Geplaatst: 17 augustus 20195 j Mmmm. Ratatouille. Lekker hoor. Heb je een eigen recept, Appelvrouw? Of volg je iets uit een boek? Minipompoentje hierboven ziet er ook goed uit. Hoop dat ie gesmaakt heeft! Hier een heel bont geheel, van paprika’s, pepers, tomaten, en daarachter vroege piepers die we eindelijk geoogst hebben, al een flinke schaap appelen en daarnaast nog wat meloen en boon enzo. Het gaat lekker op de tuin! (Met het onkruid ook trouwens, daar maar even geen foto van gemaakt ) wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 19 augustus 20195 j Eerste twee oranje pompoenen en een mand vol met kleine pompoenen. De planten gaan nu als een gek en maken heel veel baby's aan achter elkaar, terwijl er begin dit jaar soms wel twee meter tussen zit... Waarschijnlijk een gevolg van de regen na alle hitte en droogte stress? Ik weet niet of een deel het nog. Gaat redden. Zal afhangen van wat september en begin oktober doen.. Ik mocht één zonnebloem plukken van mezelf.. Eigenlijk laat ik ze staan voor de bijen em vooral voor de hommels die er zo schattig op in kunnen dutten. De augurk en bramen zijn voor de kipjes, overrijp.
Geplaatst: 21 augustus 20195 j De 1e rijpe vijg! Door 4-en gedeeld. Das dan wel weer jammer. Ik had hem gewoon in mijn eentje moeten verorberen! Gemiste kans... Dat er nog velen mogen volgen insallah [emoji51]Er hangen er nog 10 aan de boom.
Geplaatst: 22 augustus 20195 j Dat kleuren bij de rest gaat goedkomen deze dagen, gelukkig maar, er hangen er nog genoeg. Nu eerst deze inhoud klaarmaken voor de winter. #pasta https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Geplaatst: 22 augustus 20195 j De oogst van de dag minus alle frambozen en een paar tomaten. Voor ik mijn mobiel kon pakken, was er een 2-jarige ermee vandoor gegaan. Ik noem geen namen verder. Foto vergeten: bij deze De frambozen zijn zo groot dit jaar aan sommige struiken... bizar gewoon. dat had ik graag op de foto willen vastleggen. Groter dan de cherrytomaten die we hebben. Volgende poging neem ik de mobiel mee en fotografeer direct. Niks is veilig in huis [emoji14]
Geplaatst: 26 augustus 20195 j Yes! En ze waren heerlijk. Nummer 2 en 3. Wel een andere boom dan vijg nummer 1.
Geplaatst: 27 augustus 20195 j Wat een vijgen, zeg Gisteren 3/4 emmer vol struikbonen getrokken. Ik had begin juli de struikbonen bijna opgegeven. Ze stonden heel mooi maar (mede door vakantie) door de droogte kreeg ik kleine prinsessen (wij noemen ze zo bij ons) en daarna alleen maar droge exemplaren zonder vruchtvlees. Ik heb ze na mijn vakantie nog voldoende water gegeven en geregeld viel hier nog een buitje. (juli 50mm - augustus tot vandaag 20mm / nog steeds veel te weinig) Tot mijn verbazing kwamen er toch nog veel bloemetjes op, 6 weken na de eerste oogst. Nu 2 weken verder heb ik een pak prinsessen kunnen oogsten die 40% groter zijn en nu wel vol vruchtvlees zitten. Ik weet dat er een tweede oogst mogelijk is, maar deze oogst heeft veel meer succes dan de eerste dus een tevreden tuinier
Geplaatst: 29 augustus 20195 j Een rijpe Atlantic Giant Pompoen van 7 kilo, zn ligplek werd zacht en met regen op komst maar geoogst.
