Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je zo eten (uit eigen tuin) 2018

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Judith nee niet van Vilmorin maar van Beaumont geloof ik de buurvrouw had ze voor me besteld. Jaren geleden al ik heb er wel 4 seizoenen van gezaaid geloof ik. Het waren trouwens stokbonen. Het stomme is dat ik de hele pot heb gekookt en vergeten ben dat ik plant zaad apart moest leggen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Een rabarbertaart gemaakt met de eerste rabarber uit de tuin.Laagje banketbakkersroom op de bodem, echt genieten!

Geplaatst:

Ik ga zo gepofte zoete aardappel, geroosterde prei en gerookte paprika eten. Daar maak ik een salade van en dat vul ik aan met de Kaukasische spinazie uit eigen tuin.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

De eerste lading peultjes!!

Een week eerder dan vorig jaar, en dat ondanks dat rare voorjaar, ha! Ik hoorde via via dat 'men' hier en daar op het volkstuincomplex wat commentaar had op al mijn vroege uitplanten, want veel te vroeg, je mot eerst nog frezen, en hardlopers zijn doodlopers en dat soort opmerkingen, maar mooi dat ik al peultjes eet, ha!

Ik heb doorgeplukt tot ik een maaltijd had, dus ook nog hele kleintjes, samen met de eerste 2 tuinboontjes en nog wat winterprei geroerbakt met peper zout kerrie gember citroengras en ketjap, kipstuckjes van de Vegetarische Slager en rijst. Bizar lekker. Tijdens het eten werd ik er zelfs helemaal bezitterig van, dat ik ze allemaal zelf op ga eten en niks ga verkopen of weggeven. Wellicht dat dat gevoel verdwijnt als de rest van de 400 ook peultjes gaat maken.

Man, wat zijn knersverse hele jonge peultjes toch lekker.

Geplaatst:

Ja, peultjes word je toch niet beu? Ze zijn er maar even dus dan van genieten.

Ik dacht dat ik ook vroeg was (en dat was ook zo, ik heb mijn peultjes gewinterzaaid) maar hier beginnen ze pas aan bloemen. Volgens mij de schuld van de slakken die telkens aan de stengels net aan de grond zitten eten.

Wij hebben een slaatje gegeten van sla, look zonder look, citroenverbena, zurkel, munt, knoflookbieslook, spinazie, wat topjes van opschietende boerenkool, jong snijbietblad, citroenmelisse, kervel, roomse kervel, andijvie, peterselie, koriander, agastache en wellicht nog het een en ander ander.

Geplaatst:

Wat een heerlijk slaatje Ann123. Een wervelwind door eigen tuin op je bord. (En heel herkenbaar. )

Geplaatst:

Zelfgemaakte hummus (kikkererwten gewoon uit de winkel), maar met de paprikapoeder van de moeder van Mellie, uit de tuin van de moeder van Mellie. (Waarbij de paprikapoeder dus gewoon chilipeperpoeder is, iets met lost in translation.)

F859BEC8-A818-4769-A233-AFCAD6BAC28181891526629194.jpeg

Geplaatst:
(Waarbij de paprikapoeder dus gewoon chilipeperpoeder is, iets met lost in translation.)

Hier een fêtasalade met allerlei sla en kruidjes, onder andere de basilicum Mammoth.

Wat een joekels van bladeren! Lijkt wel sla, en erg lekker

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Tis niet bijzonder, maar eet veel bieslook, voor de kruidenboter, aardappelpuree, eiersalade, zelfs een beetje door de ragout die ik voor bitterballen gebruik, is echt lekker,voor op de file American, de laatste twee kennen ze hier niet, dus maak het zelf, en door de sla, of over gebakken aardappels,

Dus bieslook is voor mij, heel belangrijk.

Geplaatst:

Noodgedwongen, moest ik 2aardappelplanten rooien.

Dus vandaag de eerste nieuwe aardappels gegeten,ze waren al groot, maar hoe lekker waren ze zeg.lekker met spinazie met ei, en stoofvlees.

Geplaatst:

Hmmm, ik krijg al honger!

Gisteren spinazie...

Eergisteren asperges (uit mijn ouders hun tuin weliswaar, mijn is niet groot genoeg voor aspergebedjes)

Geplaatst:

Ontbeten met net gebakken witbrood en aardbeien.

Gisteren avond geroerbakte raapsteeltjes met een flinke bos koriander en kruiden en peultjes.

Geluncht met een salade van de tuin, Alleen nog even wachten op de eerste aardappeltjes!

Geplaatst:

Het was boerenomelet maar ik kan niet zo goed eieren omdraaien dus is het boerenroerei geworden

5ED470CE-E491-4B2E-AC07-417F8645708324291527772246.jpeg8781E0FA-DC22-4BF0-A50E-111D90C9309C93011527772247.jpeg

Met paksoi, amsoi , mizuna, snijbiet, Egyptische ui, selderij , bieslook, peultjes en shii-takes uit eigen tuin

Geplaatst:

Tonijn salade met dille en homemade humus met peterselie en idd ook eigen paprikapoeder en sla met basilicum.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Pompoensoep en andijviestamppot van de eerste andijvie en wat rucola die bijna ging schieten.

De lunch ook uit de tuin, geroerbakte peultjes en rucola bieslook en koriander met rijst ei en ham, soort van nasi

Tussendoortje: aardbeien en de "erwtjes" uit vergeten peultjes.

Geplaatst:

Verse doperwtjes vers uit het knuistje, heeeeel veel en desalniettemin toch te weinig voor 3 ruziënde kinderen en een moeder die ook wel wat wil. Het lukt niet ze te koken en te eten. A la minute verorbering is gewenst. Als snoepjes zo lekker!

En wat wel gelukt is om daadwerkelijk aan tafel te eten, is de bulgursalade met diverse soorten sla en kruiden uit de tuin. Met aardbeien na. Veel meer dan ik had voorzien -2 schaaltjes vol!- en dan toch nog te weinig voor mijn smulpaapjes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...