Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: je oogst


Jorieke123

Aanbevolen berichten

2019062511302377791561456327.jpg

 

Toch even snel naar buiten gerend om wat te oogsten ik wilde gewoon perse even in de moestuin zijn. Voor het eerst echte olifant knoflook bollen geoogst. Ik weet dat sommige ze nog wel groter telen maar jeetje wat ben ik trots ik heb nog nooit zulke grote knoflook gehad

 

Mijn oerprei was aan het door schieten, ik heb alle bloemstelen verwijderd. Kan je die net zoals bloemstelen van knoflook wokken of pesto van maken ? Zou ik ze kunnen gebruiken om met andere groente en kruiden te drogen tot bouillon poeder ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

f95d7d49ca4a39f5dd751dc75a471668.jpg

Binnen de erwtjes / capucijners / tuinbonen gedopt die ik gisteren geplukt heb. De helft hangt nog. Er is hier koele zeewind beloofd. Zodra die opsteekt, ga ik weer plukken...

Denk ik.

Oh en mijn aalbessen moeten ook dringend geplukt. Maar dat zal een andere dag worden hoor.

Denk wel dat ik dan ook es wat siroop ga maken. Ook wel es lekker. Dank voor t idee Cupcake!

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Witte snackkomkommertjes, en drie paprika's die ik gewoon MOEST proeven zo mooi! Etkezesi pelso (witte punt) Lilac (wit met paars) en Sweet black hungarian (zwarte punt). Allemaal lekker maar als ik dan toch moet kiezen vind ik de zwarte nu het lekkerst. Ik ben benieuwd wanneer de rest wat gaat rijpen. Dat hangt er nu nog allemaal groen (=oninteressant) bij...

 

IMG2019062519463189471561496328.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste Rosabelles en een enkele Vitelotte. De Rosabelles zijn supersnel gegroeid dit jaar ondanks de koude en droogte. Op mijn no-dig bed waar vorige herfst phacelia groeide. Traditioneel frieten van de eerste Rosabelle!

65223ABA-1C01-4EF6-BAC7-52D1BB6A8B8366181561732877.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Platte perzik uit kas.

Beetje vroeg geoogst, dus ze mogen nog narijpen. Maaaar, de mieren hadden erg veel belangstelling.

Dit zijn de enige vruchten dit jaar. Het boompje heb ik in het najaar van de tuin naar de kas verplaatst, dus ondanks stress toch nog fruit gemaakt.

Ik verwacht volgend jaar een mand vol.

 

IMG160498671562582824.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bramen. Vandaag gekeken: de oogst kan beginnen, dat wordt morgenochtend.

Semi-wildpluk: bij buur D. die doet er toch niets mee, en ik heb daar "plukrecht" gekregen.

(Terzijde: buur D. is enorm gehecht aan zijn enorme bramenbos. Maar alleen omdat het een perfect onderkomen is voor de mussen. Het is daar vooral buiten het zomerseizoen een mussendorp, bijna een mussen-randstad. Roofvogels kunnen er niet in, en de zwerfkatten kunnen er niet inklimmen, door de doornen ).

De eerste bramen zijn helemaal rijp:

2019071916593824751563562601.jpg

 

In mussendorp is nog heel veel onderweg. Het hangt tsjokvol met bramen, de meesten nog niet rijp:

2019071917002144051563562599.jpg

Die boom op de achtergrond: appel, Bramley seedling. Daar heb ik ook "plukrecht" op.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mooi Jootje, die kleuren ook zo bij elkaar. En de dekan-komkommers zien er ook goed uit even daarboven (hier lukken de komkommers om de een of andere reden niet best.)

 

Hier krijgen we straks wat visite. Het weer is bewolkt en frisjes (ook wel weer es prima hoor) Maar op ons bord schijnt toch de zon

 

b56a1f4aed2d3a570169e2f4945633d2.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondanks alle droogte-ellende:

 

komkommers: true lemon

 

IMG-20190729-WA001483931564426664.jpg

 

een aanrader als je van een stevige bite houd met een frisse komkommersmaak

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...