acpronk Geplaatst: 22 juli 2023 Geplaatst: 22 juli 2023 Bij mij moeten de gladiolen nog beginnen met bloeien. Bloemen zijn bij jou sneller, bramen bij mij. Ras is onbekend. Heb veel labels bewaard, maar die van de braam kan ik niet vinden. Is wel een doornloze. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
acpronk Geplaatst: 23 juli 2023 Geplaatst: 23 juli 2023 Vrijdag vergeten de blauwe bessen te plukken. Daarnaast ook Japanse wijnbessen en wat moerbeien geplukt. En bramen, wat gaat dat snel want 2 dagen geleden nog geplukt. Ook een courgette. De komkommers zijn gekregen van een moestuin buurman. 4 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Jeanne heijmans Geplaatst: 23 juli 2023 Geplaatst: 23 juli 2023 Spitskool geoogst,kan ik wel lekker zuurkool van maken,en een paar pepertjes. 6 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 juli 2023 Auteur Geplaatst: 24 juli 2023 De oogst was al wat eerder hoor, maar nu heb ik de tenen losgemaakt en zie ik echt wat ik heb: (olifantenknoflook) Â En de tomaten komen goed op gang, al is Ida nog wel de meest productieve op dit moment: Â 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Marinke Geplaatst: 24 juli 2023 Geplaatst: 24 juli 2023 Tomaten komen nu goed op gang, wel veel gebarsten door de regen van gisteren en vandaag. 7 Quote
fre3ke Geplaatst: 24 juli 2023 Geplaatst: 24 juli 2023 Wat een geweldige hoeveelheid tomaten @Marinke. Allemaal buiten de kas? Ik heb zelf pas vier tomaten geoogst.  Van de prunus cerasifera had ik vandaag 300 gram pruimen. Zijn als compote ingemaakt.  Iedere pruim die niet tijdig in een gaaszakje was gestopt, heeft larven van de fruitmot en is bedorven. Gelukkig zat het meeste in zakjes.  De Opal heeft ook vijf rijpe pruimen maar die had ik al op 😋 6 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 24 juli 2023 Geplaatst: 24 juli 2023 Op 19-7-2023 om 10:37, fre3ke zei: Hmmm, een suikerzoete abrikoos van 70 gram. Welk ras is het? Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Marinke Geplaatst: 25 juli 2023 Geplaatst: 25 juli 2023 @fre3ke Tomaten komen inderdaad allemaal uit de volle grond (of pot ivm ruimtegebrek). Ik heb ze grotendeels wel uitgekozen om hun korte(re) teeltduur. Geen kas helaas. 2 Quote
fre3ke Geplaatst: 25 juli 2023 Geplaatst: 25 juli 2023 9 hours ago, Mai Pensato said: welk ras is het? Eigenlijk niets bijzonders, de Hongaarse. Ze zijn vooral zoet en groot. Dat grote is handig, want ik pak ook deze in gaaszakjes. De boom heeft wel monilia denk ik, dat zag ik dit jaar pas. Ik heb hem nochtans bij een zuidoost muur gezet zodat hij minder voorjaarsregen krijgt. Quote
Mellie Geplaatst: 25 juli 2023 Geplaatst: 25 juli 2023 De Portugese biet, zo heerlijk! Ook rauw heel lekker. Ik heb al een paar plakjes op. Andere bieten zijn daar te taai voor, deze eet ik in plakjes met schil en al… nou, vooral niet te veel. Vanavond bietensalade! 5 Quote
aseel Geplaatst: 25 juli 2023 Geplaatst: 25 juli 2023 Ziet er lekker uit. Waar heb je de zaden gekocht? Quote
Mellie Geplaatst: 26 juli 2023 Geplaatst: 26 juli 2023 Ziet er lekker uit. Waar heb je de zaden gekocht?Via de tuinkabouter: Amarela de vaurac. Ik denk dat dit echt de allerlekkerste biet is. Had ook zaden ervan in de bio doos gedaan. Kan dit jaar wel weer wat missen, maar minder dan vorig jaar. Laat niks in het zaad schieten. Heb te veel mollen ellende gehad en maar een kleine oogst. Quote
jootje Geplaatst: 26 juli 2023 Geplaatst: 26 juli 2023 Redzebra, ik zeg: wauw! Prachtig zo’n bak vol met zoveel verschillende kleurtjes tomaat! 😊😋 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 26 juli 2023 Geplaatst: 26 juli 2023 @redzebra Petje af... wat een mooie oogst zeg, super!! 1 Quote
Mellie Geplaatst: 29 juli 2023 Geplaatst: 29 juli 2023 Ik was gisteren bij de schoonmoeder waar ik in de tuin en kas even bezig ben geweest (een heel klein beetje maar!). Toch een leuke oogst. Er hangen of 2 mega komkommers, maar ja.. ze vond het zonde als dat ook werd geplukt. Die komkommer was een stuk groter voor ik het wist, was het alweer bijna op. Dus toch die andere 2 ook plukken 3 Quote
Liekie Geplaatst: 29 juli 2023 Geplaatst: 29 juli 2023 Vakantieoogst! Een deel ont-vel-t en ont-zaad-t voor de bolognesesaus, het andere deel in de oven geroosterd en daarna tot saus gekookt. Het huis ruikt naar Italië! De grote roze tomaten op de plank zijn trouwens de arextabaleta en ze zijn inderdaad lekker! 6 Quote
acpronk Geplaatst: 29 juli 2023 Geplaatst: 29 juli 2023 (aangepast) De oogst van vanavond. De eerste vijgen, bramen, Japanse wijnbessen, blauwe bessen, aardbeiframbozen, en diverse soorten tomaten en 3 soorten pepers. Â Desert king. Â Desert king van een andere boom. Â Kadota white, weet niet of die goed is want begon te verschrompelen. 29 juli 2023 aangepast door acpronk 5 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.