Claudia69 Geplaatst: 15 maart 2017 Geplaatst: 15 maart 2017 Iemand ervaring met (kunststof) buisklemmen of iets dergelijks om folie of gaas op een tunnel van elektriciteitsbogen vast te klemmen? Ik gebruik daar nu stevige wasknijpers voor, maar die zijn niet erg UV-bestendig en laten het na een seizoen vaak helemaal afweten. Een oplossing die langer meegaat zou wel handig zijn. Quote
Bit Geplaatst: 16 maart 2017 Geplaatst: 16 maart 2017 Er bestaan toch ook houten wasknijpers ? Of ben ik nou ouderwets Quote
Claudia69 Geplaatst: 16 maart 2017 Auteur Geplaatst: 16 maart 2017 Degene die ik vind, passen niet over mijn buizen. Anders zou dat wel een optie zijn. Quote
RobO Geplaatst: 16 maart 2017 Geplaatst: 16 maart 2017 https://www.elektroproducten.nl/epages/63070297.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/63070297/Products/S1590046 ? Quote
henkg Geplaatst: 16 maart 2017 Geplaatst: 16 maart 2017 Of zelf klemmen maken: bij elektrabuizen van 16 mm: een stuk 19 mm verzagen.Zo dus: Werkt prima voor vogelnet en insectennet. Misschien minder voor dicht folie, daar komt nogal wat winddruk op.Zagen gaat makkelijk, zeker als je tempo maakt, het ijzerzaagje wordt dan warm. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Claudia69 Geplaatst: 16 maart 2017 Auteur Geplaatst: 16 maart 2017 Goed idee, ga ik toch een keer proberen! Quote
simke Geplaatst: 16 maart 2017 Geplaatst: 16 maart 2017 Ik heb ze afgelopen seizoen gebruikt maar gaan heel lastig van je buis af met plastic was ik niet te vreden omdat het dan snel schuurt. Maar wat ik ook heb gezien is dat je het met tuinslang stukken kan doen. Waar je een knip in geeft. Quote
speets Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Je kunt ook bevestigingsklemmen voor die buis kopen. Dat is hetzelfde principe als de tip van Henk, alleen zit er dan een spijker aan. En dat vind ik handig, want dan hoef je het net niet niet eens vast te klemmen. Alleen achter de spijkertjes te haken. Die dan uiteraard naar buiten moeten wijzen. 3 klemmen per buis: 2 onderaan, 1 bovenop. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
wimg Geplaatst: 30 januari 2018 Geplaatst: 30 januari 2018 Hallo, Ik gebruik plastic clips met metalen veer. Gezien bij o.a. Van der Wal. Ik koop ze bij de Duitse pendant van Lidl. De scherpe kant kan net of folie beschadigen. Ik doe er wat karton van melk/drankpak tussen, houdt 1 seizoen. Quote
warmoezenier Geplaatst: 30 januari 2018 Geplaatst: 30 januari 2018 Ik gebruik al enige jaren deze bevestigingsclips van v.d. Wal:https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/bindartikelen_bevestigingsmateriaal_tonkinstokken/sub,2/pid,6326/tunnelfoliebevestigingsclip_enkel Bevalt goed, folie en gaas wordt stevig vastgezet maar kan ook makkelijk weer losgemaakt worden.De zelfgemaakte van stukjes doorgezaagd buis zijn een stuk goedkoper maar ik vond ze onhandig in gebruik. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 En gebruik je dan steeds dezelfde? Dus dat ze al meerdere seizoenen goed meegaan? Ik zie namelijk niet dat ze UV bestendig zijn maar dat verwacht je dan wel voor die prijs en in een tuinwebshop. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
warmoezenier Geplaatst: 19 februari 2018 Geplaatst: 19 februari 2018 Ik heb deze tunnelfoliebevestigingsclips nu twee jaar en er is er nog geen een stuk gegaan. Quote
speets Geplaatst: 19 februari 2018 Geplaatst: 19 februari 2018 De Lidl heeft vanaf donderdag iets dergelijks in de aanbieding. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Anna3 Geplaatst: 24 februari 2018 Geplaatst: 24 februari 2018 Heb ze gezien bij de Lidl, maar die zijn niet geschikt om folie o.i.d. te klemmen. Er zit een bochtje te veel aan en ze kunnen denk ik niet ver genoeg open. Heb dat in de winkel even geprobeerd, maar vond het onhandige dingen. Quote
Tani Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 Wanneer ik een tunneltje maak, doe ik dat zonder klemmen, of het nu met plastic of met een net bespannen is. Het werkt zo: wanneer je de bogen in de grond hebt gedrukt , dan neem je een stuk net ( of plastic) dat aan de lange zijde ruim een meter langer is dan nodig. Dit stuk frommel je bij elkaar en windt er een stevig stuk touw een paar keer omheen en knoop je vast. Houd nog een metertje touw over. Sla nu een paaltje of stevige stok in de grond, en bind daar het eindje touw daar aan vast. Aan de andere kant hetzelfde, maar stevig straktrekken. Het net nu uitspreiden, over de bogen heen. Aan de zijkanten het net met stenen vastleggen. Klaar. Zeer windvast en strak en stevig geheel, ook makkelijk vanopzij open te maken (aardbeien), en geen gepriegel met klemmetjes. Quote
Charly Geplaatst: 21 maart 2018 Geplaatst: 21 maart 2018 Klinkt goed!Heb je een foto toevallig Tani? Quote wees bevriend met kleine dingen
Claudia69 Geplaatst: 30 maart 2018 Auteur Geplaatst: 30 maart 2018 Zo doe ik het ook en met netten en insectengaas werkt dat goed, maar voor plastic durft de wind al eens te fel te zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.