Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Bij de bloemist van de Deen;

Grote artisjokplanten met minimaal 1 grote artisjok voor €8

Ik vond ze vrij prijzig, maar in verhouding wat ze normaal verkopen, was het zeker niet duur. Normaal zie je stekjes en dit waren al mooie planten.

• 1 maand later ...
Geplaatst:
Hier krijgen ze vanaf donderdag blauwe bessen planten voor een paar euro bij de lidl. Als ik het goed zie op de foto zijn het verschillende rassen...

Fijne tip Sharon. Ik ga morgenochtend voor de deur liggen! (Of zou 'vanaf donderdag' ergens 'in de loop van donderdag' zijn? Want dan ga ik er in morgenochtend goed de smoor in hebben, als ik daar fris en fruitig de morgenstond sta te plukken, en ze pas in de middag beschikbaar zijn )

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

top, ga ik ook proberen te scoren. Kan ik mooi een border van maken om wat meer beschutting te creeeren.

Hoe ver moet je ze van elkaar planten?

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

1 tot 1.5meter in de rij. Maar zijn vrij langzame groeiers die bovendien zich slecht laten verplanten (lukt wel maar hervatten groei is dan vaak lang wachten) Toch gebruiken telers nog weleens deze truuk bij het formaat dat jij gaat aanschaffen: ze zetten de planten op ongeveer 75cm en verwijderen dan na 3-5 jaar om-en-om een plant (de zogenaamde wijker,, die ze dan elders herplanten). Let op: liefhebbers van zure grond, of beter nog: kunnen erg slecht tegen kalk!

Ik denk dat honingbes een aardig alternatief kan zijn wanneer je echt meer beschutting wilt hebben: zijn al snel 1.75m a 2m hoog na 5 jaar.

Geplaatst:

fdfbb432e93bea7a493be1a2801e43f3.jpg

Gescoord! 3 stuks naamloos (er was geen keuze in soorten helaas). Dat maakt met de 6 struikjes blue crop, 3 struikjes Brigitta en de pink lemonade die we al hadden, 13 struiken totaal. Lekkâh!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Ik heb er vandaag twee gehaald. Idd helaas geen verschillende rassen (zoals leek op de foto in de folder) maar wel planten die er prima uit zien.☺️ (Iemand enig idee hoe te achterhalen welk ras dit is?)

Geplaatst:

Dat zijn wel heel erg veel off topic berichten achter elkaar

Graag dit soort berichten in het topic dat daarvoor bedoeld is: je-nieuwe-aankopen-t3310-1430.html

en/of kijk even of er al een draadje is voor de blauwe bes voor ras/teeltinfo.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Aldi snoeischaar, een Felco-2 namaak voor 6,99, vanaf za 23-09:

https://www.aldi.nl/aldi_snoeischaar_48_5_26358_44927.html

Na een seizoen gebruik: ding bevalt mij prima, maar messen zijn niet RVS. Lijkt mooi en makkelijk dat RVS, maar RVS is zeker niet het ideale messenstaal.

Minder geschikt voor kleine handen, dus misschien eerst even proberen/passen.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...