Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je zo eten (uit eigen tuin) 2018

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Aha! Jan is er? MET taart? Lekker.

Ja, hij is al weer weg hoor, maar was erg gezellig.

Patrijs, rode linzen, tomaat en pompoen samen ..iets voor morgen misschien.

Vandaag stamppot van Nw zeelandse spinazie met eieren en spekjes.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

vanmorgen zelf gebakken brood met frambozen jam ( ze hadden te weinig zonnewarmte gehad om zo op te eten)

Vanmiddag hetzelfde brood met de pompoensoep.

Straks quiche van N-Z spinazie en wat restanten salade.

Toe appeltaart en op de tuin tomaten komkommer en appel gesnoept.

Geplaatst:

Wow die stamppot van de nw zeelandse spinazie was heerlijk!

Vanavond met de mensen uit het dorp gebakken aardappeltjes en sperziebonen en sla gegeten uit onze jardinadetuin.

Geplaatst:

Eergisteren rode kool van vorig jaar nog Met appelmoes en een slavink. Hopelijk groeien mijn rode kolen van dit jaar nog wat zodat ik weer lekker wat potten kan wecken.

Gisteren... wat aten we gisteren? Oh ja! karnemelkpannenkoeken met spek, en een enorme smoothie van fruit wat voor de varkens bestemd was maar sinaasappels zijn ze toch niet gek op (en die 3 kiwi's en mango en peer die ik er ook door draaide hadden ze wel gelust hoor.. maar er zat echt meer dan genoeg in. )

Geplaatst:

Ik heb een grote wok met chili staan pruttelen.

Met veel van de tuin: mais, ui, peper, knoflook, kerstomaatjes, paprika, droogbonen, een restje snijbiet van gister, peterselie en zo als laatste een potje vers ingemaakte augurk.

Geplaatst:

IMG2018100614110890041538828636.jpg

Een tortilla op basis van een restje chili, aangevuld met wat chorizo, geraspte kaas, champignon, ei, melk, en verse peterselie.

Op een snee zelf gebakken volkorenbrood en een salade van rucola, rode en groene sla en een volwassen komkommer.

Afgemaakt met wat zelf geimporteerde Franse mosterddressing.

Geplaatst:

Dol op bietjes!

Wij eten zo een Turkse auberginestoof met eigen tomatenpuree, peper, knof en heel veel tomaat. Vooral gele tomaten want die rijpen in dit weer een stuk beter af dan de rode broers en zusjes. Wel nog 3 (rode) canakkale tomaten erin.

Lekker zo meteen met een Turkse lavas (brood) en een paar pittige pepers uit het vuistje.

7636252641f11b3ab3ead04ec88e3837.jpg

Geplaatst:

Mel, dat ziet er heerlijk uit hoor! Zou er bijna weer trek van krijgen.

En dat zegt wat. Want hier al twee dagen hutspot UET. Met wat veldvarkenrookworst en borg-spekjes. Mmmmmmm. Echt zo lekker! Laat het stamppotseizoen maar komen

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Chocolade taart met hele peren uet. Trots! Ik had er maar liefst 8 uit het boompje. En ratatouille met nog verse courgettes wat best laat is. St. Antoine salade met rucola en tomaatjes van buiten. Wat een zomer seizoen dit jaar!

Geplaatst:

Van de allerlaatste tomaten,samen met wat pepers, net een heerlijk soepje gemaakt. Nu weer verder de planten opruimen.

Geplaatst:

Zelhemse aardappeltjes met karbo uit dezelfde plaats en bietjes sla ui knoflook rucola en koolrabi samen in een salade met een dressing gezoet met kweepeergelei

Geplaatst:

Ik ga dadelijk een stamppot van groene kool en aardappels uit eigen tuin maken. De spekjes komen van een varkentje uit de omgeving.

Het toetje wordt zelfgemaakte yoghurt van rauwe melk uit de omgeving met een aardbeiensaus van eigen moestuin.

Oftewel een heerlijke Zelhemse maaltijd waarbij ik van alle ingrediënten de oorsprong ken.

Groetjes,

Tien

Mijn blog

Geplaatst:

Pasta met koriander en eigen tomatensaus en rucola met een salade erbij. Was heerlijk! Had al een poos geen pasta meer op. Salade smaakte ook goed. Zal wel binnenkort een einde aan komen... toch jammer.

799baa3da6733bcb96cb373cc385a1d1.jpg

8641bf7a77695d78091cf01f21e56e1a.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...