Jorieke123 Geplaatst: 30 juni 2024 Auteur Geplaatst: 30 juni 2024 Ja @appelvrouw die knagen we zo weg Als er wat meer tegelijk komen dan ga ik ze weer zuur maken. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
CherryCharlie Geplaatst: 30 juni 2024 Geplaatst: 30 juni 2024 Spinazie (bij een restje sla in de kom gedaan) en worteltjes 4 Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Jorieke123 Geplaatst: 7 juli 2024 Auteur Geplaatst: 7 juli 2024 Een gedeelte van de pruimenoogst (van deze boom) 8 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
CherryCharlie Geplaatst: 7 juli 2024 Geplaatst: 7 juli 2024 Doperwtjes! (Eergisteren) 3 Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
CherryCharlie Geplaatst: 7 juli 2024 Geplaatst: 7 juli 2024 Vandaag sla (Drunken Woman, zaad van mama gekregen van een landhuis uit de UK), boontjes en munt. Die munt is ooit door de vorige bewonen ijbde volle grond in onze tuin gezet, en het is echt megagrote munt met wollige bladeren. Lekker, maar moet wel goed in de gaten houden dat hij niet de hele tuin overwoekert. 4 Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
mdubbelm Geplaatst: 7 juli 2024 Geplaatst: 7 juli 2024 Na een weekje afwezigheid 3,5 kg pruimen, wat sla en een bos bloemen geplukt. voor de week weg ook nog 1,7kg kruisbessen. Het inpakken heeft wel zin gehad, want we vonden heel wat afgekloven pruimen bij de boom, en zag wat halsbandparkieten en meerkoeten met pruimen in hun bek ervandoor gaan.. 10 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 juli 2024 Auteur Geplaatst: 8 juli 2024 Ik kon al wat bramen plukken! 7 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 8 juli 2024 Geplaatst: 8 juli 2024 Wij hebben gisteren ook bramen geplukt. Sommige waren heerlijk zoet, maar wel een beetje Russische roulette met hele zure ertussen. Ook aardappels geoogst.Gewoon helemaal uitgehold. Rotbeesten. Nog nooit in de aardappels gehad. Wel in de planten, maar niet de knollen zelf. Grrrrrrrtrr. Wat heb ik inmiddels een hartgrondige hekel aan die slijmballen zeg. 6 Quote
Lia56 Geplaatst: 8 juli 2024 Geplaatst: 8 juli 2024 Bramen zijn wel mooi donker maar nog behoorlijk zuur hier 😬 Quote
jootje Geplaatst: 8 juli 2024 Geplaatst: 8 juli 2024 Een kleine 1,5 kilo aardappels….van 14 planten….ach…wie het kleine niet eert..blablabla 😉 en de uien gerooid! Daar ben ik heel blij mee, mooie grote zitten erbij! 😊 de augurken komen uit de kas, daar staan twee van Jorieke gekregen planten en di gaan als een speer nu! 6 Quote
Vlavlip Geplaatst: 8 juli 2024 Geplaatst: 8 juli 2024 4 uren geleden, Mellie zei: Wij hebben gisteren ook bramen geplukt. Sommige waren heerlijk zoet, maar wel een beetje Russische roulette met hele zure ertussen. Hier ook en gezien de 2e die ik at heeeel erg zuur was mocht mn hond de rest op eten. Wat ananasmunt afgeknipt, blijft een mooi feestje in mn mokken zo en hij groeit als een gek, stuk sneller dan de andere soorten 4 Quote
Dahli Geplaatst: 8 juli 2024 Geplaatst: 8 juli 2024 Dank @Vlavlip! Die heb ik ook, vroeg me steeds af wat het was. Nu weet ik het 😃! 3 Quote
redzebra Geplaatst: 8 juli 2024 Geplaatst: 8 juli 2024 De softnecks zijn ingevlochten, eerste aubergines, iets al te grote courgette 😁 en de eerste lange komkommers uit tunnel. é 13 Quote
Vlavlip Geplaatst: 8 juli 2024 Geplaatst: 8 juli 2024 En mn avondoogst.....sla voor vanavond, blauwe bessen, wat frambozen, 1 verdwaalde aardbei en wat snackpaprikaatjes voor oa in de salade. 6 Quote
Mellie Geplaatst: 8 juli 2024 Geplaatst: 8 juli 2024 @patrijs welk ras komkommer is dat? Ik heb nog nooit (op Sonja na, maar die vond ik niet lekker) lange komkommers gekweekt. Alles eindigt als mini hier… Quote
redzebra Geplaatst: 9 juli 2024 Geplaatst: 9 juli 2024 @Mellie, dit was op mij bedoeld denk ik, @Patrijs had er ook maar ik weet niet welk ras hij teelt, deze hier is als plantje van Allegrow gekocht (een of andere f1 denk ik, maar kan ik niet achterhalen welke, in principe als je maar 1 moet ben je zo goedkoper uit), ik ga wel nog zelf bijzaaien om het seizoen wat te rekken, ook een langwerpige f1, ik ken helaas de naam niet vanbuiten zal even nakijken op het pakje in het weekend. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 9 juli 2024 Geplaatst: 9 juli 2024 Ow ja je hebt gelijk @redzebra. Ik keek met mijn neus kennelijk Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 10 juli 2024 Geplaatst: 10 juli 2024 Hier voor het eerst een echte blauw bessen oogst. Met dank aan de tip van het forum om er een klamboe overheen te spannen. Eigenlijk wil ik de potten volgend jaar verplaatsen naar de plek waar ook de aalbessen staan, dank kunnen ze onder het grote net, maar voor nu was dit een redelijke oplossing. 4 Quote
G. B. Geplaatst: 10 juli 2024 Geplaatst: 10 juli 2024 Sjalotjes en aalbessen. En een paar bramen uit de tuin van een buur die ik nu even bijhoud omdat zij op vakantie is (bramen zijn geplukt met toestemming) Als t vanavond droog blijft oogst ik nog meer aalbessen voor de jam. 6 Quote
Mellie Geplaatst: 10 juli 2024 Geplaatst: 10 juli 2024 Dille pepermunt en knof voor in de courgettekoekjes. 5 Quote
Arja Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 (aangepast) De eerste komkommer geoogst. Vanavond tzatziki, geen twijfel mogelijk! 🤪 11 juli 2024 aangepast door Arja 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.