aalterse-willy Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 Een emmer peren getrokken voordat ik er geen meer heb. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Stephano Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 Bramen, tomaten, snackkomkommers en de eerste pepers madame jeanette Quote
aalterse-willy Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Perziken Fertile de septembre. Wegens de harde wind uit de slechtste hoek liepen ze schade op door het schuren tegen de takken en de leidraad. Ze zijn wel al rijp. Er hangen er nog enkele aan voor morgen of zo. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Pestoman Geplaatst: 20 augustus 2017 Geplaatst: 20 augustus 2017 Dillezaad Kan blijkbaar in brood, dus eens een theelepeltje gekneusd om toe te voegen aan het deeg. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 21 augustus 2017 Geplaatst: 21 augustus 2017 Emmertje courgettes. Savooiekool van twee kilo (voor ons twee? ) Tros Georg uit de serre. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Mellie Geplaatst: 21 augustus 2017 Geplaatst: 21 augustus 2017 De tomaten zijn eindelijk aan het rijpen dat we wat meer dan 1 cherrytomaat in vieren moeten snijden Bescheiden oogst van vandaag en dan is er nog een stuk of 10 yellow pears opgegeten voordat ik de keuken bereikt had. Quote
henkg Geplaatst: 22 augustus 2017 Geplaatst: 22 augustus 2017 De knolselder was schoongemaakt en zonder loof 700 gram. Belachelijk groot, al in eind augustus. Er staan er nog 12 , bijna net zo groot. Ik weet niet waarom: vorig jaar was het echt helemaal niks.De erg vroeg gezaaide winterwortels zijn nog lang niet groot, maar wel al bruikbaar.Van de snijselder (geen foto) kan ook al heel ruim gesneden worden.Alleen de prei is nog lang niet zover, die heb ik maar gekocht (net zoals de spliterwten en het vlees).Erwtensoep dus. Met dit weer? Ja, ik heb er zin in. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Nadi Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Mooie groentes kome hier voorbij. Gister ook een kleurrijke oogst gehad Quote
Mellie Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Mijn oogst bestond uit oa een emmer vol onrijpe tomaten die misschien nog eetbaar kunnen worden. Quote
speets Geplaatst: 25 augustus 2017 Geplaatst: 25 augustus 2017 Mooie foto Nadi Zomaar twee champignons in de berm gevonden. Voor de aardappelomelet En Siamese tweeling-tomaten. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
harms1 Geplaatst: 25 augustus 2017 Geplaatst: 25 augustus 2017 Welgeteld één worteltje, van een Ah moestuintje. Quote
oscardevos Geplaatst: 25 augustus 2017 Geplaatst: 25 augustus 2017 Oogst van vanmiddag, op de linkerschaal Gardeners Delight, Zückertraube en een Marizol Magic; Rechts Coeur de Boeuf, Bychok, Beauty Queen en Black Early. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 25 augustus 2017 Geplaatst: 25 augustus 2017 Toerke gedaan met de Bazin. Ze mocht helpen dragen. De NDC horen daar ook bij. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
bassie76 Geplaatst: 29 augustus 2017 Geplaatst: 29 augustus 2017 Eerste maïskolf ‘Hopi Turqoise' met toch nog één gele korrel : Quote
Charly Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 Daar wij grote worteleters zijn (de groente, geen zorgen Wortel ) hebben we dit jaar niet alleen zomer-, maar ook winterwortelen gezet. Te weten de Major F1 hybride. Daar je die naar verluidt niet uit de grond hoeft te peuteren, maar de winter door van kan oogsten. Net wat eerste wortelen uit de grond getrokken: Aardige wortel. Niet echt zomerwortel overstijgend maar als we hier de winter lang van kunnen oogsten, hoor je ons niet klagen En toen haalde ik diens buurman boven water (vrij letterlijk op deze regenachtige dag):Tjeutje wat een enorme reus. Daar kan je al een heel bord stamppot van maken zeg! Maar toen viel het oog op de wortel-der-wortelen hier op t veldje...Wa 'n ding hè! Zelf ernstig onder de indruk van dit sujet. Die wil je toch niet tegen komen in een donker straatje. Enfin. Het leverde het volgende wortel stilleven op. Getiteld: size matters We eten trouwens vanavond hutspot met suddergehakt (zoals suddervlees, maar dan minder werk.) Het is er weer voor! Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 31 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2017 We eten trouwens vanavond hutspot met suddergehakt (zoals suddervlees, maar dan minder werk.) Het is er weer voor! Goed idee! Na jouw bericht ben ik ook een peen uit de grond gaan trekken En ik had ook een flinke joekel! Dus wij aten net ook hutspot, maar dan met rookworst. Kan je in de receptenhoek nog uitleggen hoe dat zit met dat suddergehakt? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 Nog voor ik de foto kon maken was mijn tafel al een deel geplunderd. Druiven, perkels en drie courgettes waren al schampavie. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Wortel Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 Een aantal aardbeien hebben de tafel niet gered... Quote
jootje Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 Mooi meloentje, Wortel! Mij nog nooit gelukt! Hier ook blije oogst! t Quote
Luig81 Geplaatst: 5 september 2017 Geplaatst: 5 september 2017 Een handjevol tomaatjes en een komkommer uit een ahmoestuintje Verder nog wat stiekeme aardbeitjes gevondenDie peer zat al aan een net gekocht boompje en een trosje druiven dat de vogeltjes voor me hadden overgelaten Wel lekker zoet en goed sappigAch wie het kleine niet eert Quote
mkleinman Geplaatst: 5 september 2017 Geplaatst: 5 september 2017 Veel peren geoogst. Paar appels nog wat komkommer en paprika. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.