Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Oohh, lekker al mais!

Hier ook een en ander geoogst! 😊

IMG_8460_Original.jpeg

IMG_8459_Original.jpeg

IMG_8458_Original.jpeg

Geplaatst:

Perziken geoogst.

perzik25_5.JPG

Jammer dat ook de wespen er dol op zijn. In de 2 bakken links allemaal aangevreten exemplaren.

perzik25_6.JPG

In het gat een aziatische hoornaar.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

En weer heel veel bonen geoogst. Samen met die van de vorige keer nu alles geblancheerd, ook alle wortelen.

20250720_193115.jpg

20250720_193647.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:
Op 19-7-2025 om 21:44, acpronk zei:

augustus september rijpt

Afhankelijk van de soort. Als je deze zolang laat hangen dan zijn de merels je voor. Ze zijn al donker. Ze hadden misschien nog langer gekund maar dan loop je risico op verlies. Ik vond ze zo niet lekker maar geven een mooie diepere kleur aan de confituren, dus vroor ik ze altijd ik tot aan de jam maak dag

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Wat maak je met appelbessen? De...
No image preview

Wat maak je met appelbessen? De leukste appelbes (aronia)...

Heeft u een appelbes (Aronia) in de tuin staan en weet u niet wat u met de bessen kunt doen? U bent niet de enige! Hoewel deze bijzondere vrucht in Ne…

Ik heb hier een aantal recepten gevonden, binnenkort (vandaag of morgen) maak ik de smoothie. Voor jam is het wat weinig, dan moet er veel ander fruit bij.

Likeur wil ik ook nog wel een keer proberen, eerst maar eens lezen en de ingrediënten bij elkaar zoeken.

Geplaatst:

@jorieke nu al mais?! Wow! Welk ras is dit?

Geplaatst:
2 uren geleden, acpronk zei:

Voor jam is het wat weinig

Dat is niet helemaal zo ik deed juist grofweg max 10% bij een gemengde bessenjam

Maar ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de andere recepten

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic