Geplaatst: 22 uren geleden22 u Vandaag de eerste kleine courgettes geoogst. En een augurk en een mini-komkommer. Grappig hoe zelfs die mini's enorm van elkaar verschillen. Deze kleine is van de Diva. En o ja, ook al die knoflook geoogst dus, maar die foto staat al in het knoflook topic.
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Ik bedoelde met afgebroken, dat ik er niet goed bij kon komen. Er staan pepers e.d. voor met stokken en ik kan niet achter de speciebakken komen in de kas en braken de stengels. Ik stootte tegen de stokken. En aangezien ik het in mijn rug heb, gaat dat niet eenvoudig. Wat ik mij kan herinneren van andere jaren was dat ik ze er veel later uit kon halen.Dus ik ga mij dan maar druk maken om ze eruit te halen.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Hier ook de eerste mini courgettes geoogst. En de eerste tiny pattison.Ze gaan zo op de grill voor bij de gyoza (winkel) 😋
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Vanochtend waren ze zo gezellig met z’n tweeNu nog slechts een halfje over, ow jeeTis geen lange augurk, maar korte komkommer,Het is niet erg, hij’s gewoon wat krommer.Missie komkommer is eindelijk geslaagd, Je kunt niet winnen als je niet waagt…!Een mens zou er lyrisch van worden. 😌
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 3 uren geleden, woldistel zei:mini courgettesWat een mooie courgettes zijn dit. Wat is het merk? Want ik zie altijd donkere courgettes als ik mini zoek.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik ben uren bezig geweest om alle knoflook en uien eruit te halen. Ze zaten erg vast in de grond en bij een heleboel kon ik er niet bij. Ik moest het riet eerst afknippen en sommige bakken verschuiven om er bij te kunnen. Ook staan er wat winterwortel tussen de knoflook, niet echt handig dus.En weer een bloemkooltje geoogst, voordat hij gaat openen.Bijna alles ligt in de kast om te drogen en degene waarvan ik de bollen heb gebroken van het loof ga ik morgen de teentjes invriezen.Knoflook 78 stuks. Rode ui, zo'n 20 stuks. Ik heb nog meer rode, gele uien en sjalot staan, maar die zijn gezaaid en die moeten nog groeien.Ik vond de Olifant knoflook maar erg klein uitgevallen. Ze stonden met 4 stuks in een grote bak, dus dat was het probleem niet.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.