Geplaatst: 16 mei 20187 j Ik heb een van mijn jonge kardoen-planten afgelopen jaar niet gebruikt en die is goed de winter doorgekomen. Hij werd wat groot, dus ik heb er meerdere stelen van geoogst (niet gebleekt en ze zullen wel wat bitterder zijn) die ik zometeen, samen met wat early mizuna en wat bonen van vorig seizoen en wat kruiden, in de wok gooi. Lijkt me een prima roerbakmaaltje, maar ik kan het mis hebben. Edit: Ik had het mis. De weinige kardoen nam de hele maaltijd over met een ongekende bitterheid. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 20 mei 20187 j . De salie en snijbiet nemen alweer de halve tuin over dus maar wat geoogst en meteen ook even de lavas onderhanden genomen werd ook te groot. De snijbiet wordt een quiche en de andere twee hangen te drogen voor thee en bouillon poeder. Wat bieslook bloemen geplukt voor de kruidenboter en de rest mooi laten zitten voor de bijtjes
Geplaatst: 26 mei 20187 j Een handjevol padron pepers voor op de BBQ vanavond. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 30 mei 20187 j Aardbei, Elianny.Duivenvoorden schrijft: Nadelen: De eerste aardbeien kunnen extreem groot zijn ( Nadeel???)Deze eersten (frigostekken, pas eind maart geplant) zijn inderdaad fors: Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 31 mei 20187 j Hahaha dat zie ik ook niet als een nadeel Henk Hier van alles geoogst vandaag, meeste zit al in de boerenomelet van de lunch Mijn eerste paddenstoelen dus dat is extra bijzonder. En tegen dat Vera greutink bed valt niet op te eten met al die sla blaadjes ik maak ook echt alleen salade of wok met de misuna, amsoi en paksoi. Bedacht dat ik er ook nog wel een quiche mee kan maken maar dan houdt de inspiratie wel op. Iemand ideeen ?
Geplaatst: 2 juni 20187 j De laatste paar paksoi’s willen in bloeien schieten, dus die moet ik de komende dagen maar op eten. En dan ook maar eens bedenken wat ik met de eetbare daglelies ga doen, die nu elke dag wel een paar bloemen geven. (En zoals de naam doet vermoeden, niet heel lang goed blijven. ) Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 3 juni 20187 j Mijn komkommerplant verbaasde me net met twee snackkomkommers. Ik had de vruchtaanzet eventjes geleden al wel zien zitten, maar ze zijn de afgelopen dagen (regen en zon) wel heel snel gegaan. Inmiddels zitten ze weer in de holle kies. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 3 juni 20187 j De bananen van de boom gehaald! Ze hingen bijna op de grond! Denk zeker een 15/20kg! Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Geplaatst: 11 juni 20187 j Auteur De 1e stoepframbozen (een kommetje vol ruilen tegen wat bananen Inez?) zijn rijp! Die gaan meteen in de yoghurt 's ochtends. En het 1e tomaatje! Zoals elk jaar Ida Gold Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 12 juni 20187 j Ow wat leuk nu al een tomaatje! Hier valt er ook elke dag wel te oogsten van de aardbeien en frambozen. Ook het Vera greutink bed heeft er goede zin in. Oogst nog steeds om de dag verse sla blaadjes en ook de radijsjes beginnen te komen. De doperwtjes van het zaad die ik van jou had gekregen doen het ook goed jorieke eet ze als peultjes en als erwtjes
Geplaatst: 16 juni 20187 j De eerste tuinboontjes, aardappels en knoflook.Verder asperges, courgettes, sugarsnaps, peultjes, doperwtjes, meiknolletjes, bieslook, tijm, salie, peterselie, selder en koriander: De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 25 juni 20187 j De oogst van vandaag. De boontjes zijn van links naar rechts: snijboon Helda, sperzieboon Novi star, stoksperzieboon Mechelse tros. Aardappels links: VitabellaAardappels rechts: AmandineBeide van 1 plant. Nouvelle cuisine broccoli-tjeEcht de laatste erwten, want de planten zijn gerooid.Courgette primeurPrei, waarschijnlijk toch aangetast door ????? Er zit dan een soort bruin rijstkorreltje hier en daar.Meestal niet al te erg.
Geplaatst: 25 juni 20187 j He wat een mooie oogstfoto’s. Leuk om te zien. Hier ook de eerste courgettes, piepers, bonen en peulen. Aardbeien een heel eind gehad. Nu bessen he: Josta, aalbes wit en rood, kroezeltjes, en paarse frambozen. Die erg mooi zijn en goed dragen maar waar qua smaak we niet van achteroverslaan. Ik denk dat ik t allemaal bijeen mik en jam van maak. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 28 juni 20187 j Crocosmia, zwarte bessen en een courgette Verder een opgeluchte echtgenoot, toen bij het maaien een steen net zijn edele delen miste.( heeft nu wel giga blauwe vlek op dij) http://c2.plzcdn.com/ZillaIMG/3e1f293c6754d9af6a3864af1a6a76b8.jpg .
Geplaatst: 30 juni 20187 j En het eerste bosje bloemen. Ook nog knoflook, olifanten knoflook en oerprei geoogst maar nog geen foto gemaakt.
Geplaatst: 1 juli 20187 j In april een peper en een paprikaplant gekocht op een braderie. De peper zit helemaal boordevol, helaas zijn de Spaanse pepers niet heet, ze zijn nog groen dus wie weet komt het nog. De paprika heeft 7 vruchten, dit is de derde. Ik denk niet dat er daarna nog wat aankomt. Verder wat NZ soinazie, zomeruitjes en courgetjes zoals jullie zien. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.