Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik heb vorige week muntstekjes in de tuin gezet, maar sinds gisteren zitten er ineens grote gaten in.

Ik heb gelezen dat slakken helemaal niet van munt houden en ze zelfs weert.

Heeft iemand een idee wat er mijn munt opeet?

3fda1f70b4bb3ad19667ee20cf190d06.jpg

Weet ik zeker niet of dit een slak was, maar bij mij eten slakken wél de munt. Graag zelfs.

Heb ik nogal wat soortjes munt, de éen lusten ze wel liever dan de andere ja.

• Author

Oh wat jammer! [emoji23] De spinazie zijn ze ook al gek op

Slakken laten sporen na, zijn die er?

Kan ook een rups zijn. die laat geen bewegingssporen.

• Author

Ik zag geen sporen, maar rupsen heb ik nog nooit gezien in de tuin en slakken juist heel veel.

Ook hier eten ze de munt :/

Is het geen vraat van een munthaantje? Een heel mooi metaalblauw kevertje, maar wel vrij funest voor je muntblad...

Ja, munthaantjes! Ik zag een paar van die metallic kevertjes lopen in de volkstuin, en kon er niet op komen wat het nu ook weer waren.

Ik gebruik de munt alleen om mee te mulchen, dus ik maak me niet druk om een paar gaatjes erin. Het groeit wel lekker makkelijk, dat spul. Eerst deed ik nog voorzichtig alleen wat buitenste blaadjes plukken, nu pluk ik handenvol en een week later staat er weer allemaal vers blad. Volgens mij moet je wel heel veel van die kevers hebben willen ze echt blijvende schade aanrichten.

Hoi,

Mulchen met munt ??

Bij een vriendin van me staat ook munt die ik daar heb uitgezet, munthaantje was er al na enkele maanden. Nu, drie jaren later zijn er er nog net zoveel kevers als toen. Alleen is nu de munt helemaal naar voor getrokken richting zon, tot wel tien meter verder van de oorspronkelijke plaats.

Ik heb het gros nu omgespit want ook het onkruid teelde er welig en ontdekte er tussen in een mooie Origanum Tumble Variety die ik ga proberen redden. Heel mooi die "fluo" marjoleintjes.

De munt ? Die komt vanzelf weer opzetten, lol.

Groeten,

• Author

Toevallig heb ik pas een paar van die kevertjes gezien! Dan weet ik nu eindelijk wat het is [emoji12]

Ik heb zulke beestjes hier ook. Maar ik ken ze als elzenhaantjes.... Hier staan achter ook 2 elzen en die worden compleet opgegeten. Toch groeit uiteindelijk de els harder dan de haantjes kunnen eten. Er verdwaalt nog wel eens 1 op onze fruitbomen die als ze betrapt worden moeten betreuren

Maar ik zie ze gelukkig nog niet in de munt.

Hoi,

Elzenhaantje en munthantje zijn twee verschillende insecten dus je munt hoeft niet bevreesd te zijn.

Groetjes,

Heel mooi die "fluo" marjoleintjes.

Plaatje? Ik ben groot liefhebber van de marjolein. Dus als het een speciale soort is, waar vind ik die?

Maar in een topic over oregano dan toch zeker ....