Anna3 Posted March 12, 2017 Posted March 12, 2017 (edited) *wordt vervolgd* Aanbod Zaailingen-- dropplant Agastache After Eight en Golden Jubilee-- Nemophila maculata-- Aubergine: Halflange Violette -- Paprika's: Corno di torroLombardoSweet Cherry-- Pepers: Aji Blanco Cristal Centennial Rainbow Joe´s Long Cayenne ÑoraRocoto Aji Largo-- Tomaten: tzt vast wel wat over, moet nog zaaien Zaden (Van der Wal) o.a.:Biet Albina veredunaBloemkool RomanescoIJskruid (Ficoide glaciale)Rode spitskool (Kalibos)Bleekselderij Red giantRode boerenkoolVele soorten tomatenzaden van eigen oogst, vraag maar.... Overig:PerlietP7 en P9 (gebruikt, zelf schoonmaken) Ik ben op zoek naarZwarte framboos Rubus occidentalisPaarse framboos Rubus x neglectus Glen CoeVaste groentenOesterbladLandwierHeemstPaarse vlier: sambucus nigra Eva/Black LaceGewichten om kaas te persenCitroengras.. -----------------------------------------------------------------------AfsprakenWie / ik geef / krijgappelvrouw/jalapeño?, overige capsicums, zaailing verbascum album zaad pastinaak Tender&True / koningskaars, lievevrouwebedstro, heemst (of van Jorieke?), onstervelijkheidskruidAngela/2x Joe's Long Cayenne, zaad Biet Albina Vereduna /knoflookbieslook, bak met deksel SuusP/Corno di torro, Lombardo, zaailingen nemophila maculata, zaailing leeuwenbekje, zaad kalibos/ roomse kervel, tayberryCiska/ aji blanco, de rocoto en de long cayenne, stek astrantia roze en wit, p7 en p9, zaad romanesco/ paarse framboos, zaailingen goudsbloem, citroenbasilicum, citroengras, 2x stek roos, 20 jampotjes, stek Franse Dragonweknow/ zaailingen Agastache, palmpotten / zwarte framboos, roodbladige vlier (volgende keer?)Geedee/ pepers/paprika / wijnruit, mierikswortelKim/Aji blanco of centennial rainbow/ stek bonte eeuwige moesGoldfish/perliet, zaad witte cosmea/ vossebesRaquette/ zaad palmkool, snijbiet, zaailing peper/paprika/ Bit/./ Wellington, roze bes, triple crownJorieke/vlinderstruikstekken, citroentijm, oude zaden/ heemst?, rode zuring, broccolizaden (2 soorten) , broed, duizendblad, rabarber, grijze sjalotjes Wortel / Jacobsladder / .mariskadkd/ aardbeienstekjes, peper, p9 / dubbelgeklapte gaaspanelenCupcakje/aardbeistekje Evy2, junidrager/ . Naar Ikea voor Jorieke witte of zwarte wasknijpers, Appelvrouw 2 pakken Lill, Estemy 1x Lill. Edited April 7, 2017 by Guest Quote
angela († maart 2025) Posted March 12, 2017 Posted March 12, 2017 Anna mag ik een Joe's en wat albino biet van je? Vaste groente heb ik alleen oerprei voor je?Maar misschien staat er iets voor je op mijn lijstje? Quote
SuusP Posted March 12, 2017 Posted March 12, 2017 He Anna, zou ik wat paprika´s mogen? Voorkeur voor de Corno di Toro en Lombardo En leuk, bosliefjes! Qua vaste groenten heb ik roomse kervel, bloedzuring, lavas en/of rabarber voor je. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
appelvrouw Posted March 13, 2017 Posted March 13, 2017 Anna ik heb toevallig gisteren nog een heemst opgepot, hij is voor jou.Ik neem graag wat je over hebt en niet ruilt aan paprika en peperplantjes mee naar Frankrijk. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Anna3 Posted March 13, 2017 Author Posted March 13, 2017 Is goed Angela! Oerprei heb ik, ik zal nog even op je lijstje kijken. SuusP, paprika's staat genoteerd! Ik zou graag roomse kervel willen Bosliefjes zijn volgens mij een andere nemophila soort? Wil je die van mij ook? Dankje Appelvrouw! Ik zal de overige paprika's en pepers voor je meenemen. Quote
appelvrouw Posted March 13, 2017 Posted March 13, 2017 Mooi! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Posted March 13, 2017 Posted March 13, 2017 Ik heb trouwens wel ergens zaad liggen van Heemst zal eens zoeken voor je kan ik misschien even zaaien. Quote
Jorieke123 Posted March 13, 2017 Posted March 13, 2017 Ik heb ook stukken heemst, ik spit er al wat uit voor Ciska. Dus er is heemst genoeg Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Posted March 13, 2017 Posted March 13, 2017 Dan doe mij ook maar een stukje hoeft ik niet te zaaien Quote
Ciska Posted March 13, 2017 Posted March 13, 2017 (edited) Hallo Anna, Ik heb wel belang bij een drietal pepers....de aji blanco, de rocoto en de long cayenne...van elk eentje hoor. Wil jet ook niet alles voor haar neus wegkapen.. Ik heb wel een paarse framboos, maar weet niet of die al uitlopers heeft gemaakt, dus deze houd je even tegoed totdat ik weer eens naar de tuin ga om te checken.. Of misschien wil je wat zaden van de bonte Landkers? Diana, van diana's moestuin heeft er ook een stukje over geschreven Maar misschien heb ik ook iets anders voor je? Kruiden bv? Of non food? Kijk maar even..... Edited March 15, 2017 by Guest Quote
