Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto's van: je oogst

Featured Replies

Geplaatst:

Wat lastig te zien gezien ze al in een badje liggen, maar vandaag weer ruim 500gr rode aalbessen en daarbij zo'n 250gr Zweedse bosbessen.

20250807_181310.jpg

Geplaatst:

Mooi divers bankje vol @woldistel !

<off topic: ik vind de kleur van jouw oogstbankje zo mooi, al eerder op je foto’s gezien 😍>.

Geplaatst:

@Dahli Het is de geweldige verf van Moose färg

Mijn tuinhokje op de volkstuin heeft dezelfde kleur.

Er zijn meer merken van dit type verf (scandinavische kookverven)

Off-topic weer gesloten

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

IMG_0845.jpeg

Paar perziken buiten al op.

Veel vijgen en de vogels hadden er al een paar te grazen genomen.

IMG_0846.jpeg

Vogel had wel geel liefde te geven 🧡

IMG_0848.jpeg

Ook ander spul wat niet op de foto staat, maar dat mag de pret niet drukken.

Geplaatst:

Diverse snackkomkommer en augurken en diverse boontjes geoogst.

20250807_152830.jpg

20250807_163031.jpg

20250807_180807.jpg

Geplaatst:

Ik was niet van plan om mijn vlierbessen te oogsten maar ik kwam in mijn kookboeken een idee tegen de gekookte bessen voor in de smooty (dan hoeft er niet zo’n vracht suiker bij 😊) dus toch het laatste de laagst hangende bessen geoogst om dat uit te proberen..,👍😊

IMG_5242.jpeg

IMG_5248.jpeg

En dan ook maar gelijk de bramen als ik toch bezig ben…😊

IMG_5246.jpeg

Ook geen Jam hoeveel heden maar toch ben ik tevreden… want deze stuik staat op mijn dakterras in een 20 liter zak … de takken omhoog over de pergolaar en alleen middag zon! 🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_5247.jpeg

Geplaatst:

Zojuist de laatste krop cossla geoogst en basilicum.

20250808_165743.jpg

Ook nog wortelen en radijzen geoogst. Deze gaan in een gemengde sla.

20250808_170131.jpg

Geplaatst:

tomaat.jpeg

Geplaatst:

2x vijgen vandaag! Wat zo’n zonnetje wel niet kan doen.

IMG_0854.jpeg

Deze boom is meer een struik en staat vol op het zuiden maar in de schaduw van de horror conifeer van de buren.

IMG_0856.jpeg

Worden heel mooi paars van binnne. Dat heeft die andere bepwn turkey toch minder.

IMG_0859.jpeg

En dan de avondoogst van de andere boom. De vogels eten er ook graag van.

Pepers staan niet op de foto. Worden al wat pittiger!

Geplaatst:

Toch maar even plaatsen hier. De tomaten die ik allemaal eraf heb moeten halen ivm phytopthora.

Deze zijn bijna rijp of inmiddels rijp

20250808_191121.jpg

Deze tray afwachten wat er van af rijpt.

20250808_191129.jpg

Geplaatst:

Weekje vakantie. DE oppas zei veel komkommers geoogst te hebben. Verder kennelijk niet zo veel:

1,5 kg bramen

4 kg vijgen

2 kilotomaat

8 courgettes

8 komkommers

bijna een kilo boontjes (die liggen ergens onder)

4 augurken (ook verstopt)

een handje blauwe bessen

IMG_2968.JPG

IMG_2969.JPG

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

@Gitta op een krant leggen werkt ook goed met een banaan erbij. Papieren zak. Wat je hebt.

Geplaatst:

Resultaat van een dagje moestuin. En dan staat de emmer met russische bierenkool (weggegeven), een berg sperziebonen van ongeveer dezelfde hoogte (weggegeven) en een grote spitskool (inmiddels thuis in de koelkast) er nog niets eens op. De groene pepers of parika’s zijn een avontuur, er vielen tijdens het gehannes in de kas enkele kleine groene paprika’s af, maar ik kan ze niet meer onderscheiden van de groene pepers die ik had geplukt. Verder hebben de grote tomaten helaas een groenkraag, maar die snijd ik er af en in de saus zullen ze best smaken. Cor gaat morgen bramenjam maken, ik vandaag de sperziebonen blancheren en invriezen, en tomatensaus met ui en paprika maken. Wat een weelde. Kan ik deze meloen, helaas van de plant die is overleden, nog op de een of andere manier redden?

