appelvrouw Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 Judith nee niet van Vilmorin maar van Beaumont geloof ik de buurvrouw had ze voor me besteld. Jaren geleden al ik heb er wel 4 seizoenen van gezaaid geloof ik. Het waren trouwens stokbonen. Het stomme is dat ik de hele pot heb gekookt en vergeten ben dat ik plant zaad apart moest leggen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Carina1966 Geplaatst: 2 mei 2018 Geplaatst: 2 mei 2018 Quiche met spinazie en feta. De spinazie begint door te schieten... Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Indy Geplaatst: 3 mei 2018 Geplaatst: 3 mei 2018 Een rabarbertaart gemaakt met de eerste rabarber uit de tuin.Laagje banketbakkersroom op de bodem, echt genieten!
Mw Tralala Geplaatst: 8 mei 2018 Geplaatst: 8 mei 2018 Voor de lunch; taart met snijbiet en blauwe kaasVanavond; pomposoep en raapstelencake
Spitskool Geplaatst: 8 mei 2018 Geplaatst: 8 mei 2018 Ik ga zo gepofte zoete aardappel, geroosterde prei en gerookte paprika eten. Daar maak ik een salade van en dat vul ik aan met de Kaukasische spinazie uit eigen tuin. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Carina1966 Geplaatst: 8 mei 2018 Geplaatst: 8 mei 2018 Ik ga soep maken van raapstelen en kip. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
pippi Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 De eerste lading peultjes!! Een week eerder dan vorig jaar, en dat ondanks dat rare voorjaar, ha! Ik hoorde via via dat 'men' hier en daar op het volkstuincomplex wat commentaar had op al mijn vroege uitplanten, want veel te vroeg, je mot eerst nog frezen, en hardlopers zijn doodlopers en dat soort opmerkingen, maar mooi dat ik al peultjes eet, ha! Ik heb doorgeplukt tot ik een maaltijd had, dus ook nog hele kleintjes, samen met de eerste 2 tuinboontjes en nog wat winterprei geroerbakt met peper zout kerrie gember citroengras en ketjap, kipstuckjes van de Vegetarische Slager en rijst. Bizar lekker. Tijdens het eten werd ik er zelfs helemaal bezitterig van, dat ik ze allemaal zelf op ga eten en niks ga verkopen of weggeven. Wellicht dat dat gevoel verdwijnt als de rest van de 400 ook peultjes gaat maken. Man, wat zijn knersverse hele jonge peultjes toch lekker.
Ann123 Geplaatst: 10 mei 2018 Geplaatst: 10 mei 2018 Ja, peultjes word je toch niet beu? Ze zijn er maar even dus dan van genieten. Ik dacht dat ik ook vroeg was (en dat was ook zo, ik heb mijn peultjes gewinterzaaid) maar hier beginnen ze pas aan bloemen. Volgens mij de schuld van de slakken die telkens aan de stengels net aan de grond zitten eten. Wij hebben een slaatje gegeten van sla, look zonder look, citroenverbena, zurkel, munt, knoflookbieslook, spinazie, wat topjes van opschietende boerenkool, jong snijbietblad, citroenmelisse, kervel, roomse kervel, andijvie, peterselie, koriander, agastache en wellicht nog het een en ander ander.
Spitskool Geplaatst: 10 mei 2018 Geplaatst: 10 mei 2018 Wat een heerlijk slaatje Ann123. Een wervelwind door eigen tuin op je bord. (En heel herkenbaar. ) Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
marielle73 Geplaatst: 17 mei 2018 Geplaatst: 17 mei 2018 Verse salade met spinazie quiche Keep calm and garden on.
Spitskool Geplaatst: 18 mei 2018 Geplaatst: 18 mei 2018 Zelfgemaakte hummus (kikkererwten gewoon uit de winkel), maar met de paprikapoeder van de moeder van Mellie, uit de tuin van de moeder van Mellie. (Waarbij de paprikapoeder dus gewoon chilipeperpoeder is, iets met lost in translation.) Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
speets Geplaatst: 18 mei 2018 Geplaatst: 18 mei 2018 (Waarbij de paprikapoeder dus gewoon chilipeperpoeder is, iets met lost in translation.) Hier een fêtasalade met allerlei sla en kruidjes, onder andere de basilicum Mammoth. Wat een joekels van bladeren! Lijkt wel sla, en erg lekker "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 mei 2018 Geplaatst: 20 mei 2018 Asperges.En 12 bakken pompoensoep gemaakt 10 liter in het totaal. Die gaat in de vriezer.
