HuubvG Geplaatst: 29 januari 2018 Geplaatst: 29 januari 2018 @Rudy, @Jet, dankjewel. @Jorieke, steken ze nou hun kopjes in het zand? Struisvogelpolitiek zeker. Gisteren tussen het verhuisgedoe door de boel klaargezet, maar niet aan toe gekomen om te zaaien. Vandaag dan toch maar gezaaid en op de maagdelijke vensterbank op het zuiden geplaatst. Het is hier constant 18° hoewel de vensterbank wel koel aanvoelt. Boven het raam zit een automatisch ventilatierooster waar zo nu en dan koele lucht uit stroomt. Ik zal er eens een temperatuurmeter bijleggen. Volgende foto bij opkomst. Hopelijk zijn ze net zo kiemkrachtig als op de plaatjes hierboven. Quote
Rudie Geplaatst: 29 januari 2018 Geplaatst: 29 januari 2018 Ik heb 10 zaadjes in zaaigrond gedaan en 10 zaadjes op keukenpapier laten kiemen in een donkere kast.De zaadjes op keukenpapier zijn alle 10 ontkiemd en heb ik daarna ook in grond laten opgroeien. De zaadjes in zaaigrond was het resultaat 8/10. Ik heb inmiddels 17 sprietjes overgepot naar individuele potjes.Ik merkte bij het verpotten dat het worteltje van de keukenpapier-zaadjes opvallend dikker waren.....Interessant... Benieuwd of dit uiteindelijk verschil gaat maken Quote
Jeroen76 Geplaatst: 30 januari 2018 Geplaatst: 30 januari 2018 Vandaag al de zaden mogen ontvangen, waarvoor mijn dank en complimenten. Natuurlijk meteen gezaaid omdat we al wat achterlopen. Wanneer ze de omgeving hier gaat bekijken zal ik een foto plaatsen. Gr. Jeroen Quote
roeier Geplaatst: 30 januari 2018 Geplaatst: 30 januari 2018 Je loopt niet achter bij mij, Jeroen, ik heb nog niet gezaaid - m.u.v. 2 zaadjes dan. Eén van de komende dagen ga ik dat wel doen, of komend weekend. Quote
RobN Geplaatst: 31 januari 2018 Geplaatst: 31 januari 2018 last but not least. ik heb me ook ingeschreven. Ik ga hem telen op de klei, kijken wat het wordt. Quote Onkruidmanager 1.0
Jeanne heijmans Geplaatst: 1 februari 2018 Geplaatst: 1 februari 2018 Wanneer zetten jullie ze in de volle grond? Ik dacht maart,maar wetende dat het hier in Frankrijk ook nog vroor.in april.dus weet het even niet meer. Quote
Spitskool Geplaatst: 2 februari 2018 Geplaatst: 2 februari 2018 @Jeanne Volgens mij kunnen uien wel wat vorst hebben. Maar ik heb geen idee of de groei dan ineens vrolijk stopt opdat de zaailingen koude voeten krijgen? Ik ben zelf van plan om ze wel naar buiten te doen op een bepaald moment. Als het nodig is, dan doe ik er tijdelijk een grote stolp overheen, Mijn zaailingen blijven trouwens vrolijk verder groeien, ze vermaken zich kostelijk in de vensterbank. Van de acht zaadjes die zijn ontkiemd (tien gezaaid) heb ik een zwakkere uit het potje gehaald. De overige zeven houden zich kranig. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mellie Geplaatst: 2 februari 2018 Geplaatst: 2 februari 2018 Er blijven een paar achter qua groei, maar dat mag. Nog maar 1 maand, dan is het eindelijk maart! Cadeautje van februari dat het zo lekker kort is. Quote
Bosbrandje Geplaatst: 2 februari 2018 Geplaatst: 2 februari 2018 Hier staan ze ook in eigen potjes inmiddels. Quote “To plant a garden is to believe in tomorrow.”― Audrey Hepburn
RobN Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Gisteren binnen gekregen, vandaag gezaaid.5x in gewone potgrond, 2x in kokos, 2x zelfgemaakte potgrondIn dezelfde aantallen Rijnsburger en walla walla Sweet gezaaid om te kijken of er nog verschillen zijn Ook eigenwijs buiten in het kasje wat gezaaid, daar staan al een x aantal dagen een grote plaat met Rijnsburger en walla walla Sweet, nog niet boven gekomen overigens. Daar ook nog 3x de Giant buiten gezet en ter controle ook in Rijnsburger en walla walla Sweet. Quote Onkruidmanager 1.0
