Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: je oogst


Jorieke123

Aanbevolen berichten

de eerste oogst van de nieuwe aardbeiplanten (frigo)

 

IMG20190813103032-169061565685429.jpg

 

onvoorstelbaar hoe snel de frigo-planten groeien

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm. Ratatouille. Lekker hoor.

Heb je een eigen recept, Appelvrouw? Of volg je iets uit een boek?

 

Minipompoentje hierboven ziet er ook goed uit. Hoop dat ie gesmaakt heeft!

 

Hier een heel bont geheel, van paprika’s, pepers, tomaten, en daarachter vroege piepers die we eindelijk geoogst hebben, al een flinke schaap appelen en daarnaast nog wat meloen en boon enzo.

Het gaat lekker op de tuin!

(Met het onkruid ook trouwens, daar maar even geen foto van gemaakt )

c78d31f48b5827032d5e67707c7bada3.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2019081913534974701566217421.jpg

 

Eerste twee oranje pompoenen en een mand vol met kleine pompoenen. De planten gaan nu als een gek en maken heel veel baby's aan achter elkaar, terwijl er begin dit jaar soms wel twee meter tussen zit... Waarschijnlijk een gevolg van de regen na alle hitte en droogte stress? Ik weet niet of een deel het nog. Gaat redden. Zal afhangen van wat september en begin oktober doen..

 

Ik mocht één zonnebloem plukken van mezelf.. Eigenlijk laat ik ze staan voor de bijen em vooral voor de hommels die er zo schattig op in kunnen dutten.

 

De augurk en bramen zijn voor de kipjes, overrijp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oogst van de dag minus alle frambozen en een paar tomaten. Voor ik mijn mobiel kon pakken, was er een 2-jarige ermee vandoor gegaan. Ik noem geen namen verder.

 

Foto vergeten: bij deze

8dc48c39f330aeab72e2edfb507a252e.jpg

 

De frambozen zijn zo groot dit jaar aan sommige struiken... bizar gewoon. dat had ik graag op de foto willen vastleggen. Groter dan de cherrytomaten die we hebben. Volgende poging neem ik de mobiel mee en fotografeer direct. Niks is veilig in huis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vijgen, zeg

 

Gisteren 3/4 emmer vol struikbonen getrokken. Ik had begin juli de struikbonen bijna opgegeven. Ze stonden heel mooi maar (mede door vakantie) door de droogte kreeg ik kleine prinsessen (wij noemen ze zo bij ons) en daarna alleen maar droge exemplaren zonder vruchtvlees.

 

Ik heb ze na mijn vakantie nog voldoende water gegeven en geregeld viel hier nog een buitje. (juli 50mm - augustus tot vandaag 20mm / nog steeds veel te weinig)

 

Tot mijn verbazing kwamen er toch nog veel bloemetjes op, 6 weken na de eerste oogst. Nu 2 weken verder heb ik een pak prinsessen kunnen oogsten die 40% groter zijn en nu wel vol vruchtvlees zitten.

 

Ik weet dat er een tweede oogst mogelijk is, maar deze oogst heeft veel meer succes dan de eerste dus een tevreden tuinier

 

ECBC9BAD-3401-4A1C-B414-0297FCC67CB688311566888065.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...