SuusP Posted March 13, 2017 Posted March 13, 2017 Ik noem alle Nemophila spec. bosliefjes Hoe dan ook, die zijn zeer welkom. Zal voor je een aantal zaailingen roomse kervel oppotten. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
henkg Posted March 13, 2017 Posted March 13, 2017 Gewichten om kaas te persen:Ik maak geen kaas, nog niet. Even meegedacht:Stenen zijn lekker zwaar, maar vuil en niet echt schoon te maken. Slecht bij kaas, daar wil je geen enge bacteriën bij.Met vacuumapparaat:Andere tegels gaan natuurlijk ook, maar deze paste goed in mijn standaard zakken. Ik kan wel een paar van deze steentjes missen. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
weknow Posted March 13, 2017 Posted March 13, 2017 Hoi Anna, Ik zag gisteren dat de zwarte framboos (ooit gekregen van Thea) waarschijnlijk weer een uitloper heeft gemaakt. Zal ik die voor je in een pot zetten? Ik heb wel belangstelling voor een van de soorten Agastache als dat kan.....kijk maar van welke je wat over hebt. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
geedee Posted March 17, 2017 Posted March 17, 2017 Ben gek op pepertjes en paprikaatjes dus zie maar wat je voor me apart kunt zetten. Ik heb wijnruit voor je gereserveerd. Quote
Anna3 Posted March 20, 2017 Author Posted March 20, 2017 Hallo Anna, Ik heb wel belang bij een drietal pepers....de aji blanco, de rocoto en de long cayenne...van elk eentje hoor. Wil jet ook niet alles voor haar neus wegkapen.. Ik heb wel een paarse framboos, maar weet niet of die al uitlopers heeft gemaakt, dus deze houd je even tegoed totdat ik weer eens naar de tuin ga om te checken.. Of misschien wil je wat zaden van de bonte Landkers? Diana, van diana's moestuin heeft er ook een stukje over geschreven Maar misschien heb ik ook iets anders voor je? Kruiden bv? Of non food? Kijk maar even..... Pepers noteer ik voor je! Als de paarse framboos opkomt, graag Ik reageer nog even bij jouw lijstje. Quote
Anna3 Posted March 20, 2017 Author Posted March 20, 2017 Hoi Anna,Ik zag gisteren dat de zwarte framboos (ooit gekregen van Thea) waarschijnlijk weer een uitloper heeft gemaakt. Zal ik die voor je in een pot zetten?Ik heb wel belangstelling voor een van de soorten Agastache als dat kan.....kijk maar van welke je wat over hebt. Graag! Ik zal Agastache voor je meenemen. @Henkg: Dank voor het meedenken, maar ik zoek toch nog even verder naar echte gewichten Tot die tijd werken pakken suiker, zware pannen e.d. ook wel. @Geedee: staat genoteerd! Quote
Jorieke123 Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 Henk, ik vind het wel een geniale oplossing, dat ik daar zelf niet op ben gekomen zeg. Ik gebruik ook het liefst gewichten, die zijn zwaarder per cm3. Maar de 2 betonklinkers die ik als extra gewicht gebruik bij de ECHT zwaargeperste kazen, ga ik zeker vacumeren, zodat ze wat schoner zijn. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 Ik houd de framboos even nauwlettend in de gaten Quote
Ciska Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 Zal ik nog wat citroengras voor je zaaien? Als jij dan nog wat p7 of p9 potjes kunt missen? Quote
Anna3 Posted March 20, 2017 Author Posted March 20, 2017 Oh, dat zou echt super zijn! P9 en P7 kan ik missen. Plastic potjes weg, glazen potjes erbij, als vriendlief nu nog gaat klagen Quote
Kim Posted March 22, 2017 Posted March 22, 2017 Hoi Anna heb je toevallig nog een aji blanco christal of een centenial rainbow over? Ik zag dat je vaste groenten zocht, ik ben bezig stekjes te maken van mijn bonte eeuwige moes, kan ik je daar blij mee maken? Of staat er mss nog wat anders op mijn lijstje wat je fijn zou vinden? Quote
Ciska Posted March 23, 2017 Posted March 23, 2017 Ik heb zaden van de bonte Landkers...heb je daar misschien belangstelling voor? Dan zou ik graag wat zaden van de romanesco willen....heb die nog nooit geprobeerd. Quote
angela († maart 2025) Posted March 24, 2017 Posted March 24, 2017 Anna heb je toevallig nog een Joe peper over?Ik zou geiten peper van Ciska krijgen maar die hebben het niet overleefd. Quote
Anna3 Posted March 24, 2017 Author Posted March 24, 2017 @Kim, heb ik voor je! Bonte eeuwige moes is prima, de mijne heeft de rupsenaanvallen niet overleefd. @Ciska, romanescozaden staan genoteerd, bonte landkers heb ik al Mag ik misschien een tweede roos? @Angela, zeker! Quote
Recommended Posts