Spitskool Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 @bosbrandje Wat goed om te zien, die van jou hebben al twee ‘blaadjes’! Wat is jouw geheim? Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Bosbrandje Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Ze staan onder de IKEA lamp en ik spreek ze bemoedigend toe Bij mij gaat het eigenlijk altijd heel goed binnen, totdat de plantjes naar buiten moeten Quote “To plant a garden is to believe in tomorrow.”― Audrey Hepburn
Bit Geplaatst: 5 februari 2018 Geplaatst: 5 februari 2018 Gelijk ook maar een fotootje van mijn 1e zaaironde van deze ui. Heb ik daarmee gelijk voldaan aan de wedstrijd-deelname voorwaarde. haha. Staat onder lamp. in een kamer waar de verwarming inmiddels ook uit staat en het raam op een kier. Toch nog 14 graden op de zaailingen. Raampje straks maar verder open zetten.Denk nou niet gelijk " wat een maanlandschap maakt die Bit daarvan" ; Ik ben een heel nette zaaier hoor Dat is mijn schoonmaakster die niet van zo'n bakje met zaaisels kon afblijven toen het nog in de woonkamer stond. Bakje heeft volgens mij nét na het zaaien half op z'n kop gelegen. Zure druif die dame, magoed, strijken kan ze wél. Toch 7 van de 9 opgekomen. met 2 weken ga ik de 2e ronde zaaien. Quote
tom1975 Geplaatst: 5 februari 2018 Geplaatst: 5 februari 2018 Is het normaal dat de zaailingen zich plat leggen tijdens het groeien? Quote
Rudie Geplaatst: 5 februari 2018 Geplaatst: 5 februari 2018 Is het normaal dat de zaailingen zich plat leggen tijdens het groeien?Nee, das niet normaal. Is de grond te nat? Te droog? Hoe warm of koud hebben ze het? Wat heb je gebruikt om in te zaaien? Quote
tom1975 Geplaatst: 5 februari 2018 Geplaatst: 5 februari 2018 Ik denk eerder te nat misschien. Bakje stond eerst vrij warm in huis. Verplaatst naar boven ongeveer 15 gr. Misschien ook te weinig licht. Quote
Rudie Geplaatst: 5 februari 2018 Geplaatst: 5 februari 2018 Die 15 graden kan geen probleem zijn, dat vinden ze wel een fijne temperatuur zodra ze opgekomen zijn. Misschien ligt het probleem dan bij 'te nat' en 'weinig licht' Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 5 februari 2018 Geplaatst: 5 februari 2018 Bij mij zijn 20 van de 21 zaden opgekomen.Nu nog vet zien te mesten. Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 februari 2018 Geplaatst: 5 februari 2018 Ook hier genoeg opkomst voor ronde 1 ( 8 van de 9) Ik zal jullie niet vermoeien met weer een foto van groene sprietjes op een donkerbruin aardevlak Komt wel als het dikkertjes zijn. Binnenkort maar eens ronde twee zaaien. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 8 februari 2018 Geplaatst: 8 februari 2018 Bericht van zaaien was op 29 januari.Opkomst 9 dagen later 17 / 20.Foto's vind ik juist leuk Jet, ook al lijken alle zaailingen op elkaar. Ik doe er wel eentje bij. Quote
Krikke83 Geplaatst: 8 februari 2018 Geplaatst: 8 februari 2018 Ik ben een beetje laat begonnen. Ik heb ze vorig weekend gezaaid. Dus nog even wachten op de eerste kiempjes. De winst zal er dus niet in zitten. Maar op zich is de ervaring die ik op doe ook een winst Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
Frans Geplaatst: 8 februari 2018 Geplaatst: 8 februari 2018 Onder kunstlicht in een kweekbakje van de Action bij ± 14 °C . Vandaag staan ze 3 weken boven de grond. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Krikke83 Geplaatst: 9 februari 2018 Geplaatst: 9 februari 2018 Frans, ik weet niet hoe je het doet. Maar je moet me eens uitleggen hoe jij geld kweekt Mijn kiempjes komen net boven Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
Roland Geplaatst: 9 februari 2018 Geplaatst: 9 februari 2018 Bij hoeveel bladeren verspenen jullie de zaailingen van de gezamelijke bak naar een individuele pot? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.