Mellie Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 De oogst van de dag en een eitje nog van gisterenavond laat vermoed ik. Ik heb maar 1 kip die groene eitjes legt. Ik heb maar 2 slakken gevonden in de kas en sowieso nul rupsen… maar toch weer genoeg aangeknaagde pepers. Dus ze zitten er wel. Deze gaan op de blended lemon (de gele) in de chilivlokken. Nog even snel afrijpen, want ik wil ze rood. 4 Quote
Rookie Geplaatst: 12 oktober 2024 Geplaatst: 12 oktober 2024 (aangepast) De ananaskers produceert eindelijk wat lampionnetjes. 12 oktober 2024 aangepast door Rookie 4 Quote
Rookie Geplaatst: 12 oktober 2024 Geplaatst: 12 oktober 2024 Ik vind ze ook erg lekker, maar ik vind de opbrengst niet zo uitbundig. Ik had ze vorig jaar ook en ook toen was het magertjes. Ik weet niet of dat normaal is, maar ik weet niet of ik ze volgend jaar weer ga zaaien. Het zijn grote planten,, ze nemen veel ruimte in en wat ze produceren staat daar eigenlijk net mee in verhouding.🤔 2 Quote
Rookie Geplaatst: 12 oktober 2024 Geplaatst: 12 oktober 2024 Weer een paar pompoenen geoogst. Dit zijn drie Sweet Mamma, twee UK en één Wintersweet. 6 Quote
MROE Geplaatst: 12 oktober 2024 Geplaatst: 12 oktober 2024 Eerste bakje zoete aardappel leeg gehaald. Zaten drie planten in en met pot op een kavel gezet. opbrengst 4,9 kg. Erg blij mee. 7 Quote
jootje Geplaatst: 12 oktober 2024 Geplaatst: 12 oktober 2024 Idioot veel oogst voor mijn gevoel, zeker nu in oktober! Maar blij ben ik er wel mee! Happy Jo 9 Quote
Mellie Geplaatst: 13 oktober 2024 Geplaatst: 13 oktober 2024 De eerste saffraan! Bij toeval want had alleen wat sprietjes gespot. En deze knapperds. Klein bosje geluk in een vaas.Citroenverveine, citroengras en wat eitjes. 5 Quote
Mellie Geplaatst: 14 oktober 2024 Geplaatst: 14 oktober 2024 De laatste tomaatjes. Deze plant is van de zoon. 9 jaar. Tuiniert soms en zijn tomaten hebben nog steeds geen pytho 2 verkleurde Spaanse paprika’s vergeet steeds hoe ze heten, mogen binnen verder kleuren. 1 shishito en een mini blended lemon 5 Quote
Gitta Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 Bosuitjes voor in de soep. Ik had ze al in ringen gesneden toen ik aan de foto dacht. 3 Quote
Gitta Geplaatst: 17 oktober 2024 Geplaatst: 17 oktober 2024 Paar takjes tijm voor in de ovenschotel die we vanavond hebben gegeten. De courgette ben ik vergeten op de foto te zetten. 2 Quote
Dahli Geplaatst: 18 oktober 2024 Geplaatst: 18 oktober 2024 Nog fijn wat pepers kunnen oogsten vandaag. Er hangt nog best wat buiten, maar vooralsnog gaat dat goed. 7 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2024 Alles geoogst en de planten opgeruimd. In de kelder gaan ze langzaam kleuren en kan ik er voorlopig steeds wat pakken 9 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 Hier ook de laatste paprika’s geoogst. Ze kleuren nauwelijks meer, en worden slecht, rot. en olijfkomkommer geoogst. Zoveel van 1 plant! de ( denk ik) laatste courgettes geoogst en een soepie van gemaakt! 6 Quote
Rookie Geplaatst: 20 oktober 2024 Geplaatst: 20 oktober 2024 Drie peterseliewortels geoogst. Ik wilde even kijken of ze al groot genoeg waren, maar volgens mij zien ze er prima uit zo. Binnenkort de rest maar eens uit de bak halen. 4 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 20 oktober 2024 Geplaatst: 20 oktober 2024 De laatste tomaten geoogst ivm beginnende phyto. Paprika’s en pepers hangen ook nog buiten en moeten geduld hebben tot volgend weekend. 4 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 20 oktober 2024 Geplaatst: 20 oktober 2024 On 10/12/2024 at 2:09 PM, Rookie said: Ik vind ze ook erg lekker, maar ik vind de opbrengst niet zo uitbundig. Ik heb meestal de kleine ananaskers. Die vind ik buiten in pot best aardig geven. Bij op tijd zaaien heb je oogst van ongeveer half of eind juli tot en met september. Met de eerste nachtvorst gaven alle planten het hier tegelijk op. 2 Quote
hazeltje Geplaatst: 20 oktober 2024 Geplaatst: 20 oktober 2024 Wat een kleurrijke foto's van al die pepers en paprika's. Hier ook de laatste courgette vandaag, wat kruiden en een flinke bos regenboogsnijbiet. Helaas geen foto. 2 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Rookie Geplaatst: 21 oktober 2024 Geplaatst: 21 oktober 2024 Nou, oogst is een groot woord. Voor de bietenstamppot van vanavond heb ik een paar bieten uit de tuin gehaald. Een grote Cylindra en een paar hele kleine Chioggia's. Ik vind die Cylindra hele fijne bieten! 7 Quote
Mellie Geplaatst: 21 oktober 2024 Geplaatst: 21 oktober 2024 Jaaaaa saffraan! Zo blij mee dat ik eindelijk echt flink kan oogsten. Mag ook wel met 300+ bollen… 8 Quote
redzebra Geplaatst: 21 oktober 2024 Geplaatst: 21 oktober 2024 @Goudsbloempje2 dat is nog een heel mooie hoeveelheid verse tomaatjes. Hier enkel nog een paar van de Bolzano die ik had laten staan, het gaat heel traag, misschien nog een paar komende weken , wat pepertjes en ook nog wat mini komkomers, die blijven maar gaan. Dit weekend de rest van de groene binnenrijpende tomaten verwerkt, gaf nog 6 liter. Een paar pastinaakjesé laatste boterboontjes die redelijk te ver waren en dan maar gedopt en in een tomatensausjes verwerkt, niet ideeal, maar was zonde om weg te gooien.é 7 Quote
Gitta Geplaatst: 22 oktober 2024 Geplaatst: 22 oktober 2024 Op 21-10-2024 om 13:32, Rookie zei: Ik vind die Cylindra hele fijne bieten! Hebben deze een diepere bak nodig? Ze lijken me een mooi grote te hebben. Smaken ze lekker? 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 22 oktober 2024 Geplaatst: 22 oktober 2024 Op 21-10-2024 om 13:32, Rookie zei: Cylindra Volgend jaar opnieuw proberen, in mijn speciebakken niet gelukt dit jaar. De Chioggia en de rode biet van de MM hoef ik ook niet meer. Ze zijn altijd super klein bij mij. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 23 oktober 2024 Geplaatst: 23 oktober 2024 9 uren geleden, Gitta zei: Hebben deze een diepere bak nodig? Ze lijken me een mooi grote te hebben. Smaken ze lekker? Ze hebben geen diepe bak nodig, deze staan bij mij in een bak van ongeveer 20 tpt 25 cm. Ik hield niet zo van bietjes, maar deze vind ik echt heel lekker, ze zijn heerlijk zoet. Een blijvertje. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.