Erny Geplaatst: 7 september 2016 Geplaatst: 7 september 2016 De Olifantenknoflook... Tomaten tomaten en nog meer tomaten... En pepers... Links de Pimiento de Padron, bovenaan 1 Aji Blanco Cristal en rechts de onofficiele Pimiento de Padron de Pyrenee (soort Hungarian Wax).Dat wordt weer een lekkere portie gebakken Padronnetjes straks. Verder een bakje met groene en paarse Tomatillo's, diverse kruiden, gele Patissons, gele courgetttes, komkommer Khiva en Gele, val appels en een paar erg qua groei ontplofte komkommers van buurman Fred. Loodwaar beladen fiets naar huis... Quote
jootje Geplaatst: 9 september 2016 Geplaatst: 9 september 2016 Net weer een kilo tomaatjes kunnen plukken. Wat een bofkont ben ik he? Quote
paddestoelengek Geplaatst: 9 september 2016 Geplaatst: 9 september 2016 pas op Jootjeze vallen uit de schaal op deze manier gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
jootje Geplaatst: 10 september 2016 Geplaatst: 10 september 2016 (aangepast) [img-rotate=][/img-rotate][img-rotate=][img-rotate=][/img-rotate][/img-rotate]Mini ( en niet zo heel mini) mais, Soester Knolletjes, snijbonen, wel 4 stoofpeertjes, en een courgette....En als de foto's weer op z'n kop staan word ik gek! 10 september 2016 aangepast door Gast Quote
paddestoelengek Geplaatst: 10 september 2016 Geplaatst: 10 september 2016 En als de foto's weer op z'n kop staan word ik gek! bijna goed.....ze staan nu op z'n zijkant volgens mij gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
julia Geplaatst: 11 september 2016 Geplaatst: 11 september 2016 Appel oogst In de mand zitten de Santana's en op de andere foto Elstars. Helaas waren veel Santana's aangevreten en hebben we we hier veel van weg gedaan. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 september 2016 Auteur Geplaatst: 11 september 2016 Appels weg gedaan naar varkens? Van aangevreten appels maken wij speklappen en karbonades. Ik oogstte wat sla, wat tomaatjes, en zaden van snijbiet en wortel uit de varkensvelden. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
julia Geplaatst: 13 september 2016 Geplaatst: 13 september 2016 De appels zijn naar het herten / geiten / konijnen park gegaan . Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 september 2016 Geplaatst: 13 september 2016 Shitakes en physalis Mexicaanse mais en cayennepepers voor de Sancocho Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
kenbeimer Geplaatst: 14 september 2016 Geplaatst: 14 september 2016 Ik moet ze nog even plukken, maar ik ben al mega blij met de waarneming op zich. Bij de laatste MTFD (2 jaar terug?) heb ik 2 stekjes gele frambozen meegenomen en door een mega drukke zomer weinig aandacht kunnen geven. Ik was in de veronderstelling dat ze het niet hadden gered, tot ik vandaag een kijkje in de tuin nam. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Brutus Groenus Geplaatst: 16 september 2016 Geplaatst: 16 september 2016 Quote - word geen slaaf van je bezit -
Kibas Geplaatst: 16 september 2016 Geplaatst: 16 september 2016 Wat zijn die bruine sponzen links Brutus? Mijn oogst gisteren:Kool, mais, courgettes, komkommers, paar aardbeien, bloemen en twee zakken appels Quote
speets Geplaatst: 16 september 2016 Geplaatst: 16 september 2016 Brutus, wat ga je met die zonnebloemen doen? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Brutus Groenus Geplaatst: 17 september 2016 Geplaatst: 17 september 2016 Wat zijn die bruine sponzen links Brutus? De laatste gedroogde zonnebloemen . Ik gebruik de zaden voor uitzaaiingen aankomend seizoen, en voor de kippen. Aankomend jaar wil ik een grote partij zonnebloemen telen. Quote - word geen slaaf van je bezit -
Brutus Groenus Geplaatst: 18 september 2016 Geplaatst: 18 september 2016 Quote - word geen slaaf van je bezit -
Kibas Geplaatst: 20 september 2016 Geplaatst: 20 september 2016 Leuke ondertitel heb je in relatie tot deze foto Mooie oogst! Quote
Erny Geplaatst: 22 september 2016 Geplaatst: 22 september 2016 Fruitlent tomatenoogst F. En nog wat kastomaten, zo'n beetje het laatste op de paarse en kleintjes na. Daar hangt nog wat aan. Paar grote Padronnen, twee Aji Blanco Cristal en een Artist. Niet op de foto staan: weer een lading bonen en courgettes en patissons en kruiden en sla én een hele tas met appels, de verrukkelijke Veendammer Glorie. Quote
Erny Geplaatst: 25 september 2016 Geplaatst: 25 september 2016 Nog meer bonen... Vier kleuren snijbiet en palmkool van buuv L. Nog weer wat tomaten... En de appeloogst van de hoogstambomen op het complex komt nu echt op gang. Links de Bramley Seedling, rechts de Groninger Kroon. Links (met die hele grote) de Jack Label, kunnen nóg groter worden...Rechts achter de gele Veendammer Glorie... Links een misvormde Signe Tillisch en rechts een klein onbekend appeltje... Verder nog bieslook, courgettes, bladselderij, oregano, komkommertje geoogst. Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 september 2016 Geplaatst: 25 september 2016 De eerste pompoenen! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 26 september 2016 Auteur Geplaatst: 26 september 2016 Amandelen! En mooie kropjes radicchio: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
balkontuinder Geplaatst: 26 september 2016 Geplaatst: 26 september 2016 Nog meer bonen... Welke rassen zijn dat Erny? Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 september 2016 Geplaatst: 26 september 2016 Blauwe druif Mitzurinski heeft te droog gestaan, de druif Alff zit vol trossen en is erg zoet! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Johmir Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 18 rode bieten, samen 3 kg. Deels voor eigen consumptie en deels om uit te delen binnen de familie. Quote
jootje Geplaatst: 1 oktober 2016 Geplaatst: 1 oktober 2016 En ik maar denken dat ik heel weinig pompoentjes zou krijgen dit seizoen! Erg happy mee. Er liggen er buiten dit ook al 6 boven. Het blauwe pompoentje was een verrassing. Plant was volgens mij opgevreten, maar blijkt toch een pompoentje te hebben voortgebracht, die ik dus pas zag nadat ik ik ging zoeken naar de andere pompoentjes! Ik houd van pompoenen! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.