Mw Tralala Geplaatst: 22 mei 2018 Geplaatst: 22 mei 2018 Ik krijg altijd honger als ik dit topic doorlees Vanavond pompoensoep met turks brood en hummus van eigen bonen
RobN Geplaatst: 25 mei 2018 Geplaatst: 25 mei 2018 En stond nog meer, maar da's voor morgen Onkruidmanager 1.0
Patrijs Geplaatst: 25 mei 2018 Geplaatst: 25 mei 2018 Aspergesoep met verse maggiplant en zalm, daarna salade van doperwten, peultjes, sterrenkers munt en geitenkaas met aardappels uit de oven.Vanavond nog een rabarbertaart bakken. De moestuin van Patrijs
Jeanne heijmans Geplaatst: 28 mei 2018 Geplaatst: 28 mei 2018 Tis niet bijzonder, maar eet veel bieslook, voor de kruidenboter, aardappelpuree, eiersalade, zelfs een beetje door de ragout die ik voor bitterballen gebruik, is echt lekker,voor op de file American, de laatste twee kennen ze hier niet, dus maak het zelf, en door de sla, of over gebakken aardappels, Dus bieslook is voor mij, heel belangrijk.
Jeanne heijmans Geplaatst: 29 mei 2018 Geplaatst: 29 mei 2018 Noodgedwongen, moest ik 2aardappelplanten rooien.Dus vandaag de eerste nieuwe aardappels gegeten,ze waren al groot, maar hoe lekker waren ze zeg.lekker met spinazie met ei, en stoofvlees.
Lorwen Geplaatst: 30 mei 2018 Geplaatst: 30 mei 2018 Hmmm, ik krijg al honger! Gisteren spinazie...Eergisteren asperges (uit mijn ouders hun tuin weliswaar, mijn is niet groot genoeg voor aspergebedjes)
Patrijs Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 Ontbeten met net gebakken witbrood en aardbeien. Gisteren avond geroerbakte raapsteeltjes met een flinke bos koriander en kruiden en peultjes. Geluncht met een salade van de tuin, Alleen nog even wachten op de eerste aardappeltjes! De moestuin van Patrijs
Cupcakeje Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 Het was boerenomelet maar ik kan niet zo goed eieren omdraaien dus is het boerenroerei geworden Met paksoi, amsoi , mizuna, snijbiet, Egyptische ui, selderij , bieslook, peultjes en shii-takes uit eigen tuin
Patrijs Geplaatst: 31 mei 2018 Geplaatst: 31 mei 2018 Vandaag weer raapsteeltjes, dit keer een quiche, voor af pompoensoep. De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 1 juni 2018 Geplaatst: 1 juni 2018 Tonijn salade met dille en homemade humus met peterselie en idd ook eigen paprikapoeder en sla met basilicum. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 1 juni 2018 Geplaatst: 1 juni 2018 Pompoensoep en andijviestamppot van de eerste andijvie en wat rucola die bijna ging schieten. De lunch ook uit de tuin, geroerbakte peultjes en rucola bieslook en koriander met rijst ei en ham, soort van nasi Tussendoortje: aardbeien en de "erwtjes" uit vergeten peultjes. De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 4 juni 2018 Geplaatst: 4 juni 2018 Verse doperwtjes vers uit het knuistje, heeeeel veel en desalniettemin toch te weinig voor 3 ruziënde kinderen en een moeder die ook wel wat wil. Het lukt niet ze te koken en te eten. A la minute verorbering is gewenst. Als snoepjes zo lekker! En wat wel gelukt is om daadwerkelijk aan tafel te eten, is de bulgursalade met diverse soorten sla en kruiden uit de tuin. Met aardbeien na. Veel meer dan ik had voorzien -2 schaaltjes vol!- en dan toch nog te weinig voor mijn smulpaapjes
Aanbevolen berichten