Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2019


Mellie

Aanbevolen berichten

Vandaag een currypasta gemaakt met eigen citroengras en gember voor bij de kip. Niet dat ik het verschil proef met gember en sereh uit de winkel overigens. Maar toch geinig dat ik het in feb nog uit mijn tuin haal.

 

Knof en paprika erin, uitje erbij. Eigen tomaten uit pot. Blender erop. De pasta even bakken. Kippenpoten erbij. Paar blaadjes kafir lime erbij die ik zelf jaren geleden heb gedroogd.

Broccolietje uit de tuin (Purple sprouting) de laatste 10 min. Ik had nog een halve bloemkool liggen die erbij ging. Samen met notenrijst gegeten. Lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij aten 'orange chicken', voor de 2e keer in een week tijd Erg erg lekker! Ik vond namelijk meerdere sinaasappels in de tonnen met fruit die wij elke week ophalen voor onze varkens

 

Deze 2e keer had ik ook geraspte sinaasappelschil door de saus gedaan, maar misschien een beetje teveel. Volgende keer iets minder.

 

We aten de kleverige kipstukjes op een bedje van (geblancheerde) witte kool. Maar door die heerlijke saus en knapperige en toch sappige kip proef je amper waar je het bij eet. Nou ja, die kool moest toch op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren:

Pompoensoep, met pompoen uit de vriezer. Daar zit nog wat pompoen van de laatste slacht in.

Er liggen nog twee mooie Muskaat pompoenen te wachten om verwerkt te worden. Ze zijn mooi gerijpt en hebben dezelfde kleur gekregen als de pompoen op mijn avatar.

Bij de soep zelf gebakken broodjes uit de toch maar nieuw aangeschafte broodbakmachine en een restje vega witlofstamppot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah dus toch een nieuwe broodbakmachine, Patrijs. Welke is t geworden?

 

Hier ook boerenkool trouwens. Met veldvarken knakworsten en - helaas - gekochte aardappelen. Dit jaar iets meer zetten!

Planten meteen gerooid. Allemaal naar de knorren, die zelfs met taaie kool-stengels wel korte metten maken.

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had voor heel weinig een gebruikte gekocht met snaar aandrijving. Die heeft het een keer goed gedaan toen ging de snaar slippen.

 

Deze week bij de LIDL broodbakmachines in de opruiming voor half geld. Voor 30 Euro toch maar weer eentje mee genomen.

 

Is hetzelfde als de oude maar een iets andere vormgeving. Had hem bijna weer terug gebracht omdat ik het nieuwe aan uit knopje aan de onderkant gemist had.

Zag het gelukkig nog toen ik hem weer in de doos wilde stoppen.

Het programma is ook iets anders, hij begint niet gelijk vol uit te kneden maar doet nu eerst kleine slagen waardoor het mengsel beter gemengd wordt.

 

Heb er nu dus drie, een kapotte, een reserve met een kapot bakblik en een nieuwe.

 

Ik zat er nog aan te denken om er een om te bouwen tot opkweekbak, maar dan moet de rijs temperatuur wel ongeveer 25 graden zijn en ik moet niet per ongeluk mijn peperplantjes bakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allerhande meegenomen uit NL en gisteren de lekkerste uiensoep ooit gemaakt met een recept uit dat blad met goede cognac, dat wel.

Het stoven en carameliseren van de uien in boter duurde wel drie kwartier en daarna was het een heerlijke bak soep geworden, gegeten met geroosterd brood en gruyère. En ook nog panbrood gegeten volgens recept uit hetzelfde blad, volgens het recept met verse rozemarijn natuurlijk uet plus een eigen variatie met komijn..heet uit de pan op het bord, verrukkuluk.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erwtensoep uit de vriezer en smaakte wonderwel erg goed in het zonnetje. Nog wat pasta met eigen saus en toe eigen vanilleyoghurt met eigen slagroom en stoofpeer! Zo leuk om zelf mijn eigen slagroom te kloppen van afgeroomde melk! Nooit geweten dat dat kon. Heppiedepeppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuurkoolstamp met 'casselerrib' van eigen maak.

Gisteren... weet ik nu al niet meer

 

Morgen: goulashsaus (van het maken van een enorme pan goulash, en het maken van porties voor de vriezer en aan het eind is er dan nog wat saus over zonder stukjes vlees.) met blokjes panir-kaas van de Stoerderij. Klinkt niet als een geweldige combinatie maar waarom ook niet. We gaan het meemaken.

 

Vorige week een paar keer fazant gegeten. 1x in zijn geheel op een bedje van groenten en aardappel uit de oven. En de 2 dagen daarna 'orange chicken' maar dan met fazant, en een keer de filets gebakken met verschillende kruiden met daarbij gebakken aardappeltjes en koolsla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reebout! Eerst 5 u in de sous vide met kruiden uet en toen even aangebakken in roomboter en rozemarijn uit de tuin. De man had er rode wijnsaus bij gemaakt. Lekker man. 3 x opgeschept

Aardappeltjes met kruiden uet en paarse spruitjes uit de sous vide. Lekkerste spruitjes ooit. Ben er geen fan van, maar die paarse zijn zoeter en uit de sous vide... nou, nomnomnomnom

 

e40d36622792bedfa3204599ecd3ae9b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...