Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Geitenwollen-sok activiteiten

Featured Replies

Geplaatst:

ik kan niet breien, ben bang om mijn zelf geweckte groenten op te eten,heb eigenlijk genoeg van dat sparen van lege verpakkingen...etc etc.

toch ben ik een enorme ouwe sok!

wat zou ik graag een hele grote boerderij willen kopen met meerdere mensen met hun eigen kwaliteiten en dan volledig zelfvoorzienend leven...

want ik kan wél haken, vind geitenwollensokken helemaal geweldig, bak zelf brood en taarten zonder van die pakjes uit de winkel te kopen, bewaar ondanks dat het hier vol raakt met van alles wat ik misschien later kan re-re-re-usen, laat de kraan niet lopen tijdens het tandenpoetsen, frobel met van alles en nog wat, koop grote hoeveelheden vlees van de slachter(dus zonder verpakkingen etc) en van de jager,eet uit de natuur, heb overal spaarlampen, gebruik bij de schoonmaak bijvoorbeeld ossengal, groene zeep en azijn, koop het liefst tweedehands spullen en beperk verder zo veel mogelijk mijn 'voetafdruk'

oh, en ik eet onbespoten groente uit mijn eigen tuin!

nog één vraagje: wie wil er geintenwollen sokken voor me breien?

dat kan ik zelf dus écht niet...

Geplaatst:

Eva: Ik kan ook wel een cursus sokkenbreien gebruiken, de boord lukt wel, maar die hiel.... ligt al 2 jaar in het mandje te wachten....

Verder gedij ik ook prima op de geitenwollensokkendefinitie...

maar ik ben geen freak, het zijn voor mij richtlijnen, geen wetten (hergebruik, alles zelf maken enzo), wat pakjes en zakje voor sjacherijnige noodgevallen staan in de kast (te gebruiken bij aanvallen van geen zin in moeilijk doen)

Geplaatst:

wat ik doe als ik niet met moestuinen bezig ben?

Probeer zoveel mogelijk me huishouden bij te houden (een hele sport)

En verder zit ik regelmatig achter de naaimachine. Kleding maken voor mijn meiden en af en toe ook maar wat voor mezelf.

Breien kan ik ook wel maar sinds ik de naaimachine heb ontdekt komt er weinig van breien. Daarvoor heb ik tegenwoordig minder geduld voor en tja met naaimachine is het resultaat er nu eenmaal sneller

Geplaatst:

Haha het lijkt wel een wedstrijd wie de ergste Geit(enwollen) is

Ik ben ook heel erg volgens Lie..ik haal de kaaspapiertjes uit elkaar om het plastiek en het papier te scheiden, en haal bij de buren de compostafval op voor op mijn hoop. Eerst lagen ze dubbel, maar nu willen ze zelf ook van die mooie compost maken

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

heel erg? heel erg goed zal ie bedoelen!

ik vergat nog wat...manlief brouwt zijn eigen bier!

in plastic flesjes, dat dan weer wel

Geplaatst:

Naast het moestuinieren,wat 's winters redelijk stil ligt ,hou ik me bezig met haken( ik haak geitewollensloffen ),amigurumi haken,mozaieken voor in de tuin(vogelbad,bollen,tafeltjes e.d). Tekenen en schilderen,eigenlijk best wel heel veel fröbelen,en Pinterest is een groot medium waar van alles te vinden is.

Geplaatst:

Nieuw project gaat worden: overschot van kleding in repen scheuren en daarmee weven of haken, ik moet nog iets leuks bedenken dus tips zijn welkom!

In Zweden weeft men daar vloerkleedjes van! Je weet wel, van die mooie, gekleurde matjes. Volgens mij verkoopt IKEA ze ook wel, maar zelf maken is natuurlijk veel leuker!

Geplaatst:

@ Piroska: misschien kan je er manden o.i.d. van weven? Zelfde principe als de vloerkleden.

@Indy: Amigurumi haken... doe ik ook Dat is toch helemaal van de hip?

Bij gebrek aan bestaand ontwerp voor een Kendoka-Amigurumi deze zelf ontworpen (Kendo is Japans zwaardvechten, mijn sport als ik niet met blessures aan de kant sta...):

img181456381361287554.JPG

img182014381361287567.JPG

Misschien is het tijd voor een Geitewollensokken-Amigurumi... (zie hem al voor me... )

Geitewollen sokken draag ik niet, maar sokken (met 4 pennen) brei ik wel (en die hak is écht niet zo moeilijk... beetje minderen en een beetje meerderen... verders niet ) mutsen en sjaals haken en breien en kleding (e.a.) naaien doe ik ook. Evenals edelsmeden/sieraden maken.

