Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

*wordt vervolgd*

Aanbod

Zaailingen

-- dropplant Agastache After Eight en Golden Jubilee

-- Nemophila maculata

-- Aubergine: Halflange Violette

-- Paprika's:

Corno di torro

Lombardo

Sweet Cherry

-- Pepers:

Aji Blanco Cristal

Centennial Rainbow

Joe´s Long Cayenne

Ñora

Rocoto Aji Largo

-- Tomaten: tzt vast wel wat over, moet nog zaaien

Zaden (Van der Wal) o.a.:

Biet Albina vereduna

Bloemkool Romanesco

IJskruid (Ficoide glaciale)

Rode spitskool (Kalibos)

Bleekselderij Red giant

Rode boerenkool

Vele soorten tomatenzaden van eigen oogst, vraag maar.

...

Overig:

Perliet

P7 en P9 (gebruikt, zelf schoonmaken)

Ik ben op zoek naar

Zwarte framboos Rubus occidentalis

Paarse framboos Rubus x neglectus Glen Coe

Vaste groenten

Oesterblad

Landwier

Heemst

Paarse vlier: sambucus nigra Eva/Black Lace

Gewichten om kaas te persen

Citroengras

..

-----------------------------------------------------------------------

Afspraken

Wie / ik geef / krijg

appelvrouw/jalapeño?, overige capsicums, zaailing verbascum album zaad pastinaak Tender&True / koningskaars, lievevrouwebedstro, heemst (of van Jorieke?), onstervelijkheidskruid

Angela/2x Joe's Long Cayenne, zaad Biet Albina Vereduna /knoflookbieslook, bak met deksel

SuusP/Corno di torro, Lombardo, zaailingen nemophila maculata, zaailing leeuwenbekje, zaad kalibos/ roomse kervel, tayberry

Ciska/ aji blanco, de rocoto en de long cayenne, stek astrantia roze en wit, p7 en p9, zaad romanesco/ paarse framboos, zaailingen goudsbloem, citroenbasilicum, citroengras, 2x stek roos, 20 jampotjes, stek Franse Dragon

weknow/ zaailingen Agastache, palmpotten / zwarte framboos, roodbladige vlier (volgende keer?)

Geedee/ pepers/paprika / wijnruit, mierikswortel

Kim/Aji blanco of centennial rainbow/ stek bonte eeuwige moes

Goldfish/perliet, zaad witte cosmea/ vossebes

Raquette/ zaad palmkool, snijbiet, zaailing peper/paprika/

Bit/./ Wellington, roze bes, triple crown

Jorieke/vlinderstruikstekken, citroentijm, oude zaden/ heemst?, rode zuring, broccolizaden (2 soorten) , broed, duizendblad, rabarber, grijze sjalotjes

Wortel / Jacobsladder / .

mariskadkd/ aardbeienstekjes, peper, p9 / dubbelgeklapte gaaspanelen

Cupcakje/aardbeistekje Evy2, junidrager/ .

Naar Ikea voor Jorieke witte of zwarte wasknijpers, Appelvrouw 2 pakken Lill, Estemy 1x Lill.

Edited by Guest
Posted

He Anna, zou ik wat paprika´s mogen? Voorkeur voor de Corno di Toro en Lombardo

En leuk, bosliefjes!

Qua vaste groenten heb ik roomse kervel, bloedzuring, lavas en/of rabarber voor je.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Posted

Anna ik heb toevallig gisteren nog een heemst opgepot, hij is voor jou.

Ik neem graag wat je over hebt en niet ruilt aan paprika en peperplantjes mee naar Frankrijk.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Posted

Is goed Angela! Oerprei heb ik, ik zal nog even op je lijstje kijken.

SuusP, paprika's staat genoteerd! Ik zou graag roomse kervel willen Bosliefjes zijn volgens mij een andere nemophila soort? Wil je die van mij ook?

Dankje Appelvrouw! Ik zal de overige paprika's en pepers voor je meenemen.