IMG_3678.jpeg

En onderstaande foto is van een paar dagen geleden, vergeten te posten. Ook daarbij mist al een spitskool, en wat bietjes.Wat een overvloed.

20250802_154418.jpg

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Heerlijk hè @Tanja65 dat je dat mee kunt nemen naar de camping … jouw foto’s roepen hoop herinneringen op omdat ik dat aantal jaren terug ook altijd deed….😍😋🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

aangepast door Vrouwholle

Geplaatst:

Oogst van vandaag. Begin volgende week op vakantie ..... ben benieuwd wat ik aantref als ik terug kom.

20250809_140647.jpg

Geplaatst:

Weer 2 van die joekels eruit gehaald. En gele radijs, maar dat was niets, aangevreten en erg stug. Ik kan alleen in het voorjaar de radijs zaaien, daarna niet meer. Of het nu met of zonder een gordijn is. Bij mij sluipt er van alles onderdoor.

20250809_151641.jpg

20250809_165108.jpg

Geplaatst:

Een grote courgette en een kleine.

20250810_163917.jpg

Nog wat boterbonen

20250810_164356.jpg

Geplaatst:

De boerenkool eraf gehaald. De bonen vielen erover heen.

.20250810_165041.jpg

Geplaatst:

IMG_0996.jpeg

De eerste oogst van de ochtend staat niet op de foto. Die gingen regelrecht mijn buikje in 😛 dit zonnige weer zorgt gelukkig voor veel rijpe vijgen.

IMG_0994.jpeg

De tomaten zijn nog niet rijp genoeg om te plukken. De groene waren per ongeluk… maar de gekleurde kwam door de slakkeninvasie…. Kan de slakken maar niet vinden, maar ze zitten er wel degelijk. Zelfs knalgroene zijn niet veilig…

IMG_0992.jpeg

Geplaatst:

Prachtige foto die eerste @Mellie 😍🌱

Door jou enthousiasme over vijgen overweeg ik om mijn perenboompje die altijd moeilijk doet te vevangen voor vijgenboompje in pot…🤔😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

Geplaatst:

Omdat de komkommertjes mijn kasje uit zijn gegroeid hangen ze nu boven mijn hoofd en

vergat ik 2 dagen te oogsten…😅

Bijzonder vind ik dat ze onderaan de stam nu weer nieuwe komkommertjes maken terwijl ze bovenin ook lekker doorgaan…👍😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_5293.jpeg

Tijd om een potje vol op zuur te maken want mijn lief houd niet van rauw….😊

IMG_5295.jpeg

mijn maar 1 vak spekbonen en 1 vak snijbonen zijn nu ook echt op “stoom” ; blij mee!! 😍😋

Geplaatst:

IMG_20250811_083309400_PORTRAIT.jpg

Foto van gisteren. De rest staat eigenlijk ook al op mijn vorige foto's (courgettes, komkommers, tomaten, bonen etc.), dus deze keer maar even niet.

Geplaatst:

Boterbonen groene boontjes 1 kleine ok 1 ei dankzij broedse praktijken met wat vijgen. Je moet er nog 4 bij voorstellen 😬

De boterbonen zijn geliefd bij de slakken. Bijna allemaal weg… IMG_1002.jpeg

Geplaatst:

Mooi kleurtje he, die paprika! Er was een beestje wat eraan ging vreten, dus er maar afgehaald! 😊

IMG_3782.jpeg

IMG_3781.jpeg

Geplaatst:
1 uur terug, Mellie zei:

dankzij broedse praktijken met wat vijgen.

Ok, ik weet dat je van vijgen houdt, maar heb je nu de vijgen onder de kippen gelegd 🤣🤣🤣

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.