Doe ook zuinig met water en probeer afval zoveel mogelijk te beperken.... heb moestuin en maak groenten in... etc. Repareer het liefst zélf mijn kapotte dingen, fietsen, pc's, etc.

Maak eigenlijk gewoon heel graag dingen zelf... Van top tot teen... alleen schoenen kan ik niet... (sloffen e.d. dan wel weer).

Maar ik heb mij nog geen minúút, in heel mijn leven, een geitewollensokkentype gevoeld.

Geplaatst:

Jij kan veel Erny

En die poppen zijn heel erg leuk

Dat edelsmeden, wat doe je dan precies?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Sieraden maken van o.a. zilver, liefst met stenen. (Op het moment niet mee bezig by the way... werd te duur).

Voor nog meer leuke Amigurumi moet je maar eens op dat woord googlen bij Afbeeldingen... gaat een wereld voor je open...

Enne... ik kan van alles... maar nix heeeeel erg goed...

Geplaatst:

Ow jee... ik heb gekoekeld op amigurumi... Net iets voor een zwangere handwerkende dame... Dat wordt geen mtf meer vanovond... Maar teddyberen haken!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Leuk zijn ze he?

Ik heb een

tas-01819111361298499.jpg

deze gehaakt van plastic zakjes,en met het t=shirt garen (zpaggeti) ben ik bezig met een kattenmandje.

01339361361298642.jpg

Dit is mn amigurumi hondje.

En voor in de tuin

spinnenweb-00579931361299105.jpg

aangepast door Gast

Geplaatst:

indy

dat hondje moet je te koop aanbieden bij paris hilton! kan je best wat euri's voor krijgen

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Oh Indy, ik wordt meteen verliefd op dat ding in de tuin, prachtig!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Geplaatst:

Dat heb ik gemaakt met dik binddraad,knikkers en zilverdraad.

@ Erny,enorm leuk gemaakt,vooral de zwaardjes er bij. Het lijkt wel een beetje starwars

Geplaatst:

@ Eva: Lang leve de Amigurumi

Heel mooi Indy!!

Superschattig dat hondje.

(Heb een aantal Amigurumi-boekjes waarvan zelfs één met alléén maar hondjes... ).

Maken van die kleine haakwerkjes is erg leuk, juist omdát het zo klein is en je er alles van kan haken.

Misschien moeten we maar een handwerktopic openen vanwege vervuiling van het Geitewollensokkenthema? Soort Pinteresttopic...

Enne... even voor de precies: zwaardjes zijn geen zwaardjes maar Shinaï en zijn in het echt van bamboelatten, met echte zwaarden vallen er teveel gewonden . Voor de ukkies heb ik ze gemaakt van (jawel) Yakitoristokjes (ook van bamboe)...

Geplaatst:

geitenwollensokken-zijn is hartstikke hip

Overal hoor en lees je over moestuinieren, gezonder leven, recyclen etc. Hopelijk blijft het ook zo! Wat bewuster leven kan helemaal geen kwaad.

getekend, een 25 jarig sokje

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:

21-jarig geitenwollensokje hier doet onder andere aan haken en breien, en ik kook graag bij m'n ouders thuis. Dat vinden sommigen ook redelijk geitenwollensok-achtig, vooral omdat ik graag zonder pakjes en mixjes kook (blikjes tomatenblokjes niet meegerekend), mede omdat mijn papa allergisch is voor ui maar toch graag pasta en macaroni eet, en in die mixjes en pakjes zit vrijwel altijd ui Dus daar doe ik 'm graag een pleziertje mee.

Geplaatst:

ja, ook ik doe meer dan tuinieren ,eigen kleding maken, truien en uiteraard ook sokken breien, poppenhuis meubeltjes maken, met hout dingetjes in elkaar prutsen zoals bakjes voor mijn verzameling teken en schilder pennen. ook kaarten heb ik borduurd, figuurtjes maken van zoutdeeg.caligraferen,hand weven. denk wel dat dit onderwollensokken kan vallen

Geplaatst:

Ja wij doen ook alles zelf.geen poppenhuis maar echte huis gebouwd.

tuinieren/koken/bakken/naaien/schilderen/keramiek /karnemelk/brood/

inwekken/planten vermeedren/stekken/zijde sjaal/haken/vilten enz.

Alleen kan wel maar wil niet breien.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Erny, manden weven lijkt mij een mooi plan, leuk dat ga ik denk ik proberen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.