Posted (edited)

Hallo Anna,

Ik heb wel belang bij een drietal pepers....de aji blanco, de rocoto en de long cayenne...van elk eentje hoor. Wil jet ook niet alles voor haar neus wegkapen..

Ik heb wel een paarse framboos, maar weet niet of die al uitlopers heeft gemaakt, dus deze houd je even tegoed totdat ik weer eens naar de tuin ga om te checken..

Of misschien wil je wat zaden van de bonte Landkers? Diana, van diana's moestuin heeft er ook een stukje over geschreven

Maar misschien heb ik ook iets anders voor je? Kruiden bv? Of non food? Kijk maar even.....

Edited by Guest
Posted

Ik noem alle Nemophila spec. bosliefjes Hoe dan ook, die zijn zeer welkom.

Zal voor je een aantal zaailingen roomse kervel oppotten.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Posted

Gewichten om kaas te persen:

Ik maak geen kaas, nog niet.

Even meegedacht:

Stenen zijn lekker zwaar, maar vuil en niet echt schoon te maken. Slecht bij kaas, daar wil je geen enge bacteriën bij.

Met vacuumapparaat:

2017031317342868891489426552.jpg

Andere tegels gaan natuurlijk ook, maar deze paste goed in mijn standaard zakken.

Ik kan wel een paar van deze steentjes missen.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Posted

Hoi Anna,

Ik zag gisteren dat de zwarte framboos (ooit gekregen van Thea) waarschijnlijk weer een uitloper heeft gemaakt. Zal ik die voor je in een pot zetten?

Ik heb wel belangstelling voor een van de soorten Agastache als dat kan.....kijk maar van welke je wat over hebt.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Posted
Hallo Anna,

Ik heb wel belang bij een drietal pepers....de aji blanco, de rocoto en de long cayenne...van elk eentje hoor. Wil jet ook niet alles voor haar neus wegkapen..

Ik heb wel een paarse framboos, maar weet niet of die al uitlopers heeft gemaakt, dus deze houd je even tegoed totdat ik weer eens naar de tuin ga om te checken..

Of misschien wil je wat zaden van de bonte Landkers? Diana, van diana's moestuin heeft er ook een stukje over geschreven

Maar misschien heb ik ook iets anders voor je? Kruiden bv? Of non food? Kijk maar even.....

Pepers noteer ik voor je! Als de paarse framboos opkomt, graag Ik reageer nog even bij jouw lijstje.

Posted
Hoi Anna,

Ik zag gisteren dat de zwarte framboos (ooit gekregen van Thea) waarschijnlijk weer een uitloper heeft gemaakt. Zal ik die voor je in een pot zetten?

Ik heb wel belangstelling voor een van de soorten Agastache als dat kan.....kijk maar van welke je wat over hebt.

Graag! Ik zal Agastache voor je meenemen.

@Henkg: Dank voor het meedenken, maar ik zoek toch nog even verder naar echte gewichten Tot die tijd werken pakken suiker, zware pannen e.d. ook wel.

@Geedee: staat genoteerd!

Posted

Oh, dat zou echt super zijn! P9 en P7 kan ik missen. Plastic potjes weg, glazen potjes erbij, als vriendlief nu nog gaat klagen

Posted

Hoi Anna heb je toevallig nog een aji blanco christal of een centenial rainbow over?

Ik zag dat je vaste groenten zocht, ik ben bezig stekjes te maken van mijn bonte eeuwige moes, kan ik je daar blij mee maken? Of staat er mss nog wat anders op mijn lijstje wat je fijn zou vinden?

Posted

Ik heb zaden van de bonte Landkers...heb je daar misschien belangstelling voor? Dan zou ik graag wat zaden van de romanesco willen....heb die nog nooit geprobeerd.

Posted

@Kim, heb ik voor je! Bonte eeuwige moes is prima, de mijne heeft de rupsenaanvallen niet overleefd.

@Ciska, romanescozaden staan genoteerd, bonte landkers heb ik al Mag ik misschien een tweede roos?

@Angela, zeker!