Geplaatst: 30 augustus 20195 j Allereerst hierboven lekker al die tomaatjes en mooi om te zien! Aangezien we het beste weer wel gehad hebben en er niet zoveel meer bij zal komen, maar wel nog kan afvallen hebben we alles maar uit voorzorg geoogst. De AG Pompoenen valt me behoorlijk tegen en ik ga me nog beraden of de Atlantic Giant volgend jaar nog wel terug komt of dat ik voor een ander soort Pompoen ga aangezien het gewoon een moeilijke Pompoen is in dit klimaat en met de ruimte die ik heb, het kon wel is gewoon te weinig ruimte zijn. Verder heeft het me niet veel opgeleverd, weinig mooie decoratie Pompoenen en niet echt lekker om te eten volgens de verhalen dus eigenlijk kunnen ze direct na het oogsten in stukken gesneden worden voor de beesten van de boer, het geeft me te weinig voldoening. De Atlantic Giant Pompoenen, De Kalebassen van mijn vrouw mooi gelukt voor decoratie, Op naar volgend seizoen, nieuwe ronde nieuwe kansen!
Geplaatst: 31 augustus 20195 j Perfect rijp, erg lekker, zoet: Meloen Charenthais. Nu nog vier stuks te gaan.Staat in de foliekas. Naast het temperatuurvoordeel ook het voordeel van eenvoudige "rijp"-detectie: zoete meloengeur? -> plukken. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 31 augustus 20195 j Steeds weer. En nee, ik klaag niet De eerste! En hij was lekker! https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Geplaatst: 31 augustus 20195 j Wat een tomaatjes pompoenen en meloenen zeg! Meloen ga ik toch ook eens proberen als ik dit zo zie! Hier mijne van vandaag (de zonnebloemen zitten allen aan 1 enkele stengel)
Geplaatst: 31 augustus 20195 j Voor het eerst mais uit de tuin, heel blij mee. Ookal waren het totaal maar 5 kolven. De hill methode werkt dus nog niet helemaal naar behoren. Of ik nu toch te veel planten heb geplant of de heuvel niet hoog genoeg ik weet het niet. De mais was wel wat plakkerig na het koken. Hoort dat? Of heb ik iets fout gedaan? Verder weer tomaten geoogst, 2 pepers een chocolat paprika. En de eerste gele frambozen
Geplaatst: 31 augustus 20195 j @ Angela, Het was verder een leerzame ervaring die mij erg aan het twijfelen gebracht heeft of de AG wel mogelijk is op zo’n kleine ruimte in een open buitenteelt, ik denk eigenlijk van niet en pak mijn verlies gewoon. Hier vlak bij zit een boer die voor de fun ook pompoenen kweekt buiten op een veld hij heeft altijd AG
Geplaatst: 1 september 20195 j @Sand&Oak wat ben je toch weer fotogeniek bezig joh! Hier heel veel frambozen. De stierenhoorn paprika doet het ook heel goed. De 2-jarige tuinopzichter kwam toen hij zag dat ik een foto maakte, zijn afgekloven zelfgeplukte trosje druiven brengen die óók op de foto moesten [emoji23][emoji23] cute
Geplaatst: 1 september 20195 j Prachtige oogsten zeg. Hier de mijne van vandaag. Vooral erg happy met de kouseband en de Armeense komkmmer.Die komkommer komt in elk geval terug volgend seizoen! Lekker zoetig is ie!
Geplaatst: 1 september 20195 j @angela Ik denk niet dat jouw boer 1 vierkante meter per AG heeft gebruikt, je vergelijking gaat dus mank! Opnieuw proberen dus maar.
Geplaatst: 2 september 20195 j @angela Ik denk niet dat jouw boer 1 vierkante meter per AG heeft gebruikt, je vergelijking gaat dus mank! Opnieuw proberen dus maar. Ik zeg toch niets over het oppervlak reageer alleen op je opmerking over buiten?
Geplaatst: 2 september 20195 j De roze bosbessen moesten nog ‘rijpen’. Dacht ik [emoji2358] Vergeten dat het een roze bosbes is i.p.v. een gewone. Dus het merendeel van mijn oogst weg kunnen gooien, maar dat wat rest, is lekker. Eerste jaar dat ie vrucht draagt. Beetje mix van vossebes en bosbes. Leuk. De grootste vijg had ik al op voor de foto. Zoooo sappig! Helemaal in mijn nopjes [emoji847]
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.