Geplaatst: 12 november 201510 j Wordt je daar een beetje dol van Rob? ja, want het spul wilde maar niet opstijven; heb het nu voor de derde keer opgekookt gedurende 10 minuten met een extra zakje marmellohet is eindelijk een beetje steviger, maar minder stevig dan onze jams; moet het met een lepel gebruiken ipv met een mes
Geplaatst: 12 november 201510 j Ok ja dat is vervelend had ik ook een beetje met de mispel. Volgende keer gebruik ik half gelei half gewone suiker misschien. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 november 201510 j Auteur Het ruikt hier naar redelijk-zwart-gerookte-varkensvoorpoot: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 20 november 201510 j Naar vers geplukte en gedroogde peterselie Voor in mijn goudse kaasjes en voor de winter voorraad ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Geplaatst: 20 november 201510 j Auteur @RobO: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 november 201510 j Naar bouillon van veldvarkens, voor de preisoep. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 17 december 201510 j Naar haas. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 22 december 201510 j naar Marokkaanse kruiden die een vriendin heeft meegenomen van vakantie. wow die geuren en kleuren. dat is echt niets vergeleken met onze 'Hollandse' kruiden.
Geplaatst: 23 december 201510 j Naar de eerste lading kerststollen, nog 3 x bakken te gaan Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 9 februari 20197 j Even omhoog dit mooie topic. Mijn huis ruikt naar de brandnetelkruiden die ik net verhit heb. Mmm ik krijg daardoor zin in de bouillon van mijn moeder die altijd op zaterdag op het petroleumpitje stond te trekken voor de zondagse groentesoep. Komt vast door de selderij die er ook in zit, ik wil dit jaar wel graag weten wat er precies in die mix zit zodat ik het na kan maken. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 februari 20197 j Lekker, de geur van soep met dit weer.En een topic wat ik nog niet ken. Hier ruikt het huis nu naar een hartig glutenvrij brood, het broodmix meegenomen uit Duitsland en zelf er een hartig brood van gemaakt ( je met toch wat met dat glutenvrije spul, krijg dat maar eens lekker....) De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 9 februari 20197 j Hartig brood, soep. Mmmm. Ik wil die combinatie wel! Hier ruikt het nl hartgrondig naar olieverf. Ik heb, na vanochtend kiertjes en gaatjes gekit te hebben, zojuist een schrootjesplafond staan inwaxen. Met een soort van hurrie die ontzettend zwaar naar olieverf meurt. Alsof t in je longen plakt. Maar verder heerlijk verwerkt hoor en die houten schrootjes ineens über hip maakt met een soortement van lichtgrijs beits-achtig idee. Maar dan zachter. Nou ja. Cool iig. Maar wel stinken dus!Geen zin aan koken. Ga een broodje ei maken en een witlofsalade ernaast. Morgen mijn huis eens naar soep laten ruiken denk ik. Ineens ook trek in! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 24 februari 20197 j Harde werkers met brood en beits ha!Hier ruikt het naar niks. AlthansIk heb me laten vertellen dat het naar citrus ruikt. Zwaar verstopte neus sinds een paar uur en ik ruik he-le-maal niets meer!
Geplaatst: 30 mei 20196 j Het ruikt hier nu naar koffie en tiramisu. (Tiramisu wordt vaak aan herstellende zieken gegeven, om ze aan te laten sterken en er weer bovenop te brengen. WikipediaVoorkomen is beter dan genezen ) De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 8 juli 20196 j De geur van de nacht is aan het binnenkomen.Vochtige grond of grasgeur. Alles staat wijd open. Heerlijk. Hoezo nu naar bed gaan? https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 9 augustus 20196 j Dat is nou net een luchtje wat ik niet zo mis...... Hier ruikt het naar broodjes met lavaszaad. Naar een idee hier opgedaan.Ik dacht bij het eten van het eerste gloeiend hete broodje "dat ruikt sterk", maar ik was vergeten dat ik net daarvoor tijdens het bakken de zaadjes afgehaald had..... De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 22 november 20196 j Stoofvlees (varkenswangetjes) met donkere Leffesaus.Verse appelmoes en veenbesjes.Vers gesneden frietjes
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.