Dusss ik heb het gat wat dieper gemaakt, vogel erin, wat grond erop, roos erin en gat vullen. Ingebouwde mest! Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
SuusP Geplaatst: 16 april 2017 Geplaatst: 16 april 2017 Ach, bij mijn ouders thuis ligt de kat begraven (diep!) onder de appelboom. Dus eten we indirect de kat op Appels smaken er niet minder om, in ieder geval. Gevalletje The Circle Of Life, zullen we maar zeggen. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
RobO Geplaatst: 16 april 2017 Geplaatst: 16 april 2017 ja, goed dat je t zegtzo adem ik nu een paar moleculen van de laatste ademtocht van Napoleon in...
Gwen Geplaatst: 16 april 2017 Geplaatst: 16 april 2017 Ha, Veel geklust aan het eendenverblijf. En geconstateerd dat ik weer flink wat viooltjes kan oogsten en ook andere bloemen en kruiden weer geoogst kunnen worden voor het restaurant. Morgen maar een begin mee maken. Verder uitgedokterd hoever ik de conniferenboom in wil perken. Het ding hangt voor 2/3 over de breedte van mijn tuin en haalt nu wel teveel zon weg bij de aardbeien en kas. Maar daar wacht ik mee tot na de laatste nachtvorst. Nu beschermt het de aardbeien tegen regen en dus bevriezing. Gwen
Anilas Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 Vandaag heb ik m'n salie in de tuin gezet, kropsla geplant en van de buren wat uitjes gekregen, die ik ook gelijk in de grond heb gezet!
RobO Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 veul, want mooi weer, gewied, geschoffeld, geruimd, 1 kuub compost uitgereden, aardbeien verwendkasje tomaatklaar gemaakt (winterklaar, zomerklaar, tomaatklaar )gereedschap opgeruimd, pffff
HuubvG Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 Bijna niks, niks mooi weer hier. Wieden en schoffelen heb ik afgelopen week veel gedaan. De tuin is schoon.Gekeken (geïnventariseerd) wat ik allemaal nog (had) moet(en) doen. Toch wat klaargezet en een besluit gemaakt van wat ik morgen zal gaan doen. Gevalletje mooi-weer-tuinier / luie 2e paasdag.
balkontuinder Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 Nieuw hek gebouwd, onkruid gewied in het aardbeienbed (eerste bloemen!), look-zonder-look uitgeplant en afval afgevoerd.
Wortel Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 Tussen de hagelbuien door prachtig weer en het pad naast de vijver afgemaakt.
Goldfish Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 De kinderen (7 en 5) uitgelaten en even met ze zitten vissen vanaf mijn volkstuin.
Spitskool Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Onder meer wat wasabi rucola en mais voorgezaaid, me afgevraagd wat er in dat ene zaaibakje omhoog komt (er is altijd een bakje zonder naam) wat verschillende bonen in de tuin uitgeplant, stekjes van de rattenstaartradijs weggegeven en licht gepaniekeerd over mogelijke nachtvorst. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
CherryCharlie Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Vandaag wat foto's gemaakt van de groei van mijn plantjes en gekeken of allen nog goed ging na het weekend, volgens papa was er nachtvorst geweest. Nou denk ik dat het allemaal wel meevalt, al mijn emmers staan tegen een warmtelekkende muur Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Flup Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 In de sneeuw (het sneeuwt hier!) dropplant, tijm, bieslook en rucola gezaaid in mijn perk. Dat is tot nu toe alleen nog met bloemen en onkruid gevuld, maar dat moet in de toekomst een eetbaar deel worden met kruiden en vaste planten.
CherryCharlie Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 In de sneeuw (het sneeuwt hier!) dropplant, tijm, bieslook en rucola gezaaid in mijn perk. Dat is tot nu toe alleen nog met bloemen en onkruid gevuld, maar dat moet in de toekomst een eetbaar deel worden met kruiden en vaste planten.Sneeuw? Waar? Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Tutti-frutti Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Vandaag een aantal potten naar binnen gebracht in verband met de te verwachten nacht vorst komende nachten. Binnen is het veiliger.
Jorieke123 Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 CherryCharlie, kijk hier eens: topic22096.html Hier sneeuwde/hagelde het ook even. Maar ook de zon scheen veel, dus we hebben het Lill-gordijn-tunneltje wat verlengd met nog 1 gordijn. En gewoon weer lekker wat gewied en losgevorkt Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gwen Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Ha, Hier is het ook spannend voor wat betreft nachtvorst. Volgens de voorspelling gaat het of net wel of net niet vriezen. Er staat niets op de grond en in het stukje (open) kas wat ik nog over heb voelt het aanzienlijk warmer dan wanneer ik buiten sta, naast het stukje kas. Ik ga wat vliesdoek erover doen morgen want dan wordt het mogelijk -3. Deze nacht hoeft het denk ik nog niet. Het laagje water in de waterbakken buiten die direct op de grond staan is ook niet bevroren, dus nu zeker geen vorst. Zometeen (het is nu kwart over 2 in de nacht) ga ik weer even kijken en zonodig wel alles toedekken met vliesdoek. Ik doe het liever niet want het kan ook de plantjes beschadigen als het gaat waaien. Verder heb ik genoten van hoe goed alles op gang komt en groeit. En van het voorlopige resultaat van het klussen. Ik kan voor het maken van het eendenverblijf naast de vlog (op mijn Facebook) nog een apart topic met foto's maken zodat anderen er ook mee aan de gang kunnen (in hun stads- en/of volkstuin). Gwen
Claudia69 Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Vorstschade opgenomen. De temperaturen zijn hier dus wel degelijk onder het vriespunt gegaan (Merelbeke, Oost-Vlaanderen). De platen van de koude bak waren vastgevrozen aan de randen, de waterdruppels die eraan hingen ijsbolletjes geworden. Maar de plantjes erin bleken ongedeerd. Wat buiten onder vliesdoek stond, zag er ook oké uit. Een paar vergeten Romeinse slaatjes en een overschotje spitskool dat niet bij de rest werd uitgeplant, stonden er bevroren bij. Vanavond even kijken of die nog bekomen zijn. De kooltjes zullen het wel doen, van de sla weet ik niet hoe resistent die is...
Flup Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Het begin van de sneeuwval. Nu ligt er niks meer, maar het is nog wel fris!
Aanbevolen berichten