Flup Geplaatst: 3 december 2023 Geplaatst: 3 december 2023 Pompoenen rijpen wel na, maar of ze ook zoveel narijpen, geen idee. Hier liggen helaas! nog 20 pompoenen met flinke vorstschade in de tuin. Allemaal rijp voor de composthoop. Ik was te laat met het oogsten van alle pompoenen. Heb er dit jaar 70 geoogst, maar het hadden er dus 90 kunnen zijn. Ongekend veel, maar wel mooi voor de wintermaanden. Quote
Mellie Geplaatst: 3 december 2023 Geplaatst: 3 december 2023 Poeh 90 pompoenen! Dat is wel flink dooreten @ Flup!Ik heb vandaag voor het eerst sinds okt weer een eitje. Ole!En mijn allerlaatste pepers. Nou ja. Technisch gezien niet, want heb ze ook nog in de woonkamer staan. Maar buiten valt niets meer te plukken. Ik heb de blended lemon in de vriezer gegooid. Nog een paar om op te eten in de koeling. De jalapenos liggen ook in de koelkast voor op te eten en nog 1 paprika en Turkish flower. Blended lemon, mango stumpy en peachadewOp is op. Eindelijk Edit: ik liep net in de keuken en wilde het keukentrapje pakken. Ligt daar 3 zakken vol met pepers en het is nog lang niet op, nog lange niet, nog lange niet…. 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 7 december 2023 Auteur Geplaatst: 7 december 2023 Mini broccoli, van een grotere plant waar ik al eens van heb kunnen oogsten. 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dahli Geplaatst: 17 december 2023 Geplaatst: 17 december 2023 Mijn eerste mierikswortel ooit vandaag geoogst 😃. Ik weet het, het zal niet de laatste zijn… 4 Quote
Mellie Geplaatst: 18 december 2023 Geplaatst: 18 december 2023 Kun je ook invriezen hè? Want dat is wel genoeg voor de komende 2 jaar denk ik Quote
Mellie Geplaatst: 23 december 2023 Geplaatst: 23 december 2023 Kijk dit monster van een rammenas eens had wel eerder gemogen. Benieuwd of het nog wat is. 6 Quote
Mellie Geplaatst: 30 december 2023 Geplaatst: 30 december 2023 Van 1 plant mega lading rucola, erg onder de indruk en veel peterselie, met 2 eitjes. De araucana legt goed. 4 Quote
jootje Geplaatst: 6 januari 2024 Geplaatst: 6 januari 2024 Heel even op de tuin geweest. Nog kletsnat, maar geen plassen meer! Bieten en boerenkool meegenomen. De sla staat nog achter het huis, die eet ik morgen! 😊 4 Quote
mdubbelm Geplaatst: 6 januari 2024 Geplaatst: 6 januari 2024 Enorme teil met raddichio en castelfranco van de snotterdood gered. 5 Quote
Arja Geplaatst: 10 maart 2024 Geplaatst: 10 maart 2024 Manlief oogstte de laatste boerenkool en pastinaken. Nu zijn de bedden leeg en kan de compost erop. 7 Quote
speets Geplaatst: 29 maart 2024 Geplaatst: 29 maart 2024 Postelein en voorgetrokken rabarber. De spruitbroccoli van Jorieke is ook al klaar 6 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Frans Geplaatst: 2 april 2024 Geplaatst: 2 april 2024 Het grote voordeel van een kas. Negen weken na het zaaien kun je al spinazie oogsten. Vandaag de mooiste en grootste bladeren geoogst, geblancheerd en ingevroren. Genoeg om wat spinazie betreft weer een jaar vooruit te kunnen. Over ongeveer anderhalve week volgt een tweede en laatste oogst. De buurvrouw doet dat die als dank dat ze de spinazie mag houden de plek netjes en schoon voor me achter laat zodat er weer tomaten en paprika's op geplant kunnen worden. 12 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Frans Geplaatst: 9 april 2024 Geplaatst: 9 april 2024 Vandaag de laatste winterprei geoogst. Dat werd ook hoog tijd want er waren al planten bij waar zich het begin van een bloemstengel begon te vormen. Vanaf dan neemt de kwaliteit van prei snel af. Twee planten blijven staan. Ze zijn een paar weken geleden verplaatst naar een plekje waar ze het benodigde zaad voor de teelt van volgend jaar mogen gaan produceren. 9 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Frans Geplaatst: 10 april 2024 Geplaatst: 10 april 2024 Op 2-4-2024 om 19:37, Frans zei: Over ongeveer anderhalve week volgt een tweede en laatste oogst. De buurvrouw doet dat die als dank dat ze de spinazie mag houden de plek netjes en schoon voor me achter laat zodat er weer tomaten en paprika's op geplant kunnen worden. Na ruim een week vandaag weer spinazie gesneden. Wat er nog staat wordt morgen door de buurvrouw geoogst. Dit keer de beste opbrengst van kasspinazie sinds jaren. De 4 kruiwagens eigen compost die ik in december onder spitte ter vervanging van een deel 'oude' kasgrond heeft hier ongetwijfeld aan bijgedragen. 1 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Tanja65 Geplaatst: 10 april 2024 Geplaatst: 10 april 2024 Wauw @Frans, top oogst zeg! Zo lekker, spinazie. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Jorieke123 Geplaatst: 11 april 2024 Auteur Geplaatst: 11 april 2024 Zeekool: 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 11 april 2024 Geplaatst: 11 april 2024 Zojuist bij Jorieke mijn Jiaogulan opgehaald en meteen maar de eerste stengels afgeknipt om te drogen. De plant was al weer prachtig aan t uitgroeien in de kas😃 Het mandje met de stengeltjes gaat een plekje krijgen in de buurt van de houtkachel dan zijn de blaadjes snel genoeg droog. 5 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dahli Geplaatst: 14 april 2024 Geplaatst: 14 april 2024 Eens, maar nooit weer: de tweede mierikswortel geoogst. Hij stond op de plek waar de volle-grond-amarant moet komen. Schoon en hup de vriezer in. Eerst even stukje geproefd, vers toch het allerlekkerst! 2 Quote
Mellie Geplaatst: 17 april 2024 Geplaatst: 17 april 2024 Ik oogst dit vrijwel dagelijks, maar er kan wel weer eens een fotootje van hier. 4 Slasoorten peterselie pepermunt en eitjes. Minus eitjes lekker bij de tajin. 5 Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 april 2024 Geplaatst: 18 april 2024 Orange Twiggy 6 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: 19 april 2024 Geplaatst: 19 april 2024 Das wel heel erg vroeg!! Mijn plantjes zijn ong tussen de 4 en 20